Gå til innhold

Feige, sure naboer med oppgulp


Gjest irritert

Anbefalte innlegg

Jeg stusser litt over at du faktisk lar hunden bruke fellesområdene som toalett jeg? Altså jeg forstår den greia med valper og hyppig vannlating/avføring, men at du lar hunden løpe rundt alene fordi du ikke gidder å kle på deg å bli med den er kanskje grunn nok til at du ikke burde hatt valp?

Å ha en valp krever masse, og det regner jeg med at du var klar over da du fikk denne valpen? Antagelig har denne gretne mannen (ja han virka gretten) møtt på små brune stinkende klatter flere gang er, og uansett hvem sin hund som etterlater den så er det irriterende.

Jeg er enig i at han oppførte seg tåpelig, men sånn er det nå dessverre å bo i nærheten av andre mennesker. Du må takle sære folk i lik linje som han må takle hundebæsj på gressplenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for all del, jeg har tålt mye rart i dette store huset. Men jeg tenker bare at om man skal begynne å slenge ting til hverandre i gangene blir det fort utrivelig på et sånn sted som dette...

Og at det er noe i veien med meg som hundeeier fordi jeg lar valpen tisse ute på grusen klokka 4-5 om morgenen, den er jeg ikke med på. Som sagt er ikke dette en tradisjonell hage! Jeg forstår godt irritasjonen, for å finne en klatt i plenen er jo kjempeekkelt. Det var heller ikke irritasjonen jeg klager over her, men at han taklet det på den måten han gjorde når det først irriterte såpass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest venter man lenge med å konfrontere folk om noe som irriterer. Så jeg synes kanskje ikke det var en overraskende reaksjon, men unødvenig og tullete var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt over at du faktisk lar hunden bruke fellesområdene som toalett jeg? Altså jeg forstår den greia med valper og hyppig vannlating/avføring, men at du lar hunden løpe rundt alene fordi du ikke gidder å kle på deg å bli med den er kanskje grunn nok til at du ikke burde hatt valp?

Hva med å lese tråden? Det var overhodet ikke den problemstillingen som var aktuell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare så rart, for om man går ut i "hagen" og ser, så finner man ikke så mye som en klatt en gang! Bare en haug med rosekvister som har ligget der en uke fordi vaktmesteren som får betalt for vedlikehold har klippet alle hekkene men latt avfallet ligge og slenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lese tråden? Det var overhodet ikke den problemstillingen som var aktuell!

Jo det var den

Jeg prøvde å vise dere de andre beboernes side av saken. Det er alltid flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er bare så rart, for om man går ut i "hagen" og ser, så finner man ikke så mye som en klatt en gang! Bare en haug med rosekvister som har ligget der en uke fordi vaktmesteren som får betalt for vedlikehold har klippet alle hekkene men latt avfallet ligge og slenge...

Hva med den andre hundeeieren? vet du om h*n er flink til å plukke etter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det var den

Jeg prøvde å vise dere de andre beboernes side av saken. Det er alltid flere sider av en sak.

ja men du tar likevel feil.

Jeg er klar over at folk er forskjellige og at folk reagerer ulikt på ting, og at ulike ting trigger irritasjon.

Det var måten han sa ifra på som gjorde at jeg stusset og selv ble irritert. Hadde dette dreiet seg om hvor dyrene driter hadde jeg lagt tråden på kjæledyr. Hadde jeg gjort ting på hans måte hadde jeg jo blitt her i leiligheten min og ulmet i noen uker, og så slengt noe til ham om jeg møtte ham ved postkassa.

Istedenfor tok jeg ansvar for konflikten og banket rolig og fint på døra og prøvde å bygge en bro over situasjonen, og bygge opp et godt naboskap. Det er manglende evne til å bygge sosiale broer når folk bor så tett som irriterer meg! Folk kan være så ulike de bare vil, men å skylde på at du er kristen og jeg er muslim og derfor er det naturlig vi sprenger hverandre, den blir bare helt feil for meg!

(og akk, kjære brukere, det var en metafor og ikke et sitat..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den andre hundeeieren? vet du om h*n er flink til å plukke etter seg?

de ligger isåfall alltid på grusen ved parkeringsplassen man blir borttauet for egen regning om man bruker (hyggelig hus jeg bor i ;) ), og de rasker jeg med meg i posene når jeg tar morgen-sjekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig får vi bare håpe at han hadde en veldig dårlig dag. litt sært å tilte sånn...

Hvorfor mener du at jeg tar feil? Mener du at ingen kunne tenkt slik jeg beskrev det?

Hvis en av beboerne har tenkt sånn lenge så kan det har vokst seg til et innestengt sinne, og teite mannen synes det var lettvint å skylde på en stakkars uskyldig jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig får vi bare håpe at han hadde en veldig dårlig dag. litt sært å tilte sånn...

Hvorfor mener du at jeg tar feil? Mener du at ingen kunne tenkt slik jeg beskrev det?

Hvis en av beboerne har tenkt sånn lenge så kan det har vokst seg til et innestengt sinne, og teite mannen synes det var lettvint å skylde på en stakkars uskyldig jente

sånn sett har du selvsagt rett, men om du mener dette selv (som jeg nå ser at du ikke gjør) så var/er jeg uenig med deg!

Ja, slemt å tilte på ei jente som ikke har NOE med det å gjøre... Raring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener og mener... jeg vet jo ingenting om din situasjon, men jeg kunne nok tenkt det jeg skrev hadde jeg vært din nabo. Derfor skrev jeg det.

Håper ikke jenta ble veldig skremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forbauset når jeg leste svarene her. Som trådstarter forklarer, så eier hun faktisk en del av den hagen, og det er tydeligvis lov til å ha dyr der. Da må man også regne med at det vil komme litt dritt fra dem.

Når det da kommer kommentarer om at man ikke skal la hunden gjøre fra seg i hagen, ja, da må jeg bare si at jeg syns ikke man skal ha katter der.

Hvorfor??? Tja... jeg ville ikke ha latt min unge leke ute i en sandkasse, eller lignende, uten tilsyn, da katter graver den møkka! Mens en "bæsjekladd" fra en hund, syns, og kan fjernes.

Joda, jeg har både hund og katt. Og ja, mine hunder bæsjer når vi går tur, eller i hagen. Og det blir fjernet.

Men problemstillingen var vel heller en nabo, som oppførte seg temmelig urasjonelt, og som jeg også helt klart ville ha reagert på.

Blir nesten samme problem som om en hundeeier bruker søpplekassen til naboen for å kvitte seg med dritten!!!!! Er faktisk noen som blir sure på det også.... Så kanskje vi like gjerne kan la det ligge?

Neida...mener ikke det. Men om man bor på ett sted hvor det er mange folk, og det er lov til å ha dyr, så må man være litt romslig. Og det er ikke de som lar det ligge det går utover, men de som tar det vekk.

Nabo til trådstarter har sikkert sett at hun har tatt vekk dritt hver dag, så måten han reagerte på var helt på trynet spør du meg, og jeg hadde blirr skikkelig arg.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å lese tråden? Det var overhodet ikke den problemstillingen som var aktuell!

Ikke? Ble ikke hunden også sluppet ut alene om natten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke?  Ble ikke hunden også sluppet ut alene om natten?

Ja, en valp etter hva jeg forsto... Er vel naturlig det? Stusser over reaksjonene i denne tråden, jeg! Folk er skikkelig flinke å trekke fokus bort fra poenget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin
Utrolig hva som kan skje med en i utgangspunktet enkel problemstilling. Ja ja...

signerer forresten denne, når jeg først har rotet nesen min inn i dette ormebolet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Hadde egentlig tenkt å delta i diskusjonen, men siden det er dømt til å falle på stengrunn så lar jeg det være. Det er så fint å oppleve at ens medmennesker er både objektive og saklige, det gir en trygghet til å møte verden uten å være det minste redd for fordommer.

May God be with you all! And God bless America!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva som kan skje med en i utgangspunktet enkel problemstilling. Ja ja...

Enig! Nå har noen til og med klart å vri tråden til å bli en diskusjon om menneskehetens evne til objektiv tenkning og det generelle saklighetsnivået. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)
Enig! Nå har noen til og med klart å vri tråden til å bli en diskusjon om menneskehetens evne til objektiv tenkning og det generelle saklighetsnivået.  ;)

..Hvilket er to faktorer som visse "debattanter" ser ut til å anse som irrelevante? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...