Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Hva er konsekvensene av å drikke for lite væske? Jeg drikker bare et par glass vann om dagen, og sliter i å få i meg noe mer...Kanskje et glass melk i tillegg, men that's it. Noen som har litt "skremselspropaganda" til meg? Som er sant vel og merke. Jeg føler meg ikke dehydrert.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Det er nok mange som gjør som deg, og som sliter med å få i seg nok vann. Jeg var heller ikke særlig flink for noen måneder siden, men jeg startet med å fylle opp en 2 liters kanne med vann om morgenen og så tok jeg meg et glass av denne i ny og ne gjennom dagen. Litt vanskelig i begynnelsen fordi man ikke er vant til det, men med en sitronskive oppi gikk det bedre. Nå går det ikke en dag uten at jeg drikker minst 1,5 l vann, og hvis jeg av en eller annen grunn ikke får i meg noe særlig vann i løpet av en dag, så merker jeg det på hele kroppen. Var kanskje ikke helt dette svaret du var ute etter, men nå vet du ihvertfall hvordan det føles når man kommer igang med drikkingen
Amanlis Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 (endret) For lite væske kan føre til konsentrasjonsvansker, svimmelhet, kvalme og hodepine. I tillegg kan du bli dehydrert, men det er nok ganske ekstremt. Jeg var ikke flink til å drikke mye selv heller, men skjerpet meg og jeg har fått bedre fordøyelse, celulitter er blitt mindre synlige (tror jeg i alle fall, og la meg få tro det om jeg tar feil). Jeg føler meg generellt i bedre form. Det er lurt å gjøre som StineMa gjør, sett en mugge med vann på benken, så ser du den og blir minnet på at du skal drikke. http://www.helsenytt.no/artikler/torst_og_helse.htm Endret 13. august 2006 av Værjenta
Gjest Yoghurt Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Henger meg på her, prøv virkelig å få i deg nok væske i løpet av en dag! Etter at jeg begynte å drikke rikelig med vann merket jeg at det hadde en positiv virking på hvordan jeg føler meg, hvor opplagt jeg er og ikke minst på hud, syntes huden min ser mye bedre ut etter at jeg begynte å passe på hvor mye vann jeg får i meg, vi skal jo ha i oss 2-2 ½ liter væske om dagen. Sett en stor mugge vann i kjøleskapet, drikk vannet med isbiter og kanskje ei skive sitron i, så smaker det enda bedre. Det blir nok kanskje en del dorenning i begynnelsa hvis du ikke er vant til å drikke mer enn som så, men det er verdt det og nå liker jeg ikke tanken på brus o.l. og jeg klarer ikke å gå lenge uten vannet mitt, hehe
Gjest Emera Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Jeg har også vært av dem som ikke drikker nok. Men nå som det er så varmt har jeg benyttet anledningen til å lære meg å drikke mer vann. Så satser jeg på at den nye vanen skal holde når det blir kaldere også. I tillegg prøver jeg å huske å drikke vann i tillegg til kaffen til lunsj. Det er faktisk veldig godt. Jeg fristes ikke til å drikke mer hvis jeg setter ei svær kanne vann i kjøleskapet. Da stopper det opp, rett og slett. Men jeg har kjøpt meg en sånn liten imsdal-barne-flaske som jeg fyller opp og setter kaldt. Den inneholder akkurat passe mengde vann til meg, så fyller jeg på og setter den inn til neste gang. Funker bra for meg.
aline Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 og ha med deg vann når du er ute, da kan du drikke litt og litt jevnt utover dagen og trenger ikke helle innpå store mengder når du først skal drikke. mener å ha lest en plass at dersom man venter med å drikke til man faktisk er tørst, så har man gått for lenge, så drikk selv om du ikke er direkte tørst. og du trenger jo ikke drikke mye av gangen, ta en slurk her og en slurk der så blir det mye i det lange løp. har vel ikke noe skremselspropaganda å komme med, men jeg kjenner det på både svimmelhet, trøtthet og vondt i hodet dersom jeg ikke drikker nok vann. men så har jeg drukket mye vann i mange år da, så det merkes kanskje lettere forskjell da. hud blir nok også bedre om du drikker nok vann ja, og det å skylle igjennom systemet.
ceca Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Har med meg en Imsdal flaske rund, som jeg drikke ifra innimellom. Fyller flasken når den er tom. Går lettere å drikke mere fra flaske enn glass synes jeg da. Prøv det. Tar en stund før du venner deg til å huske å drikke, men ikke gi opp
Lenemor Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Drasser rundt på vannflasker hele dagen jeg. Det blir en del turer på do i løpet av dagen, men det tar jeg som ekstra trim. Huden er blitt bedre, orker mer/ mer opplagt ++ Får bare håpe jeg klarer å holde på den gode vanen utover høsten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå