Gå til innhold

Hvilket bryllup skal vi velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært samboere i mange år, og har etter hvert fått to barn. Av og til diskuterer vi bryllup, og vi har mest lyst til å stikke av til utlandet, unne oss en flott uke på Maldivene eller i New York eller noe, bare vi to :) Eventuelt holde en uformell fest da vi kommer hjem.

Men så er dette lettere sagt enn gjort. Spesielt hans familie er utrolig opphengt i tradisjoner, og jeg VET at det blir sure miner og kommentarer om vi velger dette. Alle forventer et tradisjonelt kirkebryllup - vi er ikke kristne, og dette er uaktuelt. Jeg respekterer absolutt at andre ønsker et slikt bryllup, jeg synes at på denne dagen skal alle få gjøre som de vil. :)

Derfor trenger vi litt synspunkter. Ville dere valgt drømmebryllupet, med alt bråket i etterkant, eller skal vi fortsette å være samboere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet du hva? du har nesten svart på dette selv. ;)

jeg synes at på denne dagen skal alle få gjøre som de vil. :)

Og jeg er helt enig med deg. Det er deres bryllup og gjør dagen så personlig som mulig, da blir dere mest fornøyd i ettertid også, tror jeg...

Endret av Murron
Skrevet

Jeg har vanskelig for å forstå at familien kan bli direkte sure bare fordi de ikke blir bedt i stort tradisjonelt bryllup. Men litt godmodig erting kan det nok bli. Det er min erfaring ihverfall.

Det viktigste er jo å bli gift, ikke måten man gjør det på. Spesielt når dere har barn er det juridiske viktig. Noen flere argumenter om dette, må vel skli inn hos familien?

Lykke til!

Gjest Tuppelure
Skrevet

Her er det bare en ting å si: Deres bryllup - deres business. Punktum.

Det skal jo være deres dag, og derfor skal dere gjøre ting på den måten som dere foretrekker.

Jeg og sambo gifter oss neste sommer, og har valgt å kjøre beinhardt på våre egne preferanser. Andre må gjerne mene noe om opplegget, men det er VI som tar alle beslutninger.

Så jeg sier meg enig med de andre som har svart deg, jeg. Hvis dere vil gifte dere, så velg det opplegget som dere ønsker, og så får de som gidder å bli sure bare bli det. I så fall sier det vel aller mest om dem, og om hvem de tenker mest på?

Synes at det hørtes fint ut med en uformell fest i etterkant, hvis dere kan tenke dere å ha noe slikt! Da får folk delta i feiringen, men på deres premisser!

Skrevet

;) Stikk av dere å få drømme bryllupet deres. Dere gjør vel dette for deres egen skyld ikke familien.

:legrine: Ta festen med venner senere ..he he

Lykke til med planleggingen av turen..he he

:klem: Bire

Skrevet

Jeg hadde gitt blaffen i familien og giftet meg på den måten jeg hadde ønsket selv. Det viktigste er å bli gift, ikke hvordan det skjer.

Skrevet

Reis til Maldivene, og ha en mer uformell fest etterpå.

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på kirkebrylluop,med stort selskap, og hvit kjole. Men om det ikke hadde vært min drøm eller ikke paset meg om min kjære hadde jeg gjort det som var riktig for oss. Det er tross alt vår dag!!!! Så Gjør det som er riktig for deg og ikke la dere presse

!!

Skrevet

;) Stikk av dere å få drømme bryllupet deres. Dere gjør vel dette for deres egen skyld ikke familien.

:legrine: Ta festen med venner senere ..he he

Enig med Bire, jeg ;)

Skrevet

Kjør på og gjør det som passer dere! Ikke bry dere om andre. Det er ikke gjestene og familien sin dag, men deres!

Et lite tips, man kan ikke inngå ekteskap på Maldivene da det er muslimsk. Så da må dere gifte dere her hjemme først for så å ha en seremoni der nede. Eller motsatt. Bare til opplysning....

Skrevet

Gjør det dere ønsker selv, ellers tror jeg dere vil angre dere veldig i ettertid.

Skrevet (endret)

Hva med å gifte seg ett sted i verden (ser ut som dere har flere alternativer dere har lyst på), og så invitere nærmeste familie (f.eks foreldre og søsken m/evt følge) til middag når dere kommer hjem. Så får dere det som dere vil, og blidgjør kanskje familien ved å ha en familiesamling etterpå.

Evt kan dere si at det er fritt fram for familie å følge med på reisen (for egen regning) for å overvære vielsen.

Endret av tommeline
Skrevet

Liten kommentar fra meg (som ikke planlegger å gifte meg med det første)... : Det å gjøre som man vil er iblant lettere sagt enn gjort. Jeg drømmer om et bryllup, helt privat og et helt annet sted enn hjemme. Men det hadde såret moren min så til de grader, og hun er deprimert fra før og ganske ustabil. et tradisjonelt bryllup gjør meg stresset bare tanken, så foreløpig er jeg bare glad for at min kjære ikke frir, så slipper jeg å tenke på problemstillingen....

men det hadde vært fantastisk å gifte seg i new york.... drømme,drømme :hjerter_rundt:

Skrevet
Reis til Maldivene, og ha en mer uformell fest etterpå.

Signerer denne jeg. Det er deres dag, gjør det dere vil! :)

Skrevet

Velg drømmebryllupet!

Ingen har noe med å bli sure for at dere velger det bryllupet dere selv vil ha. Det synes jeg godt svigerfamilien din kan få lære the hard way ;)

Skrevet

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt:

Jeg ville gjort som jeg sjøl ville, reist bort, og vurdert å ta en fest etterpå.

Det fine med å reise bort er at man ikke en gang trenger å fortelle at man er gift til andre enn forloverne.

Om familien tolererer at dere er samboere, så aksepterer de dere nok etter at dere er gift også. Det man ikke vet, det har man ikke vondt av, men da ma dere jo "ofre" gavene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...