Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hei! Hver gang det dukker opp en tråd om at "det lukter rart nedentil", så anbefaler mange legetime pga at det mest sannsynlig er bakteriell vagiose. Er utfloden klumpete/tykk er det sikkert sopp, og klør det - er det sikkert sopp da også, om man ikke er så uheldig å ha fått f.eks klamydia. Men må det nødvendigvis være noe galt, om man klør litt, eller lukter en liten periode? Selv har jeg hatt tykk utflod, spesielt like før eller etter mensen. Under eggløsning får jeg derimot mye tynn utflod. Og noen ganger, f.eks etter sex noen dager etter mensen, da lukter jeg rart/strengt og ubehagelig. Men vanligvis, så lukter jeg "mildt" og er ikke plaget med kløe eller noe annet,..... Er ikke det egentlig ganske normalt?? Ønsker innspill og bekreftelse/avkreftelse på at man ikke nødvendigvis trenger være syk, selv om man klør litt ekstra en mandag,... (Og at jeg er normal,...)
Gjest gjest_line Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 jaaa.. helt enig med deg... varierer jo da... Men det er forskjell på å gå å lukte fisk/ræke/mushy hele tiden, altså ikke bli kvitt det, til naturlig variasjon. -Det er bare så mange som går å strever med å gå med bakterioseproblemet og får dumme råd om melkesyrevagitorier osv. MEN gynekologen min sa at grunnen til at mange får bakteriose er at de prøver å vaske vekk den "vonde lukta" som egentlig bare er naturlig, og dermed vasker seg både 2 og 3 ganger nedentil hver dag... and guess what... voilà bakteriose! Hilsen Line
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Dette med sopp lurer jeg på hvorfor folk tar av for. Var hos legen og sa jeg trodde jeg hadde fått sopp av selexiden, og han sa "Hoho, det må du ikke bry deg om, den forsvinner jo av seg selv!" Dessuten smitter den heller ikke, slik folk trodde før. Min kropp har ordnet seg selv, da kan vel andres og? Og avogtil kan det lukte ordentlig fiskemarked der, men det er nå bare hvis det har vært en typisk varm dag, gjerne dagen etter sex og det ligger igjen litt mannfolkspor der. Etter en rask dusj med bare varmt vann lukter det jo syrlige erotiske enger der igjen Folk er for overhysteriske, egentlig.
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Det er mulig sopp forsvinner av seg selv etter en stund, men det er jo pokker så ubehagelig mens det står på, og ta tar jeg heller en kur enn å klø meg i hjel. Og sopp kan faktisk smitte, selv om det er sjelden det skjer.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Trådstarter igjen. Det er det jeg også mener. Man MÅ ikke springe til legen fordi man lukter reke noen dager. Kroppen har da vel ikke vondt av å heale seg selv (i de tilfeller det er mulig)? Vil ikke det gjøre vondt verre om man går på kurer i histen og pisten også??
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Det er mulig sopp forsvinner av seg selv etter en stund, men det er jo pokker så ubehagelig mens det står på, og ta tar jeg heller en kur enn å klø meg i hjel. Og sopp kan faktisk smitte, selv om det er sjelden det skjer. ← Er det sant? Legen sa at forskere nettopp hadde funnet ut at det ikke smitter mellom mennesker jo Hvorfor er han slik en lurifaks!
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Er det sant? Legen sa at forskere nettopp hadde funnet ut at det ikke smitter mellom mennesker jo Hvorfor er han slik en lurifaks! ← Vel, jeg jo ingen lege. Jeg har lest mye om det, fordi jeg er plaget med sopp selv. Og der har det i allefall stått at man kan smitte hverandre. Og min personlige erfaring er at hvis jeg får soppinfeksjon som kommer igjen og igjen, blir det bra etter at stakan har fått seg en runde med canesten også.
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Google sier dette http://www.google.no/search?q=sopp+smitter...:en-US:official Men igjen står det jo "vanligvis" også, så..
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Ja, også sto det jo også at partneren kan "bidra" til å opprettholde soppfaenskapen.
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Engentlig kan det være det samme, det funker, og jeg er glad så lenge musa er soppfri.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå