Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan anbelfale denne skolen?

leser mye fint :)

Lyst å ta master som Sivilingeniør i industriell design.

Må man betale et sånt beløp per pensum her?

Takker for svar

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt anbefale NTNU, først og fremst pga. studentmiljøet i Trondheim og på studentersamfundet. Anbefaler veldig å bli med i gjeng der, og bli kjent med masse nye folk, og engasjere seg i litt annet enn studier. Studentsamskipnaden i Trondheim gir også kjærestegaranti (!) hvis du flytter for å studere i Trondheim. Studiet du skal ta aner jeg ingenting om, men har ikke hørt mye negativt om siv. ing. studier på NTNU.

Gjest Orinoco
Skrevet

Tjohei!

Trondheim er en topp studieby iallefall :)

http://org.ntnu.no/studiebyen/ så finnes det en chat hvor erfarne studenter svarer på spm om studiemiljø o.l. så du kan jo prøve der, og kanskje du får svar.

Skrevet

Jeg har studert ved NTNU i over 5 år, dog ikke ved det studiet du nevner, men vet om flere som er fornøyde med Indistruell Design. Så er du så heldig at du faktisk kommer inn, så er det jo bare å hoppe i det! :)

Det eneste man må betale til skolen er semesteravgift på 500 kr. NTNU har sine mangler som alle andre studiesteder, men det er også mye som er bra, bla. i forhold til kvalitet ved studiene og foreleserene.

Trondheim er ellers en kjempeflott by som etter min mening er akkurat passe stor. Det finnes også andre fritidsmuligheter enn Samfundet når du er student, så fortvil ikke hvis du ikke er så gira på å være med i gjenger av ymse sort, omgitt av slitsomme førsteårsstudenter og være konstant utsatt for drikkepress. ;)

Lykke til!

Gjest -eline-
Skrevet

Trondheim er en kjempeflott studentby! Savner byen utrolig mye, studentmiljøet er kjempebra og det er masse å gjøre! Mange av Gløshaug-studiene (de gamle siv-ing-studiene) har masse sosiale ting som foregår, og de første ukene er det masse å gjøre for å bli kjent med folk. Industriell design er såvidt jeg vet et svært bra studium, og kommer du inn der så hopp i det. Vet om en som går der og han er i hvertfall kjempefornøyd. Sånn generelt så holder siv.ing-studiene (dvs de heter vel master-studier nå) svært høyt nivå, så kvaliteten skal du ikke bekymre deg over.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med 5 år på Gløshaugen. Jeg har vært kjempefornøyd!! Studieavgiften er på 440,- for høsten 2006.

Skrevet (endret)

Leste inne på Jobbfeber.no at sivilingenører tjener bortimot en halv mill i året, :sjarmor: og et annet sted at jenter er nesten garantert jobb de neste 5-10 årene for det er så mangen gubber der.

Håper bare jeg kommer inn da. Bli ferdig med videregående først. Men har ikke helt forstått dette med studie poeng. Kan skolen hjelpe meg med dette? Rådgiver eller noe?

Endret av dragonfly
Skrevet

Å, NTNU og Trondheim i mitt hjerte :hjerter_rundt:

Jeg anbefaler siv.ing studiet på det varmeste. Hadde 5 fantastiske år. Og som nevnt over; bli aktiv på Samfundet.

Skrevet

Å det er så godt å høre at jeg kommer til å velge riktig :)

Men hordan var det da?

Sånn at du nesten gledet deg til å gå på skolen (bortsett fra å stå opp :lol: )

Mener du det er lett å få jobb etter på?

:)

Gjest -eline-
Skrevet
Mener du det er lett å få jobb etter på?

...det kommer nok an på linje (og det er vanskelig å bedømme hva slags siv.ing-er som trengs om 5-6 år...slikt er jo stadig i forandring). Kjæresten er siv.ing og jobber vokser ikke på trær, han har flere venner som har slitt med å få jobb, de fleste (han inkludert) har måtte flytte på seg for å få jobb, og det er slettes ikke alle som tjener en halv mill ;)

Men siv.ing er ingen dum utdannelse uansett da :-D

Skrevet

Jeg går på NTNU og trives veldig godt her. Er godt studentmiljø her og mye å finne på. Men det kan jo kanskje være lurt å vite at alt ikke er solskinn og latter hele tiden også da.. for meg og mange i klassen min var de 2 første årene ganske harde og vanskelige. Lurt å være forberedt på det, så blir det nok enklere å komme gjennom alle fem årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...