Gå til innhold

Spørsmål om snickerskake


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Ja

2. Ja

3. Ja, men jeg ville ventet med å smøre på glasuren til den dagen kaken skal serveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i alle tre svarene over. Jeg har også tatt på glasuren dagen før (f.eks. når jeg har hatt den med på jobb), meget god og populær kake. Til og med min lite kakeglade samboer liker denne.

Liker du snickers liker du kaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickerskake kan fryses i sin helhet

Gode nyheter. :)

Jeg skal bruke en oppskrift Arkana har skrevet her

[quoteSnickers-kake

3 eggehviter

2 1/2 dl sukker

20 ritz kjeks

2 1/2 dl peanøtter

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

100 g kokesjokolade

1 ss kaffe

50 g smør

3 eggeplommer

1 dl melis

Knus kjeksen og hakk peanøttene. Stivpisk eggehvitene. Pisk inn sukkeret til en tykk marengs. Bland kjeks, peanøtter, eggehvite, bakepulver og vaniljesukker og hell i smurt form. Stek ved 180 grader i ca 30 minutter. Lag glasur av resten av ingrediensene og smør over kaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke knus dem til mel, de skal bare hakkes. Du trenger ikke mel, dette er en marengsbunn. Du bør helst bruke usaltede peanøtter, men du kan jo prøve med saltede (de kan evt skyldes, og tørkes på kjøkkenpapir).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke knus dem til mel, de skal bare hakkes. Du trenger ikke mel, dette er en marengsbunn. Du bør helst bruke usaltede peanøtter, men du kan jo prøve med saltede (de kan evt skyldes, og tørkes på kjøkkenpapir).

Jeg har brukt vanlige peanøtter. Veldig godt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arkana et tips til neste gang du legger ut oppskriften, hva med å dele den opp i bunn og glasur. Jeg måtte lese den flere ganger før jeg skjønte den, da jeg lagde kaken engang for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana et tips til neste gang du legger ut oppskriften, hva med å dele den opp i bunn og glasur. Jeg måtte lese den flere ganger før jeg skjønte den, da jeg lagde kaken engang for lenge siden.

Skal prøve å huske på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke knus dem til mel, de skal bare hakkes. 
Ok, så det altså blir bittesmå biter?

Du trenger ikke mel, dette er en marengsbunn.
Ok, som du sikkert skjønner - så er jeg helt idiot når det gjelder forståelse av denne oppskriften :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...