Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Er det farlig å ha cyste på eggstokkene?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Som regel er det bare vann i de og de blir borte neste gang du får mensen.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Går det ann å ta "kreft-prøve" av cystene?
Gjest Bellatrix Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Cyster er ikke kreft. De kan være veldig smertefulle, men er ufarlige. Noen blir borte av seg selv, men er de veldig store så må de opereres bort.
Gjest endaengjest Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 - hvis den begynner å vokse (over 3 cm i diameter) blir den som oftest fjernet. Gjorde det selv tidligere i vår og det er ingenting å grue seg for! En kjapp kikkhullsoperasjon og hjem fra sykhuset samme dag. Som trøst til deg - jeg er kvitt smertene jeg gikk med i flere år etter operasjonen. Hos meg fjernet de også en eggstokk. Lykke til videre, sørg for at du får jevnlig innkalling til gyn. slik at de har kontroll på den.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Jeg har ikke fjernet, bare punktert mine cyster. Tømt dem, altså. Disse var veldig vonde. Hadde sterke smerter, helt ulikt noen andre smerter jeg noen sinne har hatt. Gikk til fastlegen min og ble sendt på sykehuset øyeblikkelig... Smertene var som kniver i nedre del av magen. Ble bevegelseshemmet av dem. Klarte til slutt ikke å snu meg i senga, eller å komme meg opp av den. Det gjorde skikkelig vondt. Legen forberedte meg på at disse kunne dukke opp igjen, og igjen, uansett om de ble fjernet eller ikke. Sånn er det bare. Da jeg skulle på opereres, hadde det vært ei ung jente før meg som tømte og fjernet en med åtte liter væske !?! Hvordan går det an ?
jenta27 Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Det er ikke uvanlig å ha cyste på eggstokken, og som regel er dette helt ufarlig. Mange får endel smerter, mens andre ikke merker noe som helst. Hos meg ble det oppdaget ved en tilfeldighet for 1,5 år siden. Jeg er til kontroll noen ganger i året for å se at den ikke vokser. Har ingen smerter og merker heller ingenting til cysten. Det har ikke noe å si fr sjansen til å bli gravid heller (hvertfall ikke den typen jeg har).
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Mine ble oppdaget på MR...Burde jeg dra til gynekolog da? Har nylig tatt celleprøve hos fastlegen, men hun har jo ikke sånn ultralyd-greie..
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Jeg har forresten 5 cyster...er dette farlig? 1 er 2 cm i diameter, og resten er småcyster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå