spinnvil Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 hei skal fly sammen med besteforeldrene mine senere i uka, og de har begge en vanvittig flyskrekk. jeg har fløyet med dem en gang før, og jeg var livredd for at de skulle få hjerteproblemer... er det noen her som har hatt/har flyskrekk som kan gi meg noen tips for hva som kan berolige dem litt i alle fall? alle forslag er velkomne...
Gjest baby-E Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Jeg hater å fly. Virkelig. Det er verst når vi skal lette/lande. Det er egentlig ikke så mye osm hjelper, men jeg pleier å holde sambo i hånden, slik at jeg kan klemme til om jeg syns det blir for ille.
spinnvil Skrevet 14. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2006 det var det jeg gjorde sist men syntes ikke det virka. bestemor er sånn at hun vil ha det helt stille når hun er redd, mens bestefaren min snakker som en foss. ikke så lett å kombinere det får ta det som det kommer. stakkars samboeren min, han aner ikke hva som venter han.
Gjest synseren Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 (endret) Jeg har flyskrekk men har tenkt å overvinne den! Derfor har vi bestilt sydentur. Føler jeg går glipp av så mye ved ikke å fly derfor vil jeg overvinne skrekken. Og jeg har en følelse av at dette går helt bra. Endret 14. august 2006 av synseren
Xtra_lilje Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Snakk med flyvertinnene! Jeg har også flyskrekk, ikke under takeoff og landing, men under selve flyvningen. Nå i ferien ordnet min kjære det slik at flyvertinnene var klar over min skrekk, uten at jeg visste noe før vi gikk ombord. fikk hilse på kapteinen og flyvertinnene var supersnille og oppmerksomme!
gattissima Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Hvis mulig, sett deg imellom dem slik at du blir en "buffer" mot at bestemor vil ha stillhet og at bestefar prater for mye. Prøv å avlede oppmerksomheten deres fra lyder og andre ting som skjer med flyet. Har du kanskje bilder/fotos du kan vise dem? Gode historier? Musikk? Be om råd i en (gjerne oppdiktet) situasjon? Den siste fungerte som en drøm på min bestemor for noen år siden. Jeg fant opp et fiktivt problem som en fiktiv venninne hadde og spurte hvordan bestemor så på saken. Finn på noe som engasjerer. Og som forrige svar; snakk med flyvertinnene.
Sarabi Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 Det enkleste er å snakke med legen og få Valium. Det hjelper! Skal selv ut å reise i morgen med en samboer med flyskrekk og han har fått en boks med valium
minienthe Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 eventuellt vival istedet for valium. har flyskrekk fra helvete selv men dette hjalp for meg, jeg var fullt bevisst men ble samtidig beroliget av medisinene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå