Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Jeg lurte på om det er noen her inne som går eller skal begynne på sykepleierutdanningen på HiB nå i høst? Til dere som går der: Hvordan er studiehverdagen med tanke på timeplanen? (Lab, forelesninger, praksis, lesedag etc)
Saeria Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Jeg skal ikke på sykepleien, men vi skal ha noe felles undervisning med dere. Jeg begynner på bioingeniør. Ville bare si at jeg har hørt masse positivt om studiet, og du kan nok glede deg. Sannsynligvis begynner du med ei som jeg har gått i klasse med på Danielsen Intensivgymnas.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 (endret) (ser at jeg glemte å logge inn ved forrige innlegg, men TS er altså meg) Ja, jeg gleder meg masse til å begynne. Mye nytt både faglig og sosialt Endret 14. august 2006 av StineMa
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Hei! Jeg har gått 1,5 år, har tatt et års permisjon og begynner på an igjen etter nyttår. Trives veldig godt, og syns det er et spennende og interessant studie. Studie er delt inn i ulike moduler (anatomi, sykdomslære, psykiatri osv..) og hver modul har sin timeplan som igjen er forskjellig fra uke til uke. Skal i gjennomsnitt være en studiedag per uke, men når en er i praksis går det jo an å styre dette litt selv. Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive - bare å spørre om det er noe du lurer på Lykke til
Gjest Frk. Grønn Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Takk for informasjonen, Gjest! Tror jammen jeg har et par spm til mens vi er i farta Studiedager er det samme som det jeg kaller lesedager? Må passe på at jeg ikke har misforstått helt, hehe. Er dagene 9-15, eller varier det hvor mange timer og hvilket klokkeslett man er på skolen? Hvordan er de første ukene når alt er nytt? Sommerfugler i magen min, hehe
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Ja, lesedager og studiedager er det samme, altså, en dag der du kan/bør studere litt på egenhånd Lengden på dagene variere veldig, av og til bare et par timer, mens det av og til er full dag, og en sjelden gang kan det være undervisning på ettermiddagen. Men hvordan timeplanen din blir di første ukene får du vite første dagen (eller, dagen etter at dere har hatt åpning i Grieghallen da..). I begynnelsen er det veldig mye introduksjon til studiet, og samtidig har dere jo fadderuke, så det er god anledning til å bli godt kjent med di i klassen din!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Supert at du gadd å svare på spørsmålene mine! Jeg gleder meg litt mer for hver dag som går, hehe! Noen andre her inne som skal begynne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå