Gå til innhold

drittlei hele huset!


Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

er det flere som bare får lyst til å grine avogtil?? jeg føler aldri vi blir ferdige med huset, at det aldri blir fint nok, og at det stadig er ting som trengs! jeg har lyst til å virkelig ta litt av og eksperimentere mer enn det vanlige trauste norgeshus, men gubben liker det vanlig..

har malt den lille ganga nå nettopp, kjeedelig farge, og jeg ser ikke helt for meg hvordan den kan friskes opp litt.. stønn.

føler bare helt tom for energi, og jeg blir bare mer og mer frustrert for hver gang jeg ser "en to tre oppussing" på tv, for jeg vil og ha det så fint :frustrert::tristbla:

ARGH!

sorry, måtte bare få ut frustrasjonen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen din. Av og til blir folk bare for redde for å faktisk male veggene i den fargen de faktisk har lyst på fordi det blir for annerledes. Typisk for andre ting også, veldig mange går for nøytralt og kjedelig i farger, møbler og interiør selv om huset kanskje hadde blitt mye flottere med farger og originalitet! Det er begrenset hva man kan gjøre med puter og pledd.......

Forresten, malte du gangen lilla eller malte du over til en annen farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å "pusse" opp med friske tepper, pledd, gardiner og puter? Mindre jobb enn å male.. også går det ann å om-møblere da..

Sitter litt med samme oplevelsen selv. Blir "aldri" feridg med huset, og er møkka lei før en er ferdig.. *hehe* men det skal jammen bli godt å bli ferdig også, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenner meg igjen her...

Vi har hatt masse å gjøre i leiligheten der vi bodde før... Nå begynte det endelig å bli bra, hadde bare noen småting igjen. så hva gjør vi, jo vi kjøper nytt og flytter.

Misforstå meg rett, er kjempefornøyd med vår nye tomannsbolig. (Var veldig godt å få uteplass, sol og komme seg ned på bakken...) Men har nå begynt å innse at vi har MYE å gjøre før vi er fornøyde. Samboeren er allerede igang med planleggingen, jeg klarer ikke helt å bli entusiastisk...

Men en avsporing dette her. Hvis du har lyst på å eksprimentere litt, så hvorfor ikke gjøre det. Så lenge det er maling du eksprimenterer med så er det ikke SÅ dyrt, eller tar så lang tid å bytte farge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset opp soverommet mitt en gang, trosset alle gode råd og valgte mørkerødrosa! Det ble dritkult, jeg satte inn digre møbler og speilfliser på en hel vegg, masse stearinlys og store deilige puter.

Fargen for seg sjøl var jævlig, men det ble så ultrasstilig der inne, i hele den settingen, og alle syns jeg hadde verdens kuleste soverom!

Poenget mitt er tør å gjøre akkurat det du har lyst til. IKke velg kjedelige farger. Blir det ille kan du male om igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

"godt" å høre det ikke bare er jeg som blir lei iblant... må bare få ut litt frustrasjon iblant, høhøh.... tror jeg trenger noe annet å henge meg opp i, har en hel stall som skal bygges og males og, så derfor jeg stresser med huset så veldig...

grr, arg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din. Av og til blir folk bare for redde for å faktisk male veggene i den fargen de faktisk har lyst på fordi det blir for annerledes. Typisk for andre ting også, veldig mange går for nøytralt og kjedelig i farger, møbler og interiør selv om huset kanskje hadde blitt mye flottere med farger og originalitet! Det er begrenset hva man kan gjøre med puter og pledd.......

Forresten, malte du gangen lilla eller malte du over til en annen farge?

Lille gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt frustrasjonen din. Det hadde vært veldig enkelt og deilig til tider å bare gjøre akkurat som man selv vil, male i de fargene man har lyst på selv og de møblene og gardinene man liker selv. Det er et herk når mannen absolutt skal blande seg opp i dette. ;)

Men når man først bor sammen med en annen person så er det ikke en selvfølge at man liker det samme hele tiden, da må vi inngå enkelte kompromisser. Noe som sikkert går begge veier. Hovedsaken er at man liker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
:) smulemor: jepp, begynt på stallen nå, har noen bilder på hestemarked siden, men i morra begynner det virkelig, fikk materialene i kveld!! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å høre det ikke bare er jeg som blir lei iblant... må bare få ut litt frustrasjon iblant, høhøh....  tror jeg trenger noe annet  å henge meg opp i, har en hel stall som skal bygges og males og, så derfor jeg stresser med huset så veldig...

grr, arg :D

Vi har et gammelt hus som vi har lyst til å gjøre mye med. Men vi synes det er moro å holde på med huset, derfor er det et langtidsprosjekt og ikke noe vi stresser med. Når "lyst-prosjekt" blir "må- og stress-prosjekt", da bør man ta seg en pause....... Og fortsette når lysten er tilbake. DEt skal jo være gøy å fornye, skal det ikke? Vi ser ihvertfall ingen grunn til å sette tidsfrister, stresse og ødelegge gleden ved å gjøre huset vårt fint!

Vedr. farger osv: mal ivei!!! Noe som kan høres grusomt ut, kan virkelig overraske positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...