Gå til innhold

Ernæring og helse - riktig utdannelsesvei

Fremhevede innlegg

Gjest maria22
Skrevet

Jeg går rundt og lurer på om dn retningen jeg går per i dag,når det gjelder utdannelse, er den rette for meg.

Drømmen min er å kunne jobbe innen helsesektor, med fokus på ernærings arbeid. videre har jeg mye interesse innenfor homeopati og øvrige alternative behandlingsformer.

Har et grunnfag i medisin fra tidligere, samt ett år innenfor høhskoleutdannelsen Samfunnsernæring. Planen har til nå, vært å skulle fortsette på dette baclor studiet.

Jobber i tillegg deltid innenfor en helsekostkjede . Her trives jeg svært bra..

Fram til i dag har alt stort sett vært ok med tanke på utdannelse. Jeg har sett på samfunnsernæring som eneste vei videre , da klinisk ernæring for meg var uaktuelt, mye pga høye poengkrav for inntak.

Selv om jeg i fjor trivdes bra på samf.ernæringsstudiet, fløltes det ofte som om det ikke var helt min vei .. Det ble noe for konservativt for meg, da jeg innen jobb, har utviklet meg til å tro og se virkningen av inkludering av alternative behandlingsformer...

Tenker også i mye større grad enn før, i dag på jobbutsikter etter utdanning. En god del kaos i hode mitt nå... føler jeg bør finne ut hva som er rett for akkurat meg , men bare så usikker nå..

derfor vil jeg gjerne høre med dere, for kanskje dere har noen efaringer enten når det gjelder valg av aktuelle utdannelser eller yrker...

Av og til må man bare få sortert litt ut i tankene sine....

jeg er 22 år og føler jeg må gjøre det som er rett nå , ikke fortsette og sløse med tiden.....

På forhånd, takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med ernæring på høyskolen i akershus ? bli kostøkonom .

Gjest maria22
Skrevet

Hmmm.. jeg vet ikke

Litt småforvirret for tiden..

noen her som hr erfaring fra alternativ utdannelse?

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jeg forstår deg.. det er ikke enkelt d der...

Var i en lignende situasjon selv en gang.. Hadde begynt på sykepleie , men fant etter et års tid ut at dette ikke vr helt min greie... Men det var så trygt å bare gå der... å skulle løsrive seg og "begynne på nytt" var liksom så uaktuelt.. så gikk et halvt år til da klarte jeg enelig gå.

Begynte med et studie som rettet seg mer mot salg og markedsføring. Trivdes så godt! Jobb i dag og stortrives. angrer ikke på at jeg fulgte følelsen jeg hadde inni meg.

Kanskje du tenker som jeg engang gjorde: uff... slutter jeg nå har alt jeg har fått med meg her, vært bortkastet.." Men d er jo ikke det! du har erfaring og lært mye mer om deg selv. Det som vil være bortkastet , er å fortsette på noe du IKKE vil for å så innse av du bare MÅ bryte etter lang lang tid...

Møt heller utfordringen nå om det er hva som føles rett for deg!

kanskje det er noen fler her med innspill? som kjenner seg igjen eller har tips?

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...