Gå til innhold

Når er man smittsom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noe på gang med en skjønn gutt, men nå har han blitt syk :( han har vært syk siden tirsdag og jeg savner han veldig. Jeg har holdt på å reise til han flere ganger fordi jeg tenker at enten så er jeg smitta allerede og blir syk uansett, eller at hadde jeg blitt smitta så hadde jeg vært syk nå... vi klina og han sov hos meg 2 dager før han ble syk. var ikke han smittsom da? det er veldig viktig at jeg ikke blir syk nå, fordi jeg skal reise neste uke. så derfor tør jeg ikke utsette meg for noe, men bare lurer på om det ikke er teit? jeg hadde vel blitt smitta den gangen vi klina hvis jeg skulle bli smitta eller? han har noe halsgreier og ligger rett ut med feber..

*lyst til å besøke gutten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt ann på hvordan syk han er vil nå jeg si....

Skrevet
Kommer helt ann på hvordan syk han er vil nå jeg si....

feber, vondt i halsen, forkjøla. sikkert virusinfeksjon.....

Skrevet

Ikke farlig å besøke han. Men du bør ikke kysse han og drikke av samme glass/flaske.

Smittetiden hans er over.. Men det er klart, vask hender godt. For nyser han så sprer han jo basiller.

Men herregud, ikke vær fanatisk.. men om du ikke klarer å holde henda vekke fra han så hadde jeg nok droppa det.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Klarte ikke å holde meg unna den syke typen min (sov sammen og kyssa) og var skikkelig syk i en måned etterpå. Ikke så veldig kjekt det. Så gå gjerne på besøk, men ikke kom for nærme!

Gjest bente85
Skrevet

Kanksje lurt og holde seg litt på avstand dem første dagene av forkjølelsen, og mot slutten av forkjølelsen, for det er da man er smittsom.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Jeg var hos kjæresten min da han hadde kyssesyken, og var dum og ignorerte advarslene om smittefare. Likevel gikk det bra med meg, så selv om det er smittefare betyr det ikke nødvendigvis at du blir smittet.

Skrevet
Jeg var hos kjæresten min da han hadde kyssesyken, og var dum og ignorerte advarslene om smittefare. Likevel gikk det bra med meg, så selv om det er smittefare betyr det ikke nødvendigvis at du blir smittet.

Kyssesyke er egentlig ikke så smittsomt. Man er nødt til å være mottakelig for viruset i det man blir utsatt for smitte, og det er man ikke så ofte. man må ha nedsatt immunforsvar for å være mottakelig for kyssesyke.

Gjest *kosejoker*
Skrevet
Kyssesyke er egentlig ikke så smittsomt. Man er nødt til å være mottakelig for viruset i det man blir  utsatt for smitte, og det er man ikke så ofte. man må ha nedsatt immunforsvar for å være mottakelig for kyssesyke.

Men gjelder dette kun kyssesyke eller andre sykdommer også? Jeg visste ikke det jeg. Men man lærer stadig noe nytt ;)

Skrevet
Kyssesyke er egentlig ikke så smittsomt. Man er nødt til å være mottakelig for viruset i det man blir  utsatt for smitte, og det er man ikke så ofte. man må ha nedsatt immunforsvar for å være mottakelig for kyssesyke.

En annen grunn til at kyssesyke ikke er så smittsomt er at de fleste har hatt det uten å vite det når de var små, og derfor ikke kan få det en gang til. Når små unger har det er det ikke verre enn en ille forkjølelse eller influensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...