Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hei, eg lurte på å utsette mensen pga feriereise. Går på merket Microgynon, og har gått på disse p-pillene i ca 7 år. Har ikke hatt noen store problemer med pillene, og er ellers i fysisk fin form. Har aldri utsatt mensen før, så eg lurte på om det er noen som har erfaring med dette, som går på samme p-piller som meg. Takknemlig for svar.
Varsia Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg utsatte med de nå i sommer... Har gått helt fint så langt 8utsatt i 3 uker), fikk en liiiten mellomblødning i dag, men har bare 2 piller igjen på brettet før jeg skal ha pillefri uke så det gjør meg ingenting... Andre plages dog mer med mellomblødninger, så du må da bare prøve og se..
Tigerlily Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Gikk på microgynon før, og utsatte mensen omtrent hele tiden (hadde mensen 4-5 ganger i året, ca). Hadde ingen problemer i det hele tatt, ingen mellomblødninger eller andre plager.
Gjest Virvel Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg har brukt dem i flere år, og nå i sommer har jeg spist tre brett sammenhengende for å unngå mensen. Har aldri hatt problemer med utsetting - ingen mellomblødninger eller "fantommenssmerter", og når jeg til slutt bestemmer meg for å ha mensen igjen er den akkurat som den pleier (altså ingen økt blødning, smerter e.l.).
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Takk for svar! Har bestemt meg for å utsette den en uke. Vanligvis tar eg siste pillen på brettet på en torsdag (Akkurat denne gangen idag). Så om eg fortsetter på neste brett og avslutter på neste torsdag istedet, og får mensen på mandag som vanlig, er eg da beskyttet mot graviditet, frem til eg skal begynne på det nye brettet? Dette høres gjerne litt dumt ut at eg ikkje vet dette, men eg ble bare litt usikker, og har ikkje lyst til å bli gravid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå