Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 spiste på mc donalds idag og noen timer etter har jeg siiiinnsyke magesmerter.... det var skikkelig vondt, samtidig som jeg fløy på do hele tiden... det roet seg ned etter en del timer, men hele kvelden min ble jo ødlagt. lurer litt på hva jeg skal gjøre nå-- sitter med kvitteringen og alt..
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 først og fremst fikk jeg anbefalt blåbærsaft og mariekjeks fra legevakten for å få magen glad i igjen. når det gjelder maten så bør du ringe mattilsynet, samt stedet der du kjøpte maten. Får mattilsynet inn flere meldinger om ett og samme sted vil de kontrollere det og eventuelt bøtlegge eller stenge. Tviler på at du får pengene tilbake, men du kan jo prøve! god bedring, matforgiftning er grusomt vondt!
Gjest Very Victoria Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Hvis du virkelig hadde blitt matforgiftet hadde du ikke kunnet skrive innlegg på KG. Da hadde du ligget på sykehus.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Hvis du virkelig hadde blitt matforgiftet hadde du ikke kunnet skrive innlegg på KG. Da hadde du ligget på sykehus. ← NEI! Matforgiftning er utrolig smertefullt, men i de fleste tilfeller ikke mer skadelig enn at du må "ri ut stormen".
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 her er meg som svarte først igjen, med en nyttig link http://www.knt.no/va/matforgiftning.htm
Gjest Gjest_Frk Åberg_* Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Hvis du virkelig hadde blitt matforgiftet hadde du ikke kunnet skrive innlegg på KG. Da hadde du ligget på sykehus. ← Eh, nei. Jeg har blitt matforgiftet to ganger. Veldig vondt, men ingen sykehusinnleggelse. Hos meg var det veldig intenst, men gikk over i løpet av noen timer. Jeg syns du burde si fra. Særlig første gangen jeg ble matforgiftet, så var det temmelig akutt, og jeg var helt slått ut. Trodde nesten jeg skulle besvime av smerte. Irriterer meg at jeg aldri fikk sagt fra. Syns de burde fått vite om det, og evt skjerpet rutinene sine. Burde vel også ha ringt mattilsynet.
tommeline Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Hvis du virkelig hadde blitt matforgiftet hadde du ikke kunnet skrive innlegg på KG. Da hadde du ligget på sykehus. ← Matforgiftning har jo forskjellig grad og virkning... En prøve hos lege vil kunne si om du har blitt matforgiftet og hva det er for noe. Både Mattilsynet og McDonalds er sikkert interesesrt i å høre om du har blitt dårlig av maten der.
Viviwoom Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 McDonalds er utrolig nøye med hygienen på kjøttet sitt, så hvis det er problemer i en av restaurantene, vil de nok ta det veldig alvorlig. Du burde kontakte mattilsynet og si ifra om hva som har skjedd. Håper det går bedre med deg nå, da
Kittykat Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 (endret) Hvis du virkelig hadde blitt matforgiftet hadde du ikke kunnet skrive innlegg på KG. Da hadde du ligget på sykehus. ← Det stemmer ikke. Som noen sier så finnes det forskjellig grad av matfogiftning. Meg og ungene ble matforgiftet en gang. De var bra dagen etter, mens jeg var dårlig i en hel uke. Men vi var ikke så dårlig at vi behøvde sykehusinnleggelse. Endret 13. august 2006 av Kittykat
kallamilla Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Det er jo ikke sikkert at du har blitt forgiftet hos Mc Donalds. Selv om det var det siste du åt før du ble dårlig, kan det være noe du spiste en eller to dager før du ble syk. Matforgiftning kan ha lang inkubasjonstid (eller hva det nå heter...)
tommeline Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Det er jo ikke sikkert at du har blitt forgiftet hos Mc Donalds. Selv om det var det siste du åt før du ble dårlig, kan det være noe du spiste en eller to dager før du ble syk. Matforgiftning kan ha lang inkubasjonstid (eller hva det nå heter...) ← Det er selvsagt ikke sikkert at det er MD. Hvis Mattilsynet får flere klager samtidig, vil de nok undersøke hva ulike har spist. På samme måte som at MD kan få en indikasjon hvis de får flere klager samtidig omtrent. Men med en klage er det ikke lett å finne ut hva det er...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå