Gå til innhold

Grethe Roede eller Lindberg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser bare frukt og grønt til frokost, så får jeg ihvertfall dekket det behovet.

Er ikke konklusjonen her at Lindberg-kuren er mindre ekstrem enn Atkins og lettere å holde over lang tid? Helt enig i at det strider mot alt vi har lært å kutte ut frukt og grønnsaker mot krem og bacon...Hvor lenge orker man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner ikke dette med Bettan altså....

for ca et år siden leste jeg at hun hadde gått ned 10 kg ved å trene mye på sats, og hun hadde ikke gjort NOE med matvanene sine. dette leste jeg både i hjemmet, allers og i Shape up, i samme perioden. hun hadde visst sett seg selv på et tv program og tatt saken i egne hender, KUN ved hard trening.

NÅå står det plutselig at hun har tatt av disse kiloene (som for øvrig er for leeenge siden, iallefall 1- 1 1/2 år) ved å kutte ut karbohydrater??

nei jeg tror ikke Bettan har gått på noen karbo kur jeg. herregud som Se og Hør kan lyge altså.

men men. jeg kunne tenke meg å følge lindberg (som for øvrig tjener råe penger på noe mange andre har kommet ut med leeenge før ham, som feks Michel Montignac, som jeg kjøpte boken til for ca 3-4 år siden), men da jeg er vegetarianer sliter jeg litt med det.... jaja.

klem Iset

Skrevet

Når det gjelder Bettan - har ikke hun tatt av 10 kg to ganger da?? Først ved hjelp av trening og nå nevnte kur??

Hmmm, - i så fall er det sant at verdens beste slankekur er å unngå å legge på seg! Og at det også går ann å slanke seg på gamle måten: beveg deg mer - spis mindre!

Skrevet
Og at det også går ann å slanke seg på gamle måten: beveg deg mer - spis mindre!

For veldig mange gjør det nok det. Jeg prøvde "spis sunt - mosjoner mer"-metoden med det resultat at jeg gikk opp 10-12 kilo på ett år. Etter å ha lest Lindbergs bøker, og levd etter hans prinsipper 1/2år, har jeg gått ned 10 kilo. Jeg har forstått at mine vektproblemer sannsynligvis har noe med insulinresistens å gjøre, og at jeg har spist alt for mye brød og poteter før...

jeg kunne tenke meg å følge lindberg (som for øvrig tjener råe penger på noe mange andre har kommet ut med leeenge før ham

Tror nok Lindberg har lagt ned en del arbeid i dette her han også, han har mye kunnskap og er oppriktig interessert i kosthold, selv om andre også har vært inne på det samme før. Jeg unner ham absolutt å tjene penger på dette - tenk på alle de som har tjent seg rike på slankekurer som ikke virker!

Man må tross alt ha lavere inntak av kalorier enn det man forbrenner uansett hvilken diett man følger

Kaloritenkning er ikke en del av Lindbergs opplegg. I følge Lindberg spiser vi i dag færre kalorier enn noen gang før, men er likevel mye feitere.

Gjest LoisLane
Skrevet

Kan noen fortelle meg mer om insulinresistens?

*kikker bekymret på magefettet*

Gjest Anonymous
Skrevet

Tar dere vitamintilskudd og eller CLA når dere går på Lindberg eller Atkins dietten?

August som ikke fikk til å logge seg inn.

Skrevet

Jeg vurderer og begynne på enten Lindberg eller Atkins dietten og i den forbindelse lurer jeg på hva som gjør de forskjellige. Har fått med meg at man kan spise flere typer matvarer med Lindbergs diett, men lurer på hvilke. Er det mer bønner og linser og den slags, eller er det mer grønnsaker? Håper noen som kjenner disse diettene kan gi meg svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...