Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er vanlig lønn på SFO, som assistent? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynnerlønn for en ufaglært assistent uten opparbeidet ansiennitet av noe slag er kr. 206 500 pr. år i alle kommuner utenom Oslo.

Men be om lønnsfastsettelse med en gang du begynner. du får f.eks. ansiennitet for omsorgsarbeid inntil seks år.

Hvis du er fagarbeider (f.eks. barne- og ungdomsarbeider) er begynnerlønnen kr. 232 500 pr. år. Du kan få ansiennitet for omsorgsarbeid her også.

Skrevet

Jeg hadde vel rundt 5000 utbetalt. Da jobbet jeg i SFO fra halv ett til fire/halv fem

Skrevet
Begynnerlønn for en ufaglært assistent uten opparbeidet ansiennitet av noe slag er kr. 206 500 pr. år i alle kommuner utenom Oslo.

Men be om lønnsfastsettelse med en gang du begynner. du får f.eks. ansiennitet for omsorgsarbeid inntil seks år.

Hvis du er fagarbeider (f.eks. barne- og ungdomsarbeider) er begynnerlønnen kr. 232 500 pr. år. Du kan få ansiennitet for omsorgsarbeid her også.

Da har jeg dårlig betalt i barnehagen altså. 204000 pr.år. Den er privat. I kommunen har jeg 210000 pr. år, men det er kun 14 % stilling. Likevel... :sur:

Skrevet

De private barnehagene har egne tariffer og kan, enkelt sagt, betale hva de vil.

Hvis barnehagen er med i PBL (landsomfattende sammenslutning av private barnehage-eiere) så følger de en egen tariff (som ligner litt på den kommunale), og de var ferdig med sitt oppgjør 29. juni.

Så kanskje du går opp nå?

Kr. 204 000 pr. år tilsvarer forresten lønn i kommunen for ufaglært assistent med fire års ansiennitet FØR sist lønnsoppgjør (1. mai 06) og kr 214 000 var lønn etter åtte års ansiennitet.

Du får helt sikkert ny lønn, iallfall i den kommunale delen av stillingen din, med virkning fra 1. mai i år. Det betyr at du vil få etterbetaling fra 1. mai.

Det tar alltid litt tid før kommunene får justert lønningene etter et oppgjør.

Skrevet

Ja, jeg har gått opp i lønn i kommunen. Men det er ikke i barnehage. Jeg gikk opp 4 kr timen. Det er jo ikke mye, men er jo litt da. Så kommer kvelds og helgetillegg utenom. Så det er ganske godt betalt.

Håper jeg har gått opp i lønn i barnehagen også. Syns det er elendig betalt for en så viktig jobb. Står tross alt på hodet for andre sine unger hele dagen. Og når jeg kommer hjem er jeg utslitt og orker ikke ta meg av mine egne nesten.

Og det samme til de som tar seg av min unge i barnehagen. De har også elendig betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...