Gå til innhold

Deprimert hver morgen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette høres sikkert ganske rart og dumt ut, men jeg må bare forhøre meg om farger kan ha noe med humøret å gjøre.

Jeg våkner hver morgen gasnke god i humøret. Får opp øynene og da synker gleden så betraktelig. Føles ut som familie, venner og katt har dødd og det er ikke noe håp igjen i verden.

Så kommer jeg ut i stua mi, og (se på det som the sims) humør-baren går helt opp ppå topp igjen :forvirra:

Nå har jeg persienner på soverommet mitt, og blå gardiner. Dette skaper en lyseffekt, som de røde lyspærene. Får en uggen følelse av å bare titte inn døra akkurat nå. Hoho! Dette er jo merkelig.

Kan humør oppstå av slike triste farger, eller er det meg som har skapt den effekten oppe i hodet mitt?

Isåfall; Hvilken farge på gardinene vil dere anbefale? Glad-farge? Det ser ut som det har vært krig og noen døde på rommet mitt, og 378 triste sjeler henger igjen og våker over senga mi. Fakta faen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at farger kan være med på å påvirke humøret ja. Nå husker jeg desverre ikke hvilke farger som trigger de forskjellige følelelsene.

Skrevet

Jeg har tenkt på grønt, siden det er favorittfargen min, men vet ikke hva den vil gjøre?

Skrevet (endret)

Skaff deg hvite gardiner. Eller gule. Du skal ikke ha kalde mörke farger på soverommet; mörkblå, svart, mörkgrönn osv. Selv liker jeg ikke blått i det heletatt på soverommet.

Med lyse gardiner skaffer du deg persienner i tillegg slik at det blir mörk. Men aldri en svart rullgardin.

rullgardin rullgardin rullgardin

Endret av Neffi
Skrevet
Skaff deg hvite gardiner. Eller gule. Du skal ikke ha kalde mörke farger på soverommet; mörkblå, svart, mörkgrönn osv. Selv liker jeg ikke blått i det heletatt på soverommet.

Med lyse gardiner skaffer du deg persienner i tillegg slik at det blir mörk. Men aldri en svart rullgardin.

rullgardin rullgardin rullgardin

Ah, jeg hadde rullingsgardin før, men nå er de byttet ut i persienner, mye bedre å holde lyset ute når jeg skal sove :-)

De gardinene jeg har nå er ikke mørke, men kalde som fy! Som han her faktisk :tristbla: akkurat den fargen!

Smileyen heter tristblå, så jeg begynner å se en rød tråd her, hehe.

Skrevet
Ah, jeg hadde rullingsgardin før, men nå er de byttet ut i persienner, mye bedre å holde lyset ute når jeg skal sove :-)

De gardinene jeg har nå er ikke mørke, men kalde som fy! Som han her faktisk  :tristbla: akkurat den fargen!

Smileyen heter tristblå, så jeg begynner å se en rød tråd her, hehe.

Kjöp deg blafrende hvite blondegardiner. Slik de har på gamle engelske herregårder.

Skrevet
Kjöp deg blafrende hvite blondegardiner. Slik de har på gamle engelske herregårder.

Jeg har de her ute på stua mi, men de hjelper ikke så mye. Blafregardiner gir en uvel følelse, men jeg har sett for mange skrekkfilmer :rodme:

Jeg må se om vi har noen glorete 70tallsgardiner i kjelleren! De er veldig lite skumle! :ler:

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg tror rett og slett du må begynne å sove på stua, jeg :Nikke:

Skrevet
Jeg har de her ute på stua mi, men de hjelper ikke så mye. Blafregardiner gir en uvel følelse, men jeg har sett for mange skrekkfilmer :rodme:

Jeg må se om vi har noen glorete 70tallsgardiner i kjelleren! De er veldig lite skumle! :ler:

nei nei, du må ikke finne på å ha glorete greier inne på soverommet :fy_fy:

Skrevet

Jeg sover best med støyete vegger jo! Overnatta hos kamerat i helga i et hus med kjemperetro interiør. Psykedeliske syrevegger og psykopatgardiner, og jeg sov og koste meg der. Det er jo så fint :ler:

Men hvorfor ikke rødt ikke rødt ikke rødt?

Og hvis jeg sover på stua, må jeg sove på toseteren min , og da blir jeg stiv og gæren!

Skrevet

Fordi rødt er en deprimerende farge som ikke skal brukes på veggen, og om du har sånn rødt lys innpå rommet ditt, så er ikke det veldig koselig. (har jeg hørt av flere)

Jeg har en farge jeg er glad i. Den er sånn lys mørkegrønn om du skjønner. Noe ala fargen øverst på dette bildet.

Den er jeg så glad i, for den er så harmonisk og alt det der.

Skrevet

Den var pen, men litt kald kanskje? Hele rommet mitt er kalt, siden veggene på stua er :tristbla:

Likevel er det ikke trist her på stua, selv om tapetet er sånn. Kanskje fordi gardinene er hvite, og lyset kommer inn på en snillere måte? Det er uansett brrr her!

Skrevet

Rødt gjorde aldri noe negativt med humøret mitt på mitt gamle soverom. Der hadde jeg to knæsj røde vegger og to svarte. :Hehe:

Skrevet
Den var pen, men litt kald kanskje? Hele rommet mitt er kalt, siden veggene på stua er :tristbla:

Likevel er det ikke trist her på stua, selv om tapetet er sånn. Kanskje fordi gardinene er hvite, og lyset kommer inn på en snillere måte? Det er uansett brrr her!

men gult er kult! Du må ha litt "gladere" farger, skjönner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...