Gå til innhold

Feige, sure naboer med oppgulp

Fremhevede innlegg

Gjest irritert
Skrevet

Jeg bor i et stort hus med bortimot 40 leiligheter, og rundt huset har vi en stor hage som er fellesareal.

Jeg er en av de to i bygget som har hund, og jeg har klart å unngå problemer frem til i dag fordi jeg er av den typen som tar hensyn til naboer. Men, man kan ikke alltid være feilfri, og det har nok hendt at jeg ikke finner en bæsj eller to (har valp, han løper ofte og gjør ifra seg på forskjellige steder). Eller sånn som på natta, når jeg slipper ham ut, så henter jeg bæsjen i dagslys heller, og ikke i pysjen klokka fire.

Jeg har vært borte på ferie i flere uker, og har nå vært hjemme en ukes tid. Min niese er på besøk, og hun var snill og luftet valpen i hagen så han kunne tisse. På veien inn møter hun naboen min som bor vegg i vegg, og han ser morskt på henne og sier "plukk opp bæsjen!". Min niese forstår ikke helt hva han sier, og spør "hæ, hva sa du?". "Plukk opp bæsjen, sier jeg!" sa han, enda morskere. "Ja, vi gjør det!" svarer hun etter beste evne. "Ja så gjør det også, da!" sier han og låser seg inn i naboleiligheten.

Jeg blir paff når hun kommer inn og forteller, og banker med en gang på hos naboen. Jeg sier "Jeg hørte du hadde funnet en bæsj! Hvor er den, så skal jeg ta den med en gang!" med et smil.

Nei, det var ikke nå, det var for flere uker siden...

Jeg forklarer at jeg er ikke en sånn type som lar bæsjen ligge, så om han finner noe er det et uhell, og han bare må ta kontakt, så skal jeg fjerne det med en gang.

Da "unnskylder" han seg med at denne bæsjen det var snakk om var plagsom fordi det var midt i gresset når de satt ved det felles hagebordet og spiste.

Jeg svarer da at det kan jeg godt forstå, men at både meg og hunden var vekkreist for flere uker siden. Han svarer at ja, det kan jo selvsagt være den andre hunden..

Jeg beklager igjen, og sier at om han skulle finne noen flere, må han bare si ifra, for jeg er ikke en sånn som lar dem ligge.

Da lurer jeg på:

-hvorfor kom han ikke med en gang men lot en bæsj irritere et helt måltid?

- han vet hvor jeg bor, han bor vegg i vegg. Hvorfor ikke komme innom en dag og si "du beklager at jeg sier dette, men det ligger bæsj der ute og det er litt ekkelt" på en voksen måte?

- hvorfor "bjeffe" til ei jente han åpenlyst vet ikke bor her, fordi han aldri har sett henne før og er med en hund han vet bor i naboleiligheten=hun kan umulig bo der?

Hvorfor er folk så utrolig feige?!?!?!!!

Naboen irriterer meg, måtte få det ut!!! :sur:

Er jeg rar, eller er han feig og sur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg rar, eller er han feig og sur?

Syns ikke du hørtes rar ut. Heller naboen som er feig og sur.

Skrevet

Det kan jo gå begge veier.

Naboen hadde en hund som gneldret hele dagen når de var på jobb.

Det begynte å gå meg på nervene, så jeg gikk bort til naboen og sa til henne i en veldig høflig tone at hunden hennes bjeffet hele dagen når de var vekke.

Jeg tenkte jo at hun sikkert ikke var klar over det.

Gjett om jeg fikk som hatten passer... :forvirret:

Hun sa beint ut at om jeg ikke tålte litt hundebjeffing, så fikk jeg gå til lege for å sjekke hodet mitt. :overrasket:

Så smalt hun døren igjen...Jippi...

Jeg vil vel tenke meg to ganger om før jeg banker på til naboer i framtiden. Ikke fordi jeg er feig, men når jeg får slike reaksjoner så blir jeg så hevnlysten.. :sjenert: Det er jo ikke bra.... Bare spør nabokjerringen :sjarmor:

Skrevet

Vel.. Noen av oss lusker oss i all forsiktighet rundt i mørket og plukker all den dritt vi finner, også fra andres hunder, men får likevel kjeft.

Jeg tror det er naboen din som er feig og sur og det må han finne seg i å leve med selv! Bor man i en by (Og for så vidt andre steder også) og har en plagsom "bæsj" midt i synsvinkelen, så får man finne seg i å fjerne den. Dyrebæsj er tross alt en del av hverdagen og jeg kan vel ikke akkurat finne på å bruke kjeft på elgen eller reven som har bæsjet akkurat der jeg har bestemt meg for å ha picknic...

Skrevet

Vet ikke helt om jeg hadde synes det var ok at hundene brukte den felles hagen som do.

Skrevet
Vel.. Noen av oss lusker oss i all forsiktighet rundt i mørket og plukker all den dritt vi finner, også fra andres hunder, men får likevel kjeft.

Jeg tror det er naboen din som er feig og sur og det må han finne seg i å leve med selv! Bor man i en by (Og for så vidt andre steder også) og har en plagsom "bæsj" midt i synsvinkelen, så får man finne seg i å fjerne den. Dyrebæsj er tross alt en del av hverdagen og jeg kan vel ikke akkurat finne på å bruke kjeft på elgen eller reven som har bæsjet akkurat der jeg har bestemt meg for å ha picknic...

Nå er det litt forskjell på å irritere seg over at elgen har bæsjet der man skal raste i skogen og en hund som har bæsjet i en felles hage! Det er også forskjell på hundebæsj og feks elgbæsj pga kosthold. Ganske mye eklere med hundebæsj...

Jeg ville ikke tolket det dithen at naboen din generelt sett er feig og sur, men heller at han har snublet i en bæsj for mye i hagen og at han derfor sa i fra til den første og beste han så komme med en hund. Det høres ut som om han var skikkelig irritert, og da står man vel ikke og analyserer situasjonen men tar det ut på den som er der, i dette tilfellet niesen din.

Og jeg skjønner godt at det sprakk for naboen din hvis det er sånn at det ligger hundebæsj i plenen. Det må være utrolig kjedelig å ikke kunne gå barbeint på gresset fordi man risikerer å tråkke i en hundebæsj...

Skrevet
Vet ikke helt om jeg hadde synes det var ok at hundene brukte den felles hagen som do.

Enig....det må da vel finnes andre plasser der hunden kan gå på do, og ikke i hagen...??

Gjest irritert
Skrevet

Det var den ene bæsjen, det. Det ligger ikke bæsjer der ute, for om jeg har oversett en fra natten før, så tar jeg den så snart jeg ser den, max en halv dag eller noe sånn. Og han har bæsjet på plenen ca fire ganger (ikke mye når ei bikkje driter 2-3 ganger i døgnet...) i hele sitt liv, ellers holder han seg til en flekk i et ubrukt blomsterbed eller på steinheller (begge steder hvor man ikke sitter og koser seg, samt lette å fjerne det ifra).

Selvsagt bruker man ikke en felles hage som do i så måte, men alle med en halv hjerne forstår vel at en valp under "pottetrening" går på do en milliard ganger i døgnet og det er naturlig å bruke LITT av en 1 mål stor tomt?

Jeg eier jo tross alt en brøkdel av den!

Men hva med katta hans da, som hver natt løper i de lytte gangene med ei bjelle som ringer og klinger rundt halsen..? Mystefistisk mann.

Skrevet
Det var den ene bæsjen, det. Det ligger ikke bæsjer der ute, for om jeg har oversett en fra natten før, så tar jeg den så snart jeg ser den, max en halv dag eller noe sånn. Og han har bæsjet på plenen ca fire ganger (ikke mye når ei bikkje driter 2-3 ganger i døgnet...) i hele sitt liv, ellers holder han seg til en flekk i et ubrukt blomsterbed eller på steinheller (begge steder hvor man ikke sitter og koser seg, samt lette å fjerne det ifra).

Selvsagt bruker man ikke en felles hage som do i så måte, men alle med en halv hjerne forstår vel at en valp under "pottetrening" går på do en milliard ganger i døgnet og det er naturlig å bruke LITT av en 1 mål stor tomt?

Jeg eier jo tross alt en brøkdel av den!

Men hva med katta hans da, som hver natt løper i de lytte gangene med ei bjelle som ringer og klinger rundt halsen..? Mystefistisk mann.

Hm - jeg er ikke sær, men tror kanskje jeg er glad for å ikke være naboen din.

Hvorfor lufte hunden i hagen i det hele tatt. Må da gå an å ta den med på en liten gåtur så den får gjort fra seg.

Gjest irritert
Skrevet
Enig....det må da vel finnes andre plasser der hunden kan gå på do, og ikke i hagen...??

joda, jeg kan jo la han drite der naboens katt (ja, den samme naboen) graver ned dritene sine, nemlig rundt sykkelparkeringen. DER er det skummelt å tråkke skal jeg si deg, underjordiske miner... Den eneste som fjerner kattebæsjen her i huset er bikkja mi, som gaver dem opp og eter dem :ler:

Skrevet

Hvis naboens katt irriterer deg så mye, bør du kanskje være voksen nok til å si det til naboen din istedenfor å skjelle her?

Gjest irritert
Skrevet
Hm - jeg er ikke sær, men tror kanskje jeg er glad for å ikke være naboen din.

Hvorfor lufte hunden i hagen i det hele tatt.  Må da gå an å ta den med på en liten gåtur så den får gjort fra seg.

Du eier ikke hund, ser jeg ;)

En valp skal tisse mellom 10 og 15 ganger i døgnet... 1-2 ganger av disse sniker det seg ut en liten bæsj også. Skal jeg gå tur med hunden 5 ganger iløpet av en natt fordi jeg EN gang overser en bæsj som ligger i gresset? Når jeg er "flink" hundeeier og plukker både min og andres hunders bæsj når jeg ser dem? Hva med godt naboskap og slingringsmonn?

Gjest irritert
Skrevet
Hvis naboens katt irriterer deg så mye, bør du kanskje være voksen nok til å si det til naboen din istedenfor å skjelle her?

Poenget er at katten IKKE irriterer meg.. Den kunne absolutt gjøre det, men jeg legger lydene den lager i mappen for "lyder man kan forvente når man bor med 40 andre leiligheter" ;)

Jeg bryr meg heller ikke om høy musikk, søppelposer som folk skal ta med ut "senere" som står i gangen og lignende ting... Det er sånn det er å bo i byen!

Skrevet
Poenget er at katten IKKE irriterer meg.. Den kunne absolutt gjøre det, men jeg legger lydene den lager i mappen for "lyder man kan forvente når man bor med 40 andre leiligheter" ;)

Jeg bryr meg heller ikke om høy musikk, søppelposer som folk skal ta med ut "senere" som står i gangen og lignende ting... Det er sånn det er å bo i byen!

Ok, da skjønner jeg ikke at du nevner den en gang.

Ansvarlige hundeeiere lufter ikke bikkja si i en felles hage så den tisser og bæsjer der. Ansvarlige hundeeiere slipper ikke bikkja si alene ut i en felles hage om natta så den kan tisse og bæsje der.

Luft bikkja før du legger deg, og det et annet sted enn på et felles hageområde.

Det er sånne som deg som ødelegger for oss andre hundeeiere.

Skrevet

Det samme tenker jeg. Ser ikke helt hva katten hans har med dette å gjøre egentlig, men forslår at du tar det opp med ham ;)

Også får du huske på at alle kan ha en dårlig dag, så gi han en sjangse til før du avskriver han som feig, sur og lite voksen.

Gjest irritert
Skrevet
Ok, da skjønner jeg ikke at du nevner den en gang.

Ansvarlige hundeeiere lufter ikke bikkja si i en felles hage så den tisser og bæsjer der.  Ansvarlige hundeeiere slipper ikke bikkja si alene ut i en felles hage om natta så den kan tisse og bæsje der.

Luft bikkja før du legger deg, og det et annet sted enn på et felles hageområde.

Det er sånne som deg som ødelegger for oss andre hundeeiere.

:overrasket:

Når jeg plukker opp ALL bæsj i hagen, samt den som ikke er "min" men som andre slenger ifra seg!?

:ler:

Du er meg en fin en!

Og igjen: alle bikkjer er valper en gang. Dette er jo en fase som snart er over...

Gjest irritert
Skrevet

Og bare for å forklare det skikkelig.. Det er ikke en "hage" i tradisjonell forstand, snarere et fellesområde. Det er ikke en hage slik man tenker seg hager. Det er noen skiferheller og to stk 2x3meter gressplener... (og et stort område med ugress og busker bak huset)

Skrevet (endret)
Nå er det litt forskjell på å irritere seg over at elgen har bæsjet der man skal raste i skogen og en hund som har bæsjet i en felles hage! Det er også forskjell på hundebæsj og feks elgbæsj pga kosthold. Ganske mye eklere med hundebæsj...

Enklere med hundebæsj, ja! :legrine:

Tåler man ikke hensynsfulle dyreiere, slik trådstarter later til å være, så kanskje man bør vurdere sin egen bosituasjon! Ingen lyder mellom 17.00 på ettermiddagen og 10.00 neste morgen. (I den perioden tillates dempede samtaler og begrenset øving på klavèr og fiolin...) og resten av døgnet rører ingen seg! Litt usikker på reglene for bæsjing men jeg tror ikke at noen gjør det etter 20.00 uten å ha sagt fra...

Jeg plukker da for øvrig stadig vekk katte-, elg- og hundedritt i hagen men irritere meg gjør det ikke! Vurderer å anmelde elgen siden den i tillegg til å bæsje i store dynger, spiser de nye skuddene på trærne mine! :legrine:

Endret av Leo
Skrevet

for ikke å snakke om fuglebæsj. Jeg skal kjøpe hagle denne høsten og ta alle jeg ser. Tenk deg sjæl, skitt på bilen... :sinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...