Gjest Gjest_jente 16_* Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Okey, egentlig var det ganske dum overskrift da, men men.. Jeg har vært deprimert i en laaang periode nå, siden jeg var 12/13 år. Jeg er 17 nå, og er lei av å være deprimert. Depresjonen har ført til at jeg har isolert meg mer og mer, og mistet en del venner. Nå har jeg strengt tatt to som jeg er med av og til, var med venner sist for 3 uker siden, men nå er de begge på ferie hos familie. Jeg tror jeg kan si at jeg har fått selektiv mutisme, sier aldri noe på skolen uten om hvis jeg blir spurt om noe, og da svarer jeg så raskt og kort som mulg. Nå er det så galt at jeg nesten ikke tør å ringe til folk, eller ta telefoner uten å vite hvem som ringer. Har ikke tatt noen telefoner med sjult nummer, og hvis det er ett nummer jeg ikke kjenner igjenn, så søker jeg etter det for å finne ut om jeg kjenner vedkommne, hvis jeg gjør det, så ringer jeg kansje tilbake, hvis jeg ikke kjenner igjenn personen, så ringer jeg ikke tilbake. Av og til blir jeg tvunget til å ringe noen, f.eks bestille tid hos legen. Og da står jeg i minst en halv time for å øve meg til å si det jeg skal si uten å ha skjelvende stemme. Jeg trenger hjelp!
Gjest jente 16, snart 17 Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Jeg er 17 nå. Jeg trenger hjelp! ← Okey, jeg er 16, men blir 17 veldig snart. Måtte bare rette på det, så litt dumt ut.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Svaret sier seg nok selv, om du tror du bør gå til psykolog, så er det nok en grunn til at du tror det. (Ut i fra det du beskriver er jeg også enig) Du viser selvinnsikt og en begynnende vilje til å komme deg ut av dette, så lenge du har vilje til dette vil psykolog kunne være til stor hjelp for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå