Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søstera mi er skikkelig deprimert og bare griner og griner og klarer ingenting. Hvor får man hjelp?? Det har blitt skikkelig ille nå, vi må finne ut hva vi skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun bør gå til fastlegen sin og få hjelp derfra!

Skrevet

Kan man være folkeregistrert i en kommune, ha fastlege i den samme kommunen, men sendes til psykolog i en annen kommune??

Gjest bente85
Skrevet

Vet ikke om det går, men du kan jo høre.

Skrevet
Kan man være folkeregistrert i en kommune, ha fastlege i den samme kommunen, men sendes til psykolog i en annen kommune??

Om det er en "hastesak" så skal dette gå fint. Jeg hadde behov for hjelp ganske kjapt i vinter men her hvor jeg bor er køene ganske lange men da jeg kontakta nabokommunen så fikk jeg komme inn på dagen.

Skrevet

Du kan helt fint ha psykolog i en annen kommune enn den du har fastlege og er folkeregistrert i.

Skrevet

Hvis legen foreskriver individualterapi hos en psykolog, får pasienten et gult henvisningspapir, så kan man i utgangspunktet velge psykolog selv, eller legen skaffer til veie en time hos noen som er tilgjengelige.

Det vanlige (tror jeg) er at legen henviser til en DPS (Distriktpsykiatrisk senter) hvis han ikke vil stå for behandlinga selv. De fleste fastleger driver selv enkel samtaleterapi. DPS-en finner ut av hva som skal tilbys av behandling, som gjerne tar form av samtaler med en psykiatriske sykepleier, psykiater eller psykolog. Eller gruppeterapi, mange muligheter.

Skrevet

Sliter med angst til vanlig...men det er dobbelt så vanskelig å håndtere angsten etter å ha vært på fest dagen før. Huff, dette er en tung dag. Tørr nesten ingenting jo, er redd og urolig hele tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...