Gjest Gjest_mille_* Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 hei alle! dagen før vi fikk vite om det planlagte terrorangrepet bestilte jeg og min mann tur til london til den andre helgen i sept. dette er en tur med 10 andre voksne og skulle være en feiring av 40 års dagene til alle mennene dette året! de har hengt sammen siden barneårene. nå har jeg ikke lyst å reise. også et par andre damer i flokken er skeptiske. jeg har tre barn som jeg har lyst å komme hjem til, og føler ikke for å ta noen risk. vet med meg selv at jeg også vil sitte på nåler i london i frykt for angrep. mannen min syns jeg overdriver en smule.... nå vil jeg ha deres synspunkter!
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Jeg var i London like etter terrorangrepet i fjor. For å være helt ærlig: ingen andre steder i verden har høyere sikkerhetstiltak enn London på denne tiden, og spesielt ikke i september. Jeg skjønner godt at du er skeptisk, siden du skal dit med barn og hele pakka, men jeg tror ikke at det er noen fare å reise. SIkkerheten rundt undergrunn, fly og diverse andre steder hvor folkemasser samler seg er veldig høy, husk det. Det er en grunn til at gårsdagens terrorangrep aldri kom så langt som det skulle.
Gjest Tweetypie Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 (endret) Vi reiser til London vi også. Jeg har vært i London 2 ganger tidligere når det har vært terroraksjoner. De har ganske god oversikt nå. Er det en plass som antageligvis er sikker å være nå så er det London for sikkerheten er på et toppnivå. Endret 11. august 2006 av Tweetypie
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Sikkerheten er på et toppnivå. Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. God tur !!
Gjest london-turist Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Jeg kom hjem fra London igår, på den store "terror-dagen" ifølge media, og alt forløp helt udramatisk. Det var veldig streng sikkerhetssjekk med kroppsvisitering, og det ble ikke godtatt noe annen håndbagasje enn pass, billetter og medisin man måtte ha på reisa. Jeg leste på vg.no nå at restriksjonene kan bli permanente, altså har de i allefall ikke tenkt å gå tilbake til slik det har vært med det aller første. Jeg skjønner at du blir engstelig, men jeg tror overhode ikke det er noe å bekymre seg for. Dra til London og kos dere slik dere hadde planlagt!
Holly Hobbie Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Det gaar sikkert bra. Naar det er sagt, saa ER London ikke av de tryggeste stedene aa oppholde seg i for tiden, selv om sikkerhetstiltakene er skjerpet. Jeg reiser dit bare naar jeg maa (med jobben f.eks).
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Reiser selv til London i midten av september. Akter ikke å la frykt stoppe meg. Sikkerheten kommer til å være bedre enn før trolig. Reis på turen og kos dere !
Gjest itla Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 I tillegg kan man huske på at London har lang erfaring med å forholde seg til terrortrusler, med tanke på at IRA i mange år med jevne mellomrom plasserte ut bomber rundt omkring i byen. De har en god etterretning som tross alt klarte å avverge et nytt terroranslag. Jeg tror ikke London er mer utrygt nå enn det har vært tidligere, ei heller skumlere enn andre storbyer i Europa. Og dersom noe skulle inntreffe, er engelskmennene flinke til å håndtere slike situasjoner - selv ville jeg heller vært i London i en sånn situasjon enn i Oslo, i hvertfall.
Rosenrød Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Jeg ville ikke latt meg skremme! Vi reiste til London torsdag, på terrordagen. Kom oss jo ikke til heathrow, så vi fløy til newcastle i stedet og tok toget derfra. Hadde en kjempefin helg! De sikkerhetstiltakene vi tok, var rett og slett å ikke ta undergrunnen....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå