Gjest Lanyah Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Jeg tok opp dette for, men jeg glemte å si at jeg har brukt opp mine 3 år med skole for å si det slik. Får jeg forsatt rett på borteboerstipend?...
liv Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 ja, en har rett til enten var det 6 eller 8 år støtte fra lånekassa så du får i allefall litt till!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 http://www.lanekassen.no/templates/Page____5502.aspx Går ut fra at siden du snakker om 3 år så mener du videregående utdanning. Da står det her at dersom du ønsker å bytte studieretning så kan du få et år til. Men jeg anbefaler å lese nettsiden til Lånekassen (link), da det er visse vilkår som må fylles.
Gjest Lanyah Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Jeg skal jobbe som lærling, så det vil si under vidergående opplæring.
Gjest Vilja :-) Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 For VGS har du rett på støtte fra Lånekassa i inntil 4 år. For høyere utdanning kan du få støtte i maksimalt 8 år. Fullt lån og stipend i begge tilfeller.
diddi Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Da står jo svaret på nettsiden ovenfor: "så lenge læreplanen for faget tilsier", og da er vel læreplanen for lærling lagt opp til mer enn tre år (2 år skole og 2 - 3 år lærling???)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå