Gå til innhold

Vi gifter oss


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Hvilke kaker vi skal ha:

2 etasjes bryllupskake (marsipan med syltetøyfyll)

Kransekake

Tiramisukake

Verdens beste

Aprikoskake

Snickerskake

Eplekake

Sjokoladekake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pesto
Har forresten kjøpt to små hårbørster og et sett med neglefiler til sånne kurver på toaletter. Noen tips til hva mer jeg kan ha i kurvene? Har også ett sett med sysaker, sikkerhetsnåler, knapper ++

Hei, etter tips herfra en gang så har jeg skrevet opp følgende til kurver på badet:

- Hårnåler

- Deodorant

- Hårspray

- Hodepinedabletter

- Mascara

- Vattpinner

- Klinex

- Plaster

- Speil

- Tyggis/frisk drops

- Syutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Mye utgifter i nær fremtid altså.. så pengene vokser ikke akkurat på trær desverre. Særlig ikke siden vi har bestilt bryllupsreise i oktober, og jeg kjøpte en kjørepakke til nesten 14000kr nå nettopp. Puuuh.

Kan tenke meg at pengene fly for tiden ja, man trenger bare å gå ut av døren også er det forsvunnet 1000,- noen som vet hvordan? Ikke jeg.. :klø:

Bryllupspakke til 14000,- ja, det koster sinnsykt med penger når det heter noe på "brud" sånn er det bare. Hva var det den pakken inneholdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. ja, disse pengene flyr fortere enn svint. Synes det er helt utrolig at vi er kommet opp i de beløpene vi har.. samtidig klarer jeg ikke å se at vi har " flottet" oss spesielt mye.. Dersom man vil ha et tradisjonelt bryllup, med stor familie, i oslo-området er det vanskelig å komme særlig under tror jeg.. Skjønner godt at mange velger å rømme landet, eller feire i det stille, med kun nærmeste familie. Men når det er sagt, er jeg kjempeglad for at vi ar valgt den andre varianten. Det er kjempelenge siden det har vært bryllup i familien (på begge sider), og alle gleder seg veldig. Det er en utrolig takknemlig gjeng å lage fest for. Så jeg er sikker på at jeg synes det er verdt det. Dette blir jo et fantastisk minne for livet. Og bare dette året her med planlegging gjør det jo verdt det. Jeg har koost meg hele tiden tror jeg. :ler:

Ønsker deg en deilig søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pesto, og takk for liste :)

Pakken til 14 000kr var for kjøretimer for førekortklasse B, så det har ingenting med bryllupet å gjøre. Men bryllupet blir jaggu dyrt nok som det er ;)

Men som Bea, så føler jeg ikke vi har "flottet" oss noe særlig. Eneste er at vi har valgt å holde selskapet på et hotell, så det er jo med på å fordyre utgiftene. Så kanskje vi har flottet oss litt likevel :sjenert: Vi er også så "heldige" at det ikke har vært bryllup på min side av familien på lenge. Derfor virker det som om familien min gleder seg veldig. Familen på mannens side har et veldig avslappet forhold til det hele. Søsteren hans skal gifte seg to måneder etter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Hei Pesto, og takk for liste :)

Pakken til 14 000kr var for kjøretimer for førekortklasse B, så det har ingenting med bryllupet å gjøre. Men bryllupet blir jaggu dyrt nok som det er ;)

Men som Bea, så føler jeg ikke vi har "flottet" oss noe særlig. Eneste er at vi har valgt å holde selskapet på et hotell, så det er jo med på å fordyre utgiftene. Så kanskje vi har flottet oss litt likevel :sjenert: Vi er også så "heldige" at det ikke har vært bryllup på min side av familien på lenge. Derfor virker det som om familien min gleder seg veldig. Familen på mannens side har et veldig avslappet forhold til det hele. Søsteren hans skal gifte seg to måneder etter oss.

Åhhh, førerkort så klart, det står jo det når jeg bruker øya å ser med. :ler: Det er jo sinnsykt dyrt da, uff. Det oppi bryllupsting, da blir det liv.

Bryllup er veldig dyrt, det har jeg også funnet ut de siste ukene. Vi begynte ganske bra med budsjettet for noen måneder sider og da så det ikke så ille ut. Vi undersøkte også hoteller, men måtte slå det fra oss på grunn av pris. Men jeg ser jo nå at det kommer en del ting i tillegg på et lokale som du aldri trenger på et hotell. Det gjør jo at totalsummen stadig øker. :tristbla:

Men som nevnt i forumet her tidligere, jeg ville ikke bare stukket av til utlandet uten noen i familien heller. Hele familien er litt med på dette, det har blitt et lite prosjekt som alle snakker om. Har en i familien som ikke giftet seg på den måten, de dro bare til utlandet og kom hjem og fortalte det etterpå. Og hun har sagt til meg at de liksom aldri har fått den samme kontakten med familien som de som giftet seg i Norge og kjørte full pakke. Det blir en måte å binde folk sammen på, selv om det strengt tatt ikke burde hatt noe å si.

Det får koste det som det koster, orker ikke å sitte å småregne på alt. Føler heller ikke at vi har flottet oss stort, har prøvd å skjære ned der det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nok sprengt budsjettet for lenge siden, men har nå landet på en ca fast pris. Tror vi må legge ut litt ekstra enn det oppsparte, men det kommer litt an på hvor mye alkohol som blir drukket vil jeg tro.

Helge-:klem: til deg også jento :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Budsjettspregning driver vel alle med her inne tror jeg :ler: Vi startet på 70 000,- for noen måneder siden og i dag la jeg til et par småting som jeg har gjort de siste ukene og da passerte vi det magiske 100 000,- merket. Gratulerer til meg :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er vel rundt der vi ligger nå vi også.

Nå har jeg skrevet ut forsidene til sangheftene + bordvettregler:

1: Sørg for at du sitter alene på stolen.

2: Alle spiser på sin egen tallerken.

3: Knivstikking uten grunn blir ikke premiert.

4: Det er strengt forbudt å holde sitt gode humør for seg selv.

5: Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge.

6: Unngå trengsel under bordet, krabb til høyre.

7: Ikke skål med mat i munnen.

8: Tygg ut før du holder tale

9: Det er lov å skåle med seg selv

10: Det er obligatorisk å prate med og fotografere dine bordkamerater med engangskameraene som er lagt ut på bordene.

Har utarbeidet informasjon/kommentarer om gjestene slik som skal inn i sangheftene. Type: "Brudgommens onkel på farssiden - Jobber som kokk. Liker å spille golf", og "Brudgommens kompis - Liker piker vin og sang". Små kommentarer som skal gjøre at samtalene er lettere å få i gang. Har fått mannen til å se over kommentarene til hans familie, og har sendt det over til mamma slik at hun kan se over kommentarene om min side.

Mannen bestemte nettopp at vi skal ha sånne engangskameraer på bordene, så da blir det det. Morsomt når mannen engasjerer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, vi hadde egentlig ikke tenkt å ha noe hefte på bordet, men får litt lyst til det likevel når jeg ser så mange artige "regler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er vel rundt der vi ligger nå vi også.

Nå har jeg skrevet ut forsidene til sangheftene + bordvettregler:

1: Sørg for at du sitter alene på stolen.

2: Alle spiser på sin egen tallerken.

3: Knivstikking uten grunn blir ikke premiert.

4: Det er strengt forbudt å holde sitt gode humør for seg selv.

5: Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge.

6: Unngå trengsel under bordet, krabb til høyre.

7: Ikke skål med mat i munnen.

8: Tygg ut før du holder tale

9: Det er lov å skåle med seg selv

10: Det er obligatorisk å prate med og fotografere dine bordkamerater med engangskameraene som er lagt ut på bordene.

Har utarbeidet informasjon/kommentarer om gjestene slik som skal inn i sangheftene. Type: "Brudgommens onkel på farssiden - Jobber som kokk. Liker å spille golf", og "Brudgommens kompis - Liker piker vin og sang". Små kommentarer som skal gjøre at samtalene er lettere å få i gang. Har fått mannen til å se over kommentarene til hans familie, og har sendt det over til mamma slik at hun kan se over kommentarene om min side.

Mannen bestemte nettopp at vi skal ha sånne engangskameraer på bordene, så da blir det det. Morsomt når mannen engasjerer seg ;)

:ler: Digger reglene deres :ler: Fin måte å få igang samtalene på med å ha kommentarer til hver person, er det fordi mange av gjestene ikke kjenner hverandre? Vi skal også ha engangskamera på bordene. Har du kjøpt? Jeg bestilte fra usa, men er kanskje knapp tid igjen, tror jeg betalte 40 kr per kamera, hvite. Vet jo ikk enoe om kvaliteten enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, vi hadde egentlig ikke tenkt å ha noe hefte på bordet, men får litt lyst til det likevel når jeg ser så mange artige "regler"

Vi må ha ha hefte fordi begge familiene insisterte på å lage sanger :slåss: Derfor synes jeg det bare er kos å legge inn litt morsomt fyllstoff i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Digger reglene deres :ler: Fin måte å få igang samtalene på med å ha kommentarer til hver person, er det fordi mange av gjestene ikke kjenner hverandre? Vi skal også ha engangskamera på bordene. Har du kjøpt? Jeg bestilte fra usa, men er kanskje knapp tid igjen, tror jeg betalte 40 kr per kamera, hvite. Vet jo ikk enoe om kvaliteten enda da...

Det blir jo på sett og vis fire forskjellige familier: Morsiden til brud, farsiden til brud, farsiden til brudgommen og morssiden til brudgommen. I tillegg kommer venner/kompiser.

Vi har ikke kjøpt kameraer enda. Hvor lang tid tok det å få dem fra USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kameraer fra somethingblue.dk. Bestilte forrige søndag, og i dag skal jeg hente pakken! De kosta ca 35 nok pr. stk, tror jeg. Må betale ca 120 i toll i tillegg, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker ikke hvor lenge det tok, et par uker kanskje, så jeg ville ha satset på siden majabeth anbefaler. Kjedlig å få de mandagen etter bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på siden majabeth anbefalte, men jeg kunne gjerne tenkt meg å bestille sånn pynt til bilen i tillegg, og det fant jeg ikke der. Kanskje det finnes noen norske sider? *lete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av korttidsminneforeninga, så jeg husker ikke hvor mye porto det ble... Men mener det kom på noe sånt som ca 500 tilsammen. Bestilte 14 kameraer, så tilsammen (med tollklarering) kommer de på rundt 45 pr. stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...