Gå til innhold

Studielån, fast eller flytende rente?


L@dy

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som vurderer å binde renta på 6.9% ? (fristen er 10 januar) Eller er det noen som anbefaler å ikke gjøre det..enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine penger annbefaler i forrige utgave av bladet å vente med å binde renta. De kommer nemlig med en ny utgave av bladet nå rett før fristen for å binde renta går ut, og i den skal de si om de annbefaler å binde renta eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "eksperter" anbefaler at man ikke binder renta da man regner med en nedgang fremover. Vi har allikevel bundet renta for 3 år vi. Man vet aldri om det ekspertene spår vil stemme eller ei, så vi tok en sjanse... Det er jo såpass stor forskjell på fast og flytende rente nå at vi synes det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Min sambo er banksjef i en stor bank. Han anbefalte meg IKKE å binde nå pga. renta er FALLENDE. Bind den når den er på 5-tallet!

Marie 28 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt fast rente i 3 år på 5.6 %. Det er vel ett av de smarteste økonomiske valgene jeg har gjort tror jeg...

Nå har jeg siste året (eller hvor lenge det er...) valgt å ha flytende frem til et godt tilbud kommer på nytt.

Hvis man trenger den stabiliteten på skille mellom fast og flytende så binder man jo renta. For meg som foreløpig kun har merket ca 200-300 kroner forskjell (økning) i kvartalet, så har jeg valgt å vente.

Uansett så er det vel tvilsomt om den kommer så lavt som jeg hadde igjen. Men tror nok at jeg velger på ny å binde renta dersom det blir litt lavere enn idag. Kanskje ved den magiske 6 % - grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...