Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har brukt Conludag i 13 mnd nå. Men nå går resepten ut og siden jeg har sluttet å amme, tenkte jeg gå over til vanlig p-pille. Har ikke fått mensen tilbake etter fødselen enda, og lurer på om jeg kan begynne rett på nytt merke, eller må jeg vente til mensen dukker opp?

Har brukt Trionetta før, den fikk jeg mellomblødninger og blei gravid av ;)

Gikk over til Yasmin og ble jammen gravid der også ;)

Trinordiol har jeg hørt så mye stygt om, så den tør jeg ikke.

Da står jeg igjen med Cerazette som en mulighet.

Noen som har erfaringer med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk litt, så finner du masse om den her på forumet. Jeg bytter så snart jeg får time hos fastlegen, for jeg liker den IKKE. Får småblødninger i tide og utide, med menssmerter. Trodde det skulle ordne seg etterhvert, men nå har det gått 8 måneder, og jeg har fått nok.

Skrevet

Hmmm, virker som Cerazette også er utelukket nå. Jeg vil jo helst ha mensen tilbake om ikke så alt for lenge, og siden alle sier at de enten blør hele tiden eller aldri, er det utelukket.

Kanskje jeg bare skal fortsette med Conludag??

Skrevet

Jeg bytta akkurat over fra cerazette til p-ringen. Fikk nok av konstant pms, menssmerter, og mensen hele tida. Gikk på de i ca to brett. Tenkte at det kom til å bli bedre etterhvert etter det første, men det ble bare verre. Det verste var nesten at jeg var muggen og sur hele tida. Den gikk skikkelig løs på humøret. Etter at jeg slutta har jeg ikke blødd en tråpe og humøret er på topp.

Eneste jeg må bøte på nå er kviser på kinnene... Skjønner ikke det?!?! Skal ikke være lett :)

Skrevet

Hei Pondusa!

Conludag er en minipille, ikke sant? Hvorfor ønsker du å slutte med den? Gir den noen bivirkninger? Har hørt at minipiller er mindre sikre enn andre p-piller. Stemmer det?

Åh, det her er så uoversiktlig! Blir helt forvirra jeg, vet ikke hvilken type prevensjon jeg skal satse på for tiden. (Ammer, og kommer sannsynligvis til å gjøre det i ganske mange måneder til).

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Hellu Pondusa ;)

Prevensjonsspørsmålet er alltid noe dritt... Trionetta (som du ble gravid med) er det samme som Trinordiol, og den ble du jo gravid med, det samme ble du med Yasmin. Cerazette har jeg hørt så ymse om, både bra og dårlig...

Det eneste du kan bruke uten å få bivirkninger er vel strengt tatt kondom eller pessar? :ler: Skal ikke være så greit detta her - når skal menn begynne å ta p-piller sier jeg bare :ler:

Skrevet

Conludag er minipille ja. Igrunn kan jeg jo fortsette på den, men er bittelitt sløv på den der samme tid hver kveld greia.... Mulig det blir Yasmin på meg i morgen. For hva er oddsen for å bli gravid 2 ganger liksom, og skjer det så er det heller ingen fare! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...