Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gass kunne vi ikke ha fordi vifta var bare en halvmeter over komfyren pluss vi har veldig lite skapplass og beholderen ville ta et helt skap. Dessuten hadde det vært kjipt om vi gikk tom for gass og ikke hadde en i reserve.

Vi har også lite kjøkkenskap. Derfor kjøpte vi gasskap for plassering utendørs. Skapet står på veggen rett utenfor kjøkkenet.

Gasskap kan man få til to beholdere som t.o.m. skifter automatisk over, når ene flasken er tom. Vi har valgt å ha en i gasskapet + en som brukes til gassgrillen (reserveflaske bør man ha). Det skal da godt gjøres å gå tom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig fornøyd med induksjon ! Så enkelt å regulere varmen. Raskt oppkok og lett å holde ren.

Skrevet

Behøver ikke koste tusenlapper for å skifte kjeler! Jeg kjøpte den seren 356+ eller hva den heter, fra IKEA. :tommelsmil: Helt supre kjeler! Billig også!

Og hvis du lurer på om du kan bruke de kjelene du har, prøv med en magnet i bunnen.. Dersom kjelen er magnetisk kan du bruke den. Alle mine gamle jerngryter er heldigvis magnetiske og fungerer utmerket på indukjson!

Skrevet
Hva er deres erfaringer på godt og vondt?

En ting som er negativt med induksjon, er at den kan gi litt "bråk"/durer, spesielt når man bruker boosteren (ikke alle som gjør det, men noen).

Skrevet

Tusen takk for mange svar og linker :bukke:

Det blir induksjon. Ny kurs må legges opp uansett, og om kjelene må byttes så blir jo det en ganske liten kostnad i forhold til resten av kjøkkenoppussingen :redd:

Gjest Gjest_Hege_*
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat fått induksjon hjemme og har et spørsmål:

Tidligere med gammel komfyr svidde aldri den hvite sausen seg grunnet nitidig røring. Jeg gjør akkurat det samme nå, rører konstant, men sausen brenner seg fast i bunn, selv om induksjonsplata ikke er på max.

Noen tips eller råd for dette?

Andre gode tips om induksjon til en grønnskolling???

Mvh

Hege

Skrevet
Jeg har hatt indukjson i snart ett år og er kjempefornøyd!

Lett å holde ren, koker opp vann fortere enn vannkokeren og liten fare for å svi fingrene. Har nok blitt litt bortskjemt, for når jeg nå skal lage mat på vanlig komfyr holder jeg på å gå på veggen av ergelse over hvor tregt det går å varme opp platene.

Ulemper? Kan egentlig ikke komme på noen. Det måtte i såfall være at jeg trengte  litt innkjøring før jeg lærte hvor  fort det blir veldig varmt. Svidde mye mat til å begynne med..... ;)

:Nikke::tommel:

Skrevet
Hei!

Jeg har akkurat fått induksjon hjemme og har et spørsmål:

Tidligere med gammel komfyr svidde aldri den hvite sausen seg grunnet nitidig røring. Jeg gjør akkurat det samme nå, rører konstant, men sausen brenner seg fast i bunn, selv om induksjonsplata ikke er på max.

Noen tips eller råd for dette?

Andre gode tips om induksjon til en grønnskolling???

Mvh

Hege

Når jeg lager saus på induksjonen her, koker jeg opp på 5-6 (9 er maks), og deretter setter plata på 2 eller 3. Da småkoker den, rører innimellom. Hvis den brenner seg mens du rører har du nok for mye varme på.

Skrevet

har en induksjonsovn fra zanussi, kjempefornøyd. men det gikk litt ekstra penger etter innflytting i nyleiligheta da jeg måtte skifte ut nesten alle kasserollene. (hadde akkurat kjøpt noen nye i aluminium, litt kjedelig ja)

kan skrive under på at det er litt uvant til å begynne med, men når man er blitt vant er induksjon kjempegreier. alt går så fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...