Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #21 Skrevet 12. august 2006 jaffa appelsiner er jo så godt, kommer ikke til å slutte å kjøpe de
Far til 2 Skrevet 12. august 2006 #22 Skrevet 12. august 2006 jaffa appelsiner er jo så godt, kommer ikke til å slutte å kjøpe de ← Jaffa Appelsiner smaker blod og utnyttelse av fattige Palestinere som har fått resten av familien henrettet av Israelske styrker.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #23 Skrevet 12. august 2006 Jeg ville ikke vært så bekymret for å bli slettet. Det kan bli værre for deg om IP addressen blir tracet (og kansje sammenliknet med andre innlegg fra samme IP adresse). ← Sorry, men er ikke særlig bekymret der du! Jeg har lov å ha min mening, jeg har blitt kalt verre ting av muslimer....men det er jo sant: det er jo noe helt annet! Jeg sympatiserer ikke med noen som er medlem av den religionen! Basta!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #24 Skrevet 12. august 2006 Jaffa Appelsiner smaker blod og utnyttelse av fattige Palestinere som har fått resten av familien henrettet av Israelske styrker. ← Uff ja stakkars, Palestinere er jo kun uskyldige og det er ikke et eneste råttent eple blant dem. Men alle israelere derimot er jo vandrende drapsmaskiner.....
Fashion.Faux.Pas Skrevet 12. august 2006 #25 Skrevet 12. august 2006 Blir ikke boligalarmer produsert i Israel....?
talin Skrevet 12. august 2006 #26 Skrevet 12. august 2006 Blir ikke boligalarmer produsert i Israel....? ← Mener å ha hørt at noen boligalarmer blir produsert i Israel. Sammen med masse forsknings data for Intel prosessorer. Så F2F hvis du har en Intel prosessor så bør du slutte å komme på nett inntil du har skiftet til en AMD prosessor.
Far til 2 Skrevet 12. august 2006 #27 Skrevet 12. august 2006 Mener å ha hørt at noen boligalarmer blir produsert i Israel. Sammen med masse forsknings data for Intel prosessorer. Så F2F hvis du har en Intel prosessor så bør du slutte å komme på nett inntil du har skiftet til en AMD prosessor. ← Hvis det er slik at Intel sponser Israelske arbeidsplasser bør jeg absolutt vurdere AMD ja. Mht boligalarmer så er dette et billigprodusert masseprodukt som bør være rimeligere å produsere i Kina eller Korea. Men om det produseres i Palestina antar jeg at de har veldig lav fortjenste. Intel bekjymrer meg mest for øyeblikket. Er det flere produkter dere kjenner til ???
Gjest ikke bare gjest. Skrevet 12. august 2006 #28 Skrevet 12. august 2006 Det er vanskelig å boikotte alle produkter fra Israel og USA. Men jeg kjøper aldri en vare fra Coke, Jaffa, McDonald`s, eller noe som jeg vet indeholder komponenter fra disse landene. Men noe "nødvendig" har de jo tatt monopol på..
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 12. august 2006 #29 Skrevet 12. august 2006 Men om det produseres i Palestina antar jeg at de har veldig lav fortjenste. palestinerarabere eller var det israelarabere, de tjener mye mer enn arabere som forsørges av arabere. Det sto det ivertfall på miff.no. Og det med boikotting, er ikke det bare en "snill" form for rasisme. Man setter alle under en kam. Har tenkt det samme med strømmen i Norge, lyst å boikotte der, men meget umulig, og dessuten er strømleverandører noen mafiafolk som tjener like mye om det er lite vann og lite strømforbruk.
bob marley Skrevet 12. august 2006 #30 Skrevet 12. august 2006 Jaffa Appelsiner smaker blod og utnyttelse av fattige Palestinere som har fått resten av familien henrettet av Israelske styrker. ← synes det smaker appelsiner jeg, har du tenkt på at andre matvarer du kjøper også kommer fra steder der mennesker blir undertrykt,hvis du skal boikotte alt som ikke er bra bør du vel være konsekvent.
talin Skrevet 12. august 2006 #31 Skrevet 12. august 2006 Er det flere produkter dere kjenner til ??? Denne forum software
Christiane Skrevet 12. august 2006 #32 Skrevet 12. august 2006 Det er dessverre riktig at Israelerene utnytter fattige Palestinere. Palestinere som ikke har fått like mange milliarder dollar som Israel og som får bombet istykker ethvert forsøk på selvstendighet. Men vi har ikke mange andre alternativer. Det er Israelerene som tjener millioner på å utnytte Palestinerene til å plukke JAFFA APPELSINER. Når det gjelder f.eks. elektroniske apparater er det ikke Israelerene som produserer innmaten. Det gjøres ofte i Malaysia og Kina av amerikanske og japanske bedrifter. Isralerene har begrenset fortjeneste på dette. En større boikott av Israelske varer vil imidlertid sette fokus på langt mer en JAFFA APPELSINER, og gradvis vil det komme frem navn på produkter hvor Israelske bedrifter har en sentral rolle. Kansje noen av dere allerede kjenner web sider som beskriver Israelske produkter og kan dele den internet adressen med oss andre ? ← For det første jobber araberne frivillig på plantasjene. De blir ikke tvunget til noe. I de fleste tilfeller er det bedre enn å ikke jobbe i det hele tatt. Derfor vil jeg ikke bruke begrepet "utnytte". For det andre er det korrekt at Israel mottar masse støtte fra USA, men palestinerne er vitterlig det folket som har mottatt mest u-hjelp i verdenshistorien. For det tredje er selvsagt ikke Israel den største produsenten av datamateriell, men de produserer en hel del. En person som er konsekvent i sin boikott burde også fjerne dette fra sin datamaskin. Og ta de naturlige konsekvensene av det.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #33 Skrevet 12. august 2006 Jeg trenger ikke lage side: http://www.boikottisrael.no/ ← Takk for link. Jeg har boikottet Israel en stund. Men viste ikke at listen var så lang!
Bønna Skrevet 12. august 2006 #34 Skrevet 12. august 2006 For det første jobber araberne frivillig på plantasjene. De blir ikke tvunget til noe. I de fleste tilfeller er det bedre enn å ikke jobbe i det hele tatt. Derfor vil jeg ikke bruke begrepet "utnytte". ← Det er typisk liberalister å late som om det er frivillig å spise. Det er ikke frivillig å jobbe så lenge sultedøden er alternativet til å akseptere det som blir tilbudt deg. Så det er uten tvil slik at plantasjeeierne utnytter den situasjonen arbeiderne deres befinner seg i. Hvilket også åpenbart er liberalismens hensikt.
Christiane Skrevet 13. august 2006 #35 Skrevet 13. august 2006 Det er typisk liberalister å late som om det er frivillig å spise. Det er ikke frivillig å jobbe så lenge sultedøden er alternativet til å akseptere det som blir tilbudt deg. Så det er uten tvil slik at plantasjeeierne utnytter den situasjonen arbeiderne deres befinner seg i. Hvilket også åpenbart er liberalismens hensikt. ← De fleste palestinere jobber ikke på plantasjer, og overlever. Dermed bortfaller mesteparten av argumentet ditt. De kan overleve uten å jobbe på plantasjen, men de velger å gjøre det likevel. På den måten får de kanskje bedre levevilkår enn resten av gjengen. Arbeidsgiveren tjener på det, og landarbeiderne tjener på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå