Gå til innhold

Brasislian wax

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har prøvd brasilian wax? Jeg tenkte å prøve det for å overraske samboeren, men er trenger litt informasjon. :forvirret:

Var det vondt?

Det vet jeg jo at det er , men var det lenge vondt etter at du hadde gjort det?

Sjekker de om du er allergisk først?

HHvor langt må håret vokse ut før du gjør det?

Hvor mye koster det?

Hvor lang tid tok det første gangen?

Ok dette ble visst litt mange spørsmål på en gang , men jeg blir glad for alle som kan hjelpe meg med litt informasjon.

Hilsen Malin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det i mange år. Første gang var vesentlig vondest. Da var jeg hoven, sår og øm i tre dager. Nå kjenner jeg nesten ingenting og det er ikke noe hovent etterpå. Så ikke gjør det såmme dag som du vil overraske ham føste gang :)

Andre venninner av med har bare vært øm en dag etter første gang så det varierer.

Hårveksten minsker betraktelig (når det vokser ut) fordi hårsekken blir ødelagt (tror jeg det er). Særlig når man har vokset en stund.

Tror jeg betalte ca 550 første gang og 300 nå. Det tar ca 10 min max, men lenger tid første gang ettersom hårene da sitter altfor godt. Derfor var det også dyrere da.

Jeg har aldri hørt om noen som har fått allergiske reaksjoner, men det er bare å spørre hudpleier om.

Håret må vokse ut ca 2 uker før voksing.

Og man slipper alt av røde prikker og sånn man får etter barbering.

Husk også å peeling på huden jevnlig for å unngå inngrodde hår.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Blir det mye inngrodde hår?

Skrevet

Jeg er kun plaget med inngrodde hår på innsiden av leggen. Ikke nedentil. Et i ny og ne, men ikke sånn at det er plagsomt. Jeg bruker peeling ca to ganger i uken. Det anbefales absolutt. Men bruker ikke peelingen overalt ettersom huden er litt tynnere enkelte steder.

Skrevet

Er det slik at de tar alt håret ved en Brasilian wax, eller kan man spare igjen en liten stripe? Kunne i grunn tenke meg å prøve, men føler meg ikke vel når jeg er helt hårløs.

Skrevet

Du kan la så masse du vil være igjen. Etter jeg begynte har også de fleste venninnene mine begynt. Og alle som gjør det en gang har fortsatt. Det bør gjøres ca hver 4-5 uke. Litt avhengig om det er bikinisesong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...