Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på skole i dag, men hvet ikke hvordan dette går.

Jeg er i 30 åra og de jeg begynte på skole med bare unge mennesker.

Noen som har vært i denne situasjonen, og hvordan taklet dere det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok opp fag for noen år siden og havnet i en klasse hvor de aller fleste var adskillig eldre enn meg. Det gikk helt greit, det. Men merket jo at det var forskjell både i intresser og prioriteringer.

Nå er jeg på høyskole og forskjellene er ikke så store lengre. Det er mange på min egen alder, mange yngre og også en god del som er eldre.

Skrevet

Jeg er 26 og skal begynne på bioingeniør. Har tatt opp fag fra vgs. og der var alderen fra 19-20 til midten av 50.

Skrevet

Jeg var 26 år da jeg begynte på vgs. :sjenert: Høres kanskje rart ut, men bedre sent enn aldri ;) Jeg følte meg kjempegammel i forhold til de som bare var 16, og det var jeg jo også, hehehe! Var heldigvis ikke alene om å være "gammel", vi var en salig blandingsklasse og det var faktisk ei som var eldre enn meg også ;) Er du den eneste "gamle" i klassen din? Da kan jeg faktisk skjønne at det blir litt vanskelig for deg... Man lever totalt forskjellige liv for å si det sånn. Vi blei iallfall en veldig sammensveiset klasse etterhvert, og jeg har mange gode minner fra den tiden som jeg ikke villet være foruten. Vær så snill å gi det en sjanse, det kan bli mye bedre enn du kanskje tror nå :) Lykke til.

Skrevet

Jeg er litt i overkant av 40, og starter på universitetet denne uka. Er også ganske så spent på alderssammensetningen. Satser på at det går bra :)

Ha gått der før, men det er leeeenge siden.

Skrevet

Så vi var noen flere i 30 åra, men vi kom ikke i samme klasse.

Det synes jeg var dumt, en har liksom ikke så veldig mye å snakke med om en 20 åring, når en snart er 40 selv.

Så vurderer å slutte, og kanskje ta noe annet til neste år.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Du må se på det som en utfordring! Og hvis du vil kan du sikkert få bytte klasse hvis du forklarer at du gjerne vil gå i klasse med flere jevnaldrende. På den andre siden så kan jeg si deg at det er mange som ser på deg (siden du er litt eldre) som en god ressurs siden du har lengre erfaring i livet enn dine unge medelever/-studenter :)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Så vi var noen flere i 30 åra, men vi kom ikke i samme klasse.

Det synes jeg var dumt, en har liksom ikke så veldig mye å snakke med om en 20 åring, når en snart er 40 selv.

Kan du ikke høre om det går an å bytte klasse? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...