Gå til innhold

Vi gifter oss

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn kom jeg inn på en side der det sto hvem som hadde skrevet mest innlegg i dag, og du fikk en 11.plass. Grattis :5::kose:

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Vet ikke om det er mest morsomt eller mest tragisk at jeg lå på 11. plass i mest skrevet ;)

Vi kommer kun til å ta bilde inne, selv om det er mulig å få tatt ute i en park. Jeg har ikke lyst til å stresse frem og tilbake fra studio og park med brudekjole og alt på. Føler det blir for mange ukjente som glor :P Dessuten så tror jeg det er greit å få god tid i studio til å ta gode bilder der. Jeg har sett en del bilder som er tatt ute, og jeg synes at bildene som blir tatt inne er best såfremt ikke fotografen er veldig flink. Det er så lett at det blir for mye forstyrrende elementer ute. Det koster i tillegg ekstra for utendørs fotografering. Utover det vet jeg ikke hvilke bilder vi skal ta. Vi skal avtale det med fotografen 14. juni.

Fikk forresten bekreftet prøvetime hos frisøren 25. juni. Da skal det klippes, stripes og prøves. Blir svimlende dyrt.. Frisøren jeg snakket med (Ikke hun som skal gjøre det) sa at jeg måtte i hvert fall regne med et sted mellom 1200 og 1300kr. Iiik. Og da er prøvetimen gratis.. Jeg som aldri har farget håret hos frisøren før synes dette er voldsomt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten bekreftet prøvetime hos frisøren 25. juni. Da skal det klippes, stripes og prøves. Blir svimlende dyrt.. Frisøren jeg snakket med (Ikke hun som skal gjøre det) sa at jeg måtte i hvert fall regne med et sted mellom 1200 og 1300kr. Iiik. Og da er prøvetimen gratis.. Jeg som aldri har farget håret hos frisøren før synes dette er voldsomt dyrt.

Om du skal klippe, stripe og farge så kommer du fort opp i 1200-1300 kr. Men hvis du aldri har gjort dette hos frisør før, så synes jeg det er rart hun tør å vente til så nære bryllupet med å gjøre det. Hva hvis fargen ikke passer deg? Man vet aldri hvordan fargen slår ut på de forskjellige sitt hår. Jeg har også farget og stripet det for første gang hos frisør nå, men hun ville gjøre det tre måneder før bryllupet slik at jeg fikk se hvordan fargen ble. Og det tok ca 3 uker før fargen gikk seg til i håret mitt. Så opprinnelig hadde jeg bestilt time for å farge på nytt den 20 juni, men valgte å ta det enda en uke før for at etterveksten skal få litt muliget til å komme frem. Jeg har lyst hår, så det ser alltid litt rart ut de første ukene med nyfarget hår, ser liksom ut som om jeg har "parykk", alt går i ett... :hoho:

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok tatt den fargingen ganske så snart, og heller tatt etterfarging litt nærmere bryllupet... Bare et lite tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare skal ta highlights, litt sånn kobberrød eller hva det nå var. Jeg tror det blir bra. Jeg har helt mørkebrunt/svart hår, så hun kjenner sikkert litt til hårtypen min (asiatisk). Hvis det blir forferdelig så får hun fikse det. Men hun var bevisst på at det skulle gjøres da, fordi da fikk håret "gått seg til" etter fargingen før vi skulle sette det opp på bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare skal ta highlights, litt sånn kobberrød eller hva det nå var. Jeg tror det blir bra. Jeg har helt mørkebrunt/svart hår, så hun kjenner sikkert litt til hårtypen min (asiatisk). Hvis det blir forferdelig så får hun fikse det. Men hun var bevisst på at det skulle gjøres da, fordi da fikk håret "gått seg til" etter fargingen før vi skulle sette det opp på bryllupsdagen.

Det er nok litt enklere med mørkt hår ja. Alt synes så mye bedre i lyst hår, og så er jo faren der for at man får rødskjær i det. Men det er det jo ikke hos deg! Så det går nok veldig bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også vil bare ta bilder inne, synst det er finest med nøytral bakgrunn. Vi har lyst på moderne bilder, ikke slike bilder der en ser at en er stilt opp og en to tre knips...fint det og altså, men kjekt med litt spesielle bilder som minner. Vi får prate med fotografen, så ser vi hva vi får til. Hvor mye betaler du for oppsette av håret på bryllupsdagen??med sminke??

Ha en fin helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer sikkert til å ta litt "morsomme" bilder vi også. Det gjorde vi forrige gang vi var hos samme fotograf, og bildene ble bra.

Jeg betaler 750kr/timen, og frisøren regnet med at det tok ca 2 timer for å sette opp hår og sminking. Men det må vi nesten se på prøvetimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får ikke tilgang til studio, siden fotagrafen er en venn som ikke bor i området. Men jeg håper bildene blir bra likevel.. Han er egentlig dokumentar-fotograf, men har en veldig god utdannelse fra London, så jeg regner med han kan sakene sine.. Men jeg vil heller ikke ha sånne typiske oppstilte bilder.. men jeg synes det er blitt litt vanlig med sånne studiobilder med hvit bakgrunn også jeg.. og vil det ikke bli litt lite kontrast til brudekjolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok ikke til å ha hvit bakgrunn. Det er vel mer typisk "motefotografene" som Fame som driver med det. Det blir nok heller en litt mørkere bakgrunn tenker jeg. De har mye å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi straks på kino og se Pirates of the Caribbean. Senere i dag må vi se og få gjort noe mer bryllupsforberedelser. Blant annet å gjenstår:

Kutte ferdig og lime inn innsiden av menyene.

Lage to bordkort

Finne utgangsmarsj

Finne ut hva som skal stå i kirkeprogrammet

Lage bordplassering

Har forresten endelig fått tak i sånne "puter" til å ha fremme i skoene. Leter fremdeles etter sånn beskyttelse til å ha inni reimen på skoene. Så det i en skobutikk i Oslo. Har ikke sett det siden.

Gruer meg til å hente brudekjolen fra tilpasning. Er redd det ikke har blitt gjort fint nok :( Teite skredder som foreslo å sy på stropper på kjolen.. og som mente vi måtte sy opp underskjørtet (jeg kan bare trekke det opp.. Det viktigste er jo at ringene ligger på riktig plass..). Redd hun ikke er flink nok.. og redd for at hun skal bruke enda en evighet på å bli ferdig. Redd for at hun har glemt meg (jeg fikk ikke noe kvittering) og at hun plutselig sier at kjolen ikke er der..

Føler forresten at brudevalsen går noelunde greit nå. Er spent på hvordan det går når jeg har kjolen på, dog. Skjørtet er jo så stort. Kan bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har snart kontroll på brudevalsen..det er mer enn jeg kan skryte om..vi SLITER...hvilken sang skal dere danse til ?

Håper kjolen blir bra og at du blir fornøgd!

Håper dere har fått gjort det dere skulle i pinsen. Jeg har en dårlig dag i dag, men håper å få gjort noe i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har snart kontroll på brudevalsen..det er mer enn jeg kan skryte om..vi SLITER...hvilken sang skal dere danse til ?

Håper kjolen blir bra og at du blir fornøgd!

Håper dere har fått gjort det dere skulle i pinsen. Jeg har en dårlig dag i dag, men håper å få gjort noe i morgen..

Hei favoritt gravid-bruden! :)

Tja, vi kan vel ikke akkurat skryte på oss å ha KONTROLL. Det ville være å overdrive. Men det begynner å sitte noelunde. Vi var hjemme hos foreldrene mine rundt 17. mai, og de var litt :overrasket: da vi skulle vise hvordan vi danset. De hadde aldri sett sånn vals før :forvirret: (vi danser engelsk vals).

I dag har vi blitt ferdig med bordplanen. Godt å ha fått gjort NOE i hvert fall.

Snakket med mamma i telefonen i dag, og hun sa at pappa hadde bestemt seg for å holde tale likevel (da ble jeg litt glad og spent) og mamma kunne gjerne ønske velkommen. De er ikke to personer som vanligvis tar ordet i slike forsamlinger, så jeg kjenner jeg er litt glad for at de stiller opp slik. De hadde også diktet sang, så nå er det foreløpig to sanger på listen. Svigers og foreldrene mine sin.

På søndag skal vi og kikke på salongen hvor festen skal være i. Vi har enda ikke fått sett den uten folk etter at den ble pusset opp, så vi gleder oss. Fikk bekreftet fra hotellet at de skal sette opp egen bar til oss. I tillegg så har ungene fått et rom de kan leke litt på under middagen.

I går fikk vi en gledelig overraskelse, da et vennepar av mannen takket ja til å komme i bryllupet. De fikk veldig kort varsel, fordi mannen reiste dit med invitasjonen i går. Mannen har ikke hatt noe særlig kontakt med kompisen på flere år, men i det siste har vi fått en god del mer kontakt. De er kjempehyggelige, så vi ble veldig glade da de sa ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert kjempefine bilder uansett bakgrunn. Vi var forresten også og så Pirates of the Carribean i går, hva syntes dere om den? Jeg likte den kjempegodt, men hadde dessverre en venninne som satt og pratet til meg store deler av filmen. Ble helt sjokkert, går det virkelig an å skravle på kino..? prøvde å hysje henne ned, uten at det hjalp så mye.. Etter filmen sa jeg det til henne, og da måtte vi begge le, for hun la ikke merke til at hun pratet selv og ble kjempeflau..

det går helt sikkert kjempefint med tilpassingen. ikke noe å bekymre seg for.. :klem:

Vi er sånn halvveis i boks med bordplasseringen, vi har fått noen frafall, så vi må endre litt.. deilig å få det i boks..

Brudevalsen ja.. den sliter vi litt med, selv om vi har vært på ett par kurs.. Må vel somle oss på ett til før bryllupet hvertfall..Vi skal danse til "The prayer" med andrea boccelli.Kjeeempefin..

Ha en deilig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal danse til Danse mot vår (tror jeg den heter), instrumentalversjon. Den ligger på sidene til danseløvene i Oslo (velg engelsk vals).

Pirates of the Caribbean var veldig bra, synes jeg. Hehe. Huff, folk som snakker under kinofilmer er irriterende. Bra hun skjønte ble litt flau etterpå da ;) Du var vel minst like flau av henne under filmen. Tenker dere fikk noen sure blikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også har lurt på å danse til :danse mot vår, synst den er fin. men mulig det bare blir en slowdans på oss..siden ingen av oss kan danse skikkelig..

Jeg også har sittet med bordplanen, har sikkert gjort den oppigjen ørten ganger, da vi plutselig har blitt to flere, og så to mindre osv..enda ikke feridg og rekner med jeg ikke skriver den endelig før kvelden før, og da med blyant dersom vi må viske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jento,

Har igjen følgende:

To bordkort

Kutte til og lime inn innsiden av menyene

Finne ut hva som skal i kirkeprogrammet, skrive ut, kutte til og lime inn

Samtale med prest (ukjent tidspunkt)

Samtale med fotograf 14. mai

Samtale med hotell førstkommende søndag

Prøvetime hos frisør 25. mai

En del mer turer på solarium

Lage forside til sanghefte

Kjøpe strømper

Kjøpe sånn ting til å ha inni stroppene på skoene så de ikke skal gnage

Levere kjole og slør til steaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Hei, bare lurte: kjole og slør til steaming, er det vanlig måte å "rette de ut" på? Renserier som ordner det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurte: kjole og slør til steaming, er det vanlig måte å "rette de ut" på? Renserier som ordner det kanskje?

Gjør det hos brudesalongen jeg kjøpte kjolen min. Det var inkludert i prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jento,

Har igjen følgende:

To bordkort

Kutte til og lime inn innsiden av menyene

Finne ut hva som skal i kirkeprogrammet, skrive ut, kutte til og lime inn

Samtale med prest (ukjent tidspunkt)

Samtale med fotograf 14. mai

Samtale med hotell førstkommende søndag

Prøvetime hos frisør 25. mai

En del mer turer på solarium

Lage forside til sanghefte

Kjøpe strømper

Kjøpe sånn ting til å ha inni stroppene på skoene så de ikke skal gnage

Levere kjole og slør til steaming

Du har jo ikke mye igjen..nå føler jeg at jeg har mye..jeg som synst jeg var så langt kommet.. :sjokk:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med sløret for tror ikke brundesalongen ordner dette... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...