Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei folkens!

Jeg sitter her og skriver nå, får ikke sove..ligger bare å grubler og tenker..og høre på min forkjøla samboer sove...og det lyder ikke så pent..Stakkars :roll:

Nok om det..

Grunnen til at jeg grubler så fælt er pga skole, og helsa mi..

Jeg startet en tråd her som heter "Blir snart gal", bare at jeg da var gjest, og ikke registrert bruker..

Jeg har blitt veldig plaget av migrene de siste månedene ( begynte på et halvtårskurs på skolen i september), og etter å ha hatt to uker ferie, uten et eneste migreneanfall ( tror det er migrene ihvertfall), går jeg ut ifra at skolen har mye av skylda for dette..Hvis dere har lyst, kan dere jo lese den andre tråden jeg startet for å skjønne litt mer :)

Dette kurset jeg går på avsluttes nå i januar, men planen min er å antagligvis gå ett år til på denne skolen ( næringsakademiet) på Markedsøkonom..Dette studiet går over ett år, og der også blir jeg sittende foran pc'en hele dagen.

Men jeg begynner å bli litt redd og skeptisk til å begynne på det, nå som jeg ser hvor mye hodeplager jeg har fått etter å ha begynt der.

Skal jeg i det heletatt tørre satse på det..?

Og håpe migrena gir seg, eller må jeg begynne å tenke på et yrke der jeg ikke sitter foran en pc hele dagen? :-?

Er det noen der ute som har noen synspunkter på dette, eller som har vært borti det samme?

Jeg trenger alle råd jeg kan få, for jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.. :cry:

Blir så fortvila av dette. Skal til legen om en ukes tid, men jeg får ikke så mye fornuftige svar av han heller, så... :cry:

Se bort ifra alle rare setninger og skrivefeil nå'a..jeg er bare litt trøtt :wink:

Nattaklem fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er migrene du har - så er det vel mulig å få noe medisin mot dette?

Og har du sjekket synet i det siste? Hvis du har problemer med øynene så vil det kunne slå ut i hodesmerter......

Og mye stirring på pc-skjermen er heller ikke bra. Vi lærte på skolen at vi iblant skulle fokusere på noe som var fire-fem meter unna, slik at øynene fikk hvile seg - og få litt variasjon. Synes det hjelper jeg .

Når det gjelder om du skal ta fatt på studiene - så her jeg ikke gode råd å komme med. Men snakk med legen din ...dersom du kommer til å fortsatt bli plaget med hodepine - så vil jo det kunne så utover studiene dine over lengre tid ..

Lykke til:)

Virgo:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Takk for svar :D

Jeg har ikke sjekket synet på en stund nå, men jeg bruker linser/briller til daglig, ellers ser jeg ikke stort :ler:

Men jeg skal ta meg en tur til optikeren for jeg må uansett ha nye linser, kanskje de finner noen forandringer i synet mitt som kan ha "skylda"..?

Å prøve å fokusere på noe annet enn pc skjermen i ny og ne, syns jeg at jeg gjør ganske ofte, bevisst for å se om det kan hjelpe, noe det ikke har gjort hittil.

Blir litt redd for å i det heletatt tørre satse på ett år til på denne skolen, siden jeg da blir sittende foran en PC hele dagen, noe jeg jo da også kommer til å fortsette med ute i arbeidslivet.

Men joda, det fins sikkert medisiner som hjelper meg, men hvis jeg må sitte å putte i meg medisiner hver dag for å fungere foran en PC, vil jeg heller gjøre noe annet fornuftig, som ikke gir meg denne migrenen.. :wink:

sukk.. :(

Skrevet

Anbefaler deg å oppsøke en lege og få undersøkt hva som trigger dine migreneanfall. Vet nemlig at det kan variere fra menneske til menneske.

Deretter velger du en utdanning og yrke som er best ut i fra ditt sykdomsbilde. Ingen vits i å utdanne seg til sykemeldinger!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Litago!

Ja det er nettopp det jeg mener og..hva er vitsen med å utdanne seg til å få sykepenger..Fungerer kanskje for noen, men ikke meg :blunke:

Men det er derfor jeg blir så sinnsykt fortvilet og..

Må jeg starte på nytt med å finne meg et yrke IGJEN?

Greit nok, jeg er jo bare 21, og som dere eldre sier: Du har jo hele livet foran deg.. :lol: men uansett er det ganske frustrerende nå som jeg sitter fast her! :cry:

Men ja, jeg skal til legen på fredag, så jeg får bare håpe jeg kan få hjelp..Går ut ifra at jeg får en henvisning til nevrolog..

Klem fra meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.....igjen!

Nå har jeg vært hos legen og nevnt mine hodeplager/ migrene..

Jeg sa bare at jeg får skikkelig hodepine fra skolen. Da bare avbrøyt han meg, og sa det sikkert bare var spenningshodepine ( ja jeghar mye spenninger i kroppen, og går til behandling for det)

Så sa jeg at det ikke hjalp å ta smertestillende eller noe..da svarte han meg ikke en gang..

Så spurte jeg om det kunne være migrene. Svaret var bare at neida det var sikkert bare spenningshodepine..!

Jeg orka ikke sitte der å kverrulere mer jeg..

Jeg fikk ikke noe tips om hva jeg skulle gjøre når smertene kom eller noe som helst..

Det er nok skolen som har "skylda" for jeg har jo nå ikke vært på skolen på over 14 dager, og har ikke hatt hodepine en eneste gang.Nå har jeg vært der i to dager, og hodepinen er kommet tilbake for fullt!

Men jeg blir så irritert på legen!!

Kanskje jeg bare er en hypokonder som klager over alt?

Ikke vet jeg..begynner å tro det nesten..! :cry:

Skrevet

hei angeleyes,

kjenner meg igjen i den situasjonen å gå til legen med hodepine og bli avfeid på den måten - en lege sa til meg når jeg prövde å beskrive hvordan det kjentes ut og hvor det satt at ' det kan umulig være tilfelle, man kan ikke ha vondt der på den måten' - litt frustrerende ja.

men så har jeg snakket med noen leger (i fritiden deres og ikke som deres pasient) om dette, og de sier at dette med vondt i hodet er veldig vanskelig å diagnostisere. Du har hjernesvulst og migrene og bihulebetennelse og så er det spenningshodepine, psykosomatisk etc - som er veldig vanskelig å sette fingeren på.

Problemet er jo at det er like smertefullt for den som har vondt i hodet - men legen kan ikke gjöre så mye for en..

For meg selv har jeg funnet ut at jeg oftere får vondt i hodet når jeg er sliten. Jeg har funnet ut at det virker bedre å ta litt sterkere smertestillende (jeg tar med ibuprofen og kodein) og ta det tidlig (dvs för det blir skikkelig ille) istedenfor å ta svakere tabletter og flere. Itillegg hjelper det meg å svömme og gå tur (som forebyggende) og å få nok sövn. Dette er selvfölgelig slik som jeg har funnet ut passer for meg.

Men det er helt sikkert lurt å sjekke synet og få löst opp evt muskelknuter i nakken - det förer nesten garantert til hodepine..

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg syns som jeg sa i mailen at du burde prøve å ta turen innom en annen lege og høre hva h*n har å si....du har jo ikke noe å tape, kanskje du t.o.m får et vettugt svar.

Det er håpløst å ha en lege som ikke tar seg tid til å høre etter, som bare avfeier deg og som ikke svarer skikkelig.

Skrevet

Bytt lege sier nå jeg! Det er jo tross alt veldig viktig at han gidder å høre på deg..

Men han kan jo ha rett i at det er spenningshodepine du har. Hvis du fra før av er plaget med spenninger i kroppen og sitter foran pc på skolen hele dagen...

Har lest litt om migrene, tror ikke jeg har det selv, men har hatt 4 hodepineanfall som minner om migrene. (i løpet av 12 år..)

Da sitter smerten på den ene siden av hodet og den er pulserende, som om det står en og slår med slegge inni hodet. Og det blir værre av bevegelse. Har også blitt kvalm og kastet opp.

En liten avsporing...tror du at du i det hele tatt får jobb etter studiet ditt?

Så vidt jeg har forstått er det ikke så mange ledige jobber i den bransjen lenger. Stod jo nettopp noe i vg/dagbladet om det.

Lykke til videre!

*klem*

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei og takk for alle svar :D

Ja Duchess..du har nok rett som du sa i mailen. Og som du Englepusen sier, at jeg brude bytte lege.

Men jeg blir så usikker på meg selv og alt rundt meg..sitter å grubler hva legen tenker om meg, at han syns jeg er hypokonder og greier. Vet det er tåpelig, men sånn er det nå. :cry:

Men om det så er at jeg har spenningshodepine da..Hvorfor kunne ikke legen fortelle meg litt om hva jeg burde gjøre, hva jeg ikke burde gjøre osv..! ÅH!!

:sinna:

Ragnalina: De smertestillende du nevnte, er de reseptfrie, og skal jeg blande de aller hva? Kanskje det er verdt å prøve de, for paracet hjelper ikke noe.

Nå får jeg egentlig bare håpe på at den psykomotoriske bahndlinga kan hjelpe meg, og at hodepinen forsvinner etterhvert. Kanskje også synet mitt har forandra seg betraktlig og, men jeg tror ikke det. Da burde jeg jo merke det bedre på linsene og brillene mine..

Men nei Englepusen, jeg tror ikke jeg får meg noen jobb etter dette studiet. Planen var å gå Markedsøkonomstudiet også for å bedre sjansen på jobb, men jeg tør ærlig talt ikke hoppe på det nå ( det begynner nå i februar) pga all hodepinen jeg får på skolen..

Unnskyld meg, men jeg blir så frustrert..Vet ingenting om noe som helst akkurat nå syns jeg :cry:

Gi meg gjerne flere råd og tips..

klem fra meg

Gjest Duchess
Skrevet

Legen er der for å hjelpe deg, og når du har så vondt i hodet at du ikke klarer å gå på skole fordi det ødelegger for det, så er det legens plikt å hjelpe deg.

Han skal ikke bare sitte som en tafatt tulling i et hjørne og late som om det ikke angår han, for det gjør det.

Ikke gi deg.

Skrevet

Om du er sikker på at hodepinen kommer av at du sitter forann skjermen hele dagene, så er du ute og kjører.

Da bør du endre kurs med en gang. Kan du se for deg hvilket liv du får når du skal jobbe? (regner med du kommer til å jobbe forann skjermen ...) Du må leve på medisiner for i det hele tatt kunne jobbe...

Da hadde jeg heller valgt et annet yrke, jo fortere jo bedre, så slipper du å pine kroppen med hodepine og medisiner ;) ingen vits i å måtte ta mer medisiner enn man må...

Gjest Anonymous
Skrevet

ja AUF du har nok helt rett.

Det er derfor jeg og har lagt planene på hylla om å gå der ett år til.

Har ingen interesse av å utdanne meg til enten å sitte hjemme sykmeldt, eller spise piller til jeg ser mannen med ljåen for å si det sånn.. :evil:

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...