Gå til innhold

Vask av gardiner


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har et par gardiner som er i ett hvitt stoff med noe "broderi" på. Kjøpt på Kid i fjor. På merkelappen står det at de bør renses, eller skylles opp i badekaret. Står ingenting om hvilket stoff det er.

Tror dere det går bra om jeg vasker de på finvask i maskina selv om det står at det skal handvaskes?

Har IKKE "ork" til å vaske for hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste som har vaskeanvisninger er merket for "forsiktig" fordi produsentene vil unngå klager når/hvis ting krymper. Det går antakelig greit å vaske i maskin på finvaskprogram, men det kan være at stoff og broderi krymper forskjellig. Hvis så skjer pleier det å jevne seg ut ved å strekke godt ut før tørking og stryking etterpå. Kan jo også hende de blir litt kortere... Lykke til, ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen tilsvarene som du beskriver. De ble kaster etter vask fordi de krympet 30 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops! Har nettopp satt de på vask...satser på at det går bra.Dessuten lurer jeg på om de egentlig ikke var litt for lange i utgangspunktet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Husk å strekk godt på dem når de er våte. Strekk dem også under tørketiden. Det hjalp litt på mine, men ikke på langt nær nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt de ut av maskina. De har verken krympet eller krøllet seg. Ser ut som jeg slipper både strekking og stryking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

oh, der var du heldig! alle gardinene jeg har kjøpt på kid har krympet MYE! og jeg har bare brukt skylleprogram, strukket og strøket etter alle kunstens regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...