Gjest Dingo Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Bruker dere fullt navn? Bare for- eller etternavn? Telefonnr? Dum jeg som lurer på slike filleting ... men jeg sitter nå her og skal bestille navnelapper. Og lurer på om jeg skal bestille en felles merkelapp for barna, istedenfor å bruke forskjellige.
Gjest gjesta Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 (endret) Jeg hadde både med fornavn og hele navnet. Fornavnet gikk veldig greit siden de ikke er helt vanlige. Har også hatt kun initialene. Har du flere enn et barn som du må merke tøy til så er det greit med kun etternavn. Jeg har fortsatt navnelapper til overs og nå er ungene mine 15 og 19 Endret 10. august 2006 av Persille
Gjest Dingo Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Takk for svar:) Hadde du med telefonnr?
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Vi har for og etternavn + telefonnummer. Angrer på tlf. nummeret. Så jeg hadde ville hatt bare for og etternavn om fornavnet ikke er kjempe spesielt.
Gjest Dingo Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Takk Niko:) Da har jeg bestilt, hver sine merker til ungene, og uten telefonnr. Satser på at det blir bra!
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Det blir det nok, lykke til med merkingen. Det er det kjedligste jeg vet
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Telefonnummer er nå kjekt om klærne kommer bort et annet sted enn i barnehagen. Men fornavn bør man faktisk unngå når det gjelder merking av barn. Det finnes folk som ville kunne vinne et barns tillit svært raskt dersom det vet navnet deres. På våre merker står det en ballong (kjønnsnøytralt og lett gjenkjennelig for en liten en), etternavnet (er alene i landet om det, så ingen fare for forveksling) og telefonnummeret.
L@dy Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 Takk Niko:) Da har jeg bestilt, hver sine merker til ungene, og uten telefonnr. Satser på at det blir bra! ← Har du bestilt det på nettet? Hvor da? Er det sånne som en stryker på? Bestiller du lappene med tekst på, at en slipper å skrive navnet på i tillegg? Ja,ja...lurte på mye her jeg da.
Gjest Dingo Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 Har du bestilt det på nettet? Hvor da? Er det sånne som en stryker på? Bestiller du lappene med tekst på, at en slipper å skrive navnet på i tillegg? Ja,ja...lurte på mye her jeg da. ← Jeg bestilte på www.navnelapper.no Bestilte strykelapper og klistrelapper med navn og ett søtt lite motiv.
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 -vi som jobber i barnehage vil iallefall ha både fornavn og etternavn. Da slipper vi å lure på om det er Linda L eller Linda S sitt skjerf, og vikarene greier seg med å lære fornavn på tyve barn, og ikke etternavnene også..... 2
Gjest Dingo Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 Telefonnummer er nå kjekt om klærne kommer bort et annet sted enn i barnehagen. Men fornavn bør man faktisk unngå når det gjelder merking av barn. Det finnes folk som ville kunne vinne et barns tillit svært raskt dersom det vet navnet deres. På våre merker står det en ballong (kjønnsnøytralt og lett gjenkjennelig for en liten en), etternavnet (er alene i landet om det, så ingen fare for forveksling) og telefonnummeret. ← Ser poenget ditt, men har bestilt med fullt navn. Er nok sannsynlig at andre unger i barnehagen har samme etternavn. Dessuten så kan eldste barnet mitt på tre år lese og stave fornavnet sitt. Og vi kommer til å merke leker, bøker, cder o.l. med klistremerkene.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Telefonnummer er nå kjekt om klærne kommer bort et annet sted enn i barnehagen. Men fornavn bør man faktisk unngå når det gjelder merking av barn. Det finnes folk som ville kunne vinne et barns tillit svært raskt dersom det vet navnet deres. På våre merker står det en ballong (kjønnsnøytralt og lett gjenkjennelig for en liten en), etternavnet (er alene i landet om det, så ingen fare for forveksling) og telefonnummeret. ← Jeg bestillte med fullt navn og tlfnr. Hadde det vært plass så hadde jeg nok skrevet på adresse også! Herregud, så tankeløs det går ann å bli! Har festet navnelappene på tøyet og alt! Kom på at det finnes skumle typer her i verden ETTER at jeg var ferdig...Huff, jeg har bestillt en ny klesmerkings penn, så jeg får bare rette på det... milla
Gjest Dingo Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 -vi som jobber i barnehage vil iallefall ha både fornavn og etternavn. Da slipper vi å lure på om det er Linda L eller Linda S sitt skjerf, og vikarene greier seg med å lære fornavn på tyve barn, og ikke etternavnene også..... ← Da var det bra at jeg bestilte fullt navn, tenkte først på å bestille en felles lapp for begge barna, men det ville blitt for dårlig merking. Er ikke noe uvanlig etternavn vi har, så det ville sikkert blitt mye rot. Får håpe jeg ikke angrer på at jeg ikke tok med tlfnr. Takk for svar:)
MAcy Skrevet 12. august 2006 #14 Skrevet 12. august 2006 Vet dere hvor vi kan kjøpe en tusj som vi kan skrive i klærne med. Mamma hadde en slik til søsteren min og den¨var virkelig bra for å skrive på matbokser og sko +++ Vi har klistermerker og stryke på merkelapper med navn, etternavn og telefonnummer.
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2006 #15 Skrevet 12. august 2006 Vet dere hvor vi kan kjøpe en tusj som vi kan skrive i klærne med. Mamma hadde en slik til søsteren min og den¨var virkelig bra for å skrive på matbokser og sko +++ Vi har klistermerker og stryke på merkelapper med navn, etternavn og telefonnummer. ← Du får kjøpt merketusj i alle bokhandler. Bare husk at du må gå over ca annenhver måned, for det slites fort bort, både på klær og sko, og ikke minst på matbokser
Gjest gjesta Skrevet 12. august 2006 #16 Skrevet 12. august 2006 Vet dere hvor vi kan kjøpe en tusj som vi kan skrive i klærne med. Mamma hadde en slik til søsteren min og den¨var virkelig bra for å skrive på matbokser og sko +++ Vi har klistermerker og stryke på merkelapper med navn, etternavn og telefonnummer. ← Jeg kjøpte bare vanlig vannfast tusj. Den holdt lenge i vask og når skriften ble svakere så var det bare å skrive på nytt. Pleide å skrive initialene eller fornavnet på vaskelappen. Da var det greit å få bort når jeg ga klærne videre. Ikke særlig ok å gi klær til Fretex med navnet i. De navnelappene jeg hadde valgte jeg å sy på. Rett og slett fordi det da var mulig å fjerne de igjen.
*Emma* Skrevet 12. august 2006 #17 Skrevet 12. august 2006 Vi har navnelapper med fornavn og telefon nummer. Siden snuppa har dobbeltnavn er sjansen for at noen andre heter det samme liten og det hadde blitt så trangt å slenge på etternavnet også. Har tusj i tillegg som jeg merker ting som det ikke er så farlig med. Da skriver jeg bare initsialene hennes....
Loevinna Skrevet 12. august 2006 #18 Skrevet 12. august 2006 -vi som jobber i barnehage vil iallefall ha både fornavn og etternavn. Da slipper vi å lure på om det er Linda L eller Linda S sitt skjerf, og vikarene greier seg med å lære fornavn på tyve barn, og ikke etternavnene også..... ← Nemlig! :-D
brumma* Skrevet 12. august 2006 #19 Skrevet 12. august 2006 Jeg synes det er viktig å få med fornavnet! Tøyet skal jo merkes for barnehagen, og det er ikke så lett å holde oversikten over alle etternavnene der. Og så lurer jeg litt på hvordan "de skumle" skal få tilgang til navnene som er festet på innsiden av tøyet..?
Gjest Gjest1 Skrevet 12. august 2006 #20 Skrevet 12. august 2006 -vi som jobber i barnehage vil iallefall ha både fornavn og etternavn. Da slipper vi å lure på om det er Linda L eller Linda S sitt skjerf, og vikarene greier seg med å lære fornavn på tyve barn, og ikke etternavnene også..... ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå