Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Hvor får en kjøpt et slikt et? Er det nødvendig? Mener å ha lest at det ikke har noen effekt og at en likså godt kan bruke vanlig bilbelte.... Når startet dere å bruke det?
Jente19 Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Jeg bruker det ikke.... Det har visst ingen effekt har jeg lest... Du får kjøpt det på Biltema, noen bensinstasjoner (hvertfall her jeg bor) og i enkelte butikker hvor de selger bilrekvisita.
Cr@sh Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Jeg bruker. Har brukt fra jeg var ca. 2 mnd. Jeg har lest at med et slikt belte skal man unngå å bruke magen/barnet som "airbag" ved en evt. kollisjon. Og da er det jo en billig forsikring (399,-)... Om det så ikke skulle ha en effekt, så syntes jeg det er mer behagelig når beltet går under magen, og ikke strammer over.
Furstina Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 jag använde när jag väntade sonen men denna gång gör jag det inte. Jag ser till att få bältet tight och rätt över höften och inte över magen - då stramar det korrekt, något man borde tänka på även om man inte är gravid.
Windy Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 (endret) Jeg bruker det fordi det er mer behagelig. Får overhodet ikke beltet til å ligge på plass, selv nå som magen er stor. Det skal visst ikke ha noe effekt, men de som har vært utsatt for kollisjon av noe slag og brukt beltet sier at var sjeleglad de hadde det. Har også lest fra andre som ikke brukte beltet som skulle ønske de gjorde det, fordi magen ble slått både gul og blå samt at babyen måtte overvåkes etterpå. Det er nok mange forskjellige erfaringer, men jeg finner det i hvert fall betryggende og det er hele poenget for meg Kremt, jeg begynte for øvrig å bruke det fra 2 mnd. Kjøpte på barneutstyrsbutikk, tror faktisk jeg betalte mindre enn 399... Endret 12. august 2006 av Windy
Orthia Skrevet 12. august 2006 #6 Skrevet 12. august 2006 Jeg brukte under første graviditet. Mener det ble utlånt gratis (mot et lite depositum) fra Babyshop. Denne gangen bruker jeg ikke, da jeg har lest at det ikke skal være noe vits om man legger beltet riktig under magen.
Gjest *Just-Me* Skrevet 12. august 2006 #7 Skrevet 12. august 2006 Jeg bruker det ikke. Undersøkte en del om det da jeg ble gravid. Men trygg trafikk sier det ikke har noe sikkerhetsmessige fordeler, så lenge man bruker vanlig bil belte riktig over hoftene, og at det ikke er oppå magen. Men kan skjønne at det sikkert er en bedre komfort med gravidbelte og en innbilt bedre sikkerhet pga av komforten... Men siden jeg ikke kjører så mye (selv om korte turer kan være like risikable som lange) så valgte jeg å ikke kjøpe. Skulle jeg brukt det hadde jeg brukt det fra begynnelsen for å få utbytte av pengene.
Fjellrypa Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Jeg bruker det. Har også lest at det har liten effekt hvis man strammer det riktig over hoftene. Problemet er når vi kjører ordentlig langt (8t og sånt). Da prøver jeg jo å sove litt, flytter meg rundt i setet for å sitte behagelig osv, og da sklir beltet lett litt for langt opp. Selen hjelper til å holde beltet nede uansett hva jeg gjør, og det synes jeg er greit.
Angelheart Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 Delvis....... Jeg brukte det alltid ved forrige svangerskap, men nå er det litt mer tilfeldig. Det ligger fast på passasjersetet i bilen, så når jeg sitter der brukes det. Men jeg gidder ikke å flytte det over når jeg kjører selv, så da brukes det ikke. Passer uansett alltid på å få beltet ned på hoftene og vekk fra magen, så da har det ikke så stor betydning, tenker jeg.
Rioja Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Jeg bruker det! Og jeg VET det har effekt. Jeg var utsatt for en kraftig kollisjon (bilen ble totalvraket) da jeg var i uke 12 sist, og da hadde jeg vanlig belte, under magen. Men sikkerhetsselen holder seg ikke like godt nedenfor magen som gravid-selen, den sklir fort litt opp. Hele magen var blå etter ulykken! Fikk UL, og det gikk heldigvis bra! Men jeg sverger til gravid-belte!!!
BitteLille Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Har det og bruker det, får aldri selen til å ligge riktig, så det er mye mer behagelig å kjøre med det på. Og ved en eventuell ulykke innbiller jeg meg at det er bedre for babyen at det ikke strammer seg midt over der den ligger!
Leanne Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Jeg bruker det. Klart det kan ha like stor effekt å legge belte ned på hoften og vekk fra magen, MEN hvem sier at belte holder seg der under en kollisjon??? Tror nok det har lett for å skli opp da.. Så derfor har bruker jeg heller et belte som holder det på plass. Dessuten er det jo mer behagelig da.. bortsett fra de dagene jeg går med skjørt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå