Gå til innhold

Bærbar PC til 4000 kroner


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Ser de selger bærbare PC'er til 4000 kroner på Elkjøp nå: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...DVENT%203082NOR

Er det bare noe skrot eller er det en helt grei maskin? Det avhenger litt av hva jeg skal bruke den til men jeg skal i utgangspunktet bare ha den på kjøkkenbenken for å surfe på internet og kanskje skrive litt i Word eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si den er helt grei til å surfe med og sånn, men om du skal bruke noen litt mer avanserte programmer bør du velge en som er litt bedre.

Om du har trådløst nett hjemme, så står det ikke noe om at det er det på denne maskinen, så det bør du i tilfellet sjekke opp.

Endret av Fiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ikke minne på den maskinen, så du må regne med at den kommer til å jobbe veldig tregt. Du vil også få store problemer med å ja flere nettsider oppe samtidig, eller kjøre flere programmer kan maskinen henge seg opp.

Hva skal du bruke den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert helt grei til surfing, men alt for lite minne. Ville nok slengt på et par tusen og fått en bedre maskin. De pleier å ha greie Acer-maskiner til ca 6000 kroner. Vi har en sånn og den virker veldig bra. Har 512 MB RAM og det er en stor forskjell fra 256 MB RAM.

Faktisk ville jeg heller ofret CD-brenneren og doblet RAMen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe bra maskin det der nei.

Du vil merke at ganske mye vil virke treigt på en sånn maskin.

Bare det å åpne og lukke vinduer vil ta noen sekunder ( i hvertfall dersom du har xp installert).

Da er det bedre å slenge på 1-2 tusen til og kjøpe seg en som det er litt

mer futt i, som for eksempel ukens tilbud på datakjeden.

Datakjeden.no

Kikk på "HP Pavilion dv5209" og sammenlign spec'en. Er tilogmed dvdbrenner på den, og større disk/512 med ram.

Når det gjelder bærbare så får man det man betaler for desverre, da man ikke kan sette sammen pc'n selv så åpent som man kan med stasjonære pc'er.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av meg bruker en bærbar for å lagre musikk som de tar med seg på fest og lignende der maskinen kobles til musikkanlegget. Mye lettere å velge musikk fra en stor PC-skjerm enn fra en liten MP3-spiller. Til slik kunne jeg godt ha brukt denne maskinen (om den da har lydutgang), men jeg måtte ha hatt større disk. Nettverkstilgang er et must. Den har ikke støtte for trådløst nettverk (står under fanen "Spesifikasjoner), men kablet går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten ikke minne på den maskinen, så du må regne med at den kommer til å jobbe veldig tregt. Du vil også få store problemer med å ja flere nettsider oppe samtidig, eller kjøre flere programmer kan maskinen henge seg opp.

Hva skal du bruke den til?

Om du vil få store problemer med å ha flere nettsider oppe avhenger av hvilken nettleser du bruker. Jeg har bare hatt 256mb RAM på min jobbmaskin over lengre tid, og den har fungert utmerket til surfing samtidig som jeg har hatt oppe andre programmer. Har da brukt IE som nettleser. Hjemme bruker jeg Firefox, men den sluker minne og er ikke å anbefale til maskiner med såpass lite minne.

Om man resignerer og installerer Windows 2000 på denne maskinen, og kun bruker den til surfing og word, så vil jeg tro at det skal suse avgårde på både vg.no og kvinneguiden. Da vil jeg uanset anbefale å holde maskinen så REN og PEN som mulig (ikke installere andre programmer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...