Gå til innhold

Når dele stauder


Gjest Gjest_Blomst_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Blomst_*

Jeg har ganske mange store stauder som jeg ønsker å dele for å få de mindre, og forhåpentligvis også mer frodige og blomstrende.

Noen påstår at jeg kan dele de rett etter blomstring, andre sier august og atter andre igjen påstår oktober.

Når deler du dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har hageånden over meg.... ;)

Prøvde å lese meg litt til akkurat dette i et par hagebøker for noen år siden, men ble egentlig ikke så mye klokere. Så jeg deler og flytter stauder det meste av sommeren. De kurer litt resten av året, men kommer flotte tilbake neste år. Det har fungert helt fint her, ingenting har dødd enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler staudene både vår, sommer og høst, og har enda ikke opplevd at de har dødd. Det enkleste er vel å dele stauden når den blomstrer, fordi den da er på sitt største, men som sagt så er det bare å dele i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler når jeg gidder og har lyst. Har aldri drept en staude, men det hender den furter litt den første sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte på et hagesenter, og de anbefalte å dele stauder og prydbusker etter blomstring...

Endret av Mini_me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at stauder som blomstrer på våren og tidlig sommer kan deles nå som det nærmer seg høsten. Men de som blomstrer sent på sommeren og mot høsten deles på våren. Men det går sikkert bra ellers også.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deler når jeg gidder og har lyst. Har aldri drept en staude, men det hender den furter litt den første sesongen.

her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...