Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et jobbintervju i et firma jeg så gjerne ønsker meg inn i!! denne stillingen jeg skal på intervju til nå, er en lik stilling som jeg har hatt tidligere... Jeg har altså erfaring fra den type jobb, og trivdes veldig godt med det. mens nå jobber jeg et hakk høyere på en måte, en stilling hakket over. De har akkurat den samme type stillingen i det firmaet jeg skal i intervju til nå, men ingen stilling ledig der nå. lønner det seg å si noe om at man kanskje ønsker seg den veien etter hvert, eller lønner det seg bare å holde kjeft om det og være 100% gira på denne stillingen som jeg skal i intervju til? for jeg er jo gira på denne jobben, men jeg er såpass ambisiøs at jeg kan ikke tenke meg å bli i den stillingen i årevis, derimot ønsker jeg meg opp til den stillingen som er hakket over som jeg har nå bare i et annet firma sånn på sikt.

skjønner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig ann på firmaet og stillingen tror jeg... Mange firmaer liker at man er amisiøs og ønsker å utvikle seg i firmaet. Andre firmaer ser etter en person som kan bli i stillingen lenge. Men alle forstår vel at man kan bli lei av det samme?

Gjest Elfrida
Skrevet

I et intervju bør man nok konsentrere seg om den stillingen det gjelder. Du kan jo spørre om interne avansementsmuligheter, det viser jo interesse for firmaet på lang sikt, men jeg ville ikke tatt dette tidlig i intervjuet. Vurder stemningen litt etter hvert.

Skrevet

Jeg har snakket med min far om dette. han er sjef og ansetter selv folk i samme type yrke som meg (IT). han mente jeg absolutt burde nevne dette siden det vitner om ambisjoner, og kunnskap.

Er dere enige?

Skrevet

Du er villig til å gå ned et nivå for å komme inn i en bestemt bedrift.

Det forteller arbeidsgiver at du er svært interessert i å jobbe for akkurat dem. Motivasjonen din bør det dermed ikke være noe i veien med.

Jeg kan derfor ikke se noen grunn til at du IKKE skal kunne nevne mulighet for avansement, men la det være en bisak mot slutten av intervjuet.

Skrevet

Jeg jobber innen for IT, og mener du gjerne kan informere om hva du jobber med nå, jobbe hardt og vise hva du er god for, så vil de skjønne selv at du passer til en "høyere" stilling.

Vi hadde en kollega som sluttet for en stund siden. Han begynte på førstelinjesupport og hadde et helt klart ønske om å avansere til 2.linje. Dette lyste ganske godt gjennom hans innsats i den stillingen han var ansatt til. Han hadde nok fått forespeilet at han skulle kunne avansere til 2.linje, og det hadde han sikkert fått gjort om han gjorde en bedre jobb. Man kan ikke begynne i en jobb og tro at man kan gjøre andre oppgaver enn de man er ansatt til. Poenget mitt er at du ikke bør virke for overambisiøs. I første omgang er det jo meningen at du skal bedekke stillingen som er utlyst, og hvis du virker for ivirig på å gjøre en annen jobb.. da kan det gi et litt galt inntrykk.

Skrevet

Jeg ville nok vært gira på den jobben jeg skal på intervju til, men sagt noe om at jeg ønsker utviklingsmuligheter og utfordringer, og denne bedriften ser ut til å ha mulighet for det. Om det er riktig strategi eller ikke kommer nok litt an på intervjueren også og hva de ønsker fremover. De fleste ønsker folk som ønsker å være i bedriften lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...