Gå til innhold

Sure oppstøt

Fremhevede innlegg

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg er så plaget av sure oppstøt. Vet noen hva det kan komme av?

Jeg tror smertestillende kan være en av grunnene til at jeg får det, men det tar jeg jo bare innimellom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vere magekatarr, spiserørskatarr osv. Ta en tur til legen så får du sikkert en kur med syredempende i ett par uker. Funker ikke det burde du tatt en gastroscopi og sjekke det ut. Jeg har øsofagitt og dårlig lukkefunskjon i magen og fikk påvist det på gastro. Tar nå syredempende hver dag. Jeg også gjekk på mye smertestillende da jeg fikk det.

Skrevet

Det kan være de smertestillende du tar, det kommer an på hvilken type det er. Kaffe, vin og sterk mat kan også fremkalle sure oppstøt. Ta en tur på apoteket, der er det flere forskjellige legemidler mot sure oppstøt. Hjelper ikke dette er en tids bruk ville jeg snakket med legen. Det kommer jo an på hvilke smertestillende du tar, men noen kan du ta med mat, det forhindrer litt den sure magen om det er medisinen som gjør det!

Skrevet

Da jeg fikk sure oppstøt dro jeg på apoteket, men vart anbefalt å dra til legen siden jeg hadde så mye. Vil tro du har en magekatarr som sikkert har komt pga at smertestillende du har tatt har irritert magen. Så jeg vil anbefale en tur til legen. Eventuelt kan du jo prøve syredempende fra apoteket først, og se om det hjelper. Da vil jeg anbefale ranitidin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...