Gå til innhold

dvd-prat

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ja, den har jeg faktisk på dvd, dog sone 1. Når det gjelder dvder pleier jeg å bruke litt forskjellig, mye play.com, playusa.com, blahdvd.com, amazon.com, amazon.co.uk, ebay, deepdiscountdvd.com, betamonline.com, osv. Pleier nesten alltid å være billigere enn på DVDStrax. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den verdt prisen?(Arch of Triumph)

Jeg handler for det meste hos Play, men de begynner å skuffe angående leveringstiden. To+ uker er mer eller mindre standard nå.

Skrevet (endret)

Hmm, de hadde problemer noen uker, i våres, men jeg har selv bestilt ganske mange dvder i det siste, og leveringstiden har ikke vært mer enn 1 uke. Den første dvden fikk jeg etter 2 dager.(..) Virker som de har blitt bedre nå.

Når det gjelder Arch of Triumph burde du søke litt rundt først, f. eks på ebay osv. Jeg synes filmen var helt grei.

Endret av yvonne
Skrevet

Njaa. Det er så nervepirrende å handle film på Ebay. En vet aldri om man ender opp med noe som er dubbet på kinesisk eller noe lignende. Jeg fikk omsider tak i Brides of Christ via Ebay, men akkurat når det gjelder film foretrekker jeg å handle andre steder.

Skrevet

Hmm, jeg har vel handler rundt 25 filmer der, aldri hatt noen problemer med det. Men da må du vite hva du skal se etter også.

Skrevet

Har vært ute for tull der et par ganger ja. Manglende disker, dubbing på merkelige språk osv. Antageligvis fra selgere som bruker drop shippere. Men fordelen med Ebay er jo at det som oftest er lite penger inne i bildet, så tapet blir ikke så stort.

Skrevet (endret)

Sant det, men jeg faktisk aldri opplevd noe slikt - heldigvis.

Endret av yvonne
Skrevet

Også har man jo selvfølgelig den vidunderlige verdenen som heter fildeling. En kan finne det meste der.

Hysj, det sa jeg ikke.... *kikker rundt etter modder*

Skrevet

Hehe, vel, jeg er jo en samler, så dvdene må jeg ha uansett. ;)

Skrevet

Joda for all del. Enkelte filmer er man bare nødt til å ha i hylla. Skjønt, det er få filmer jeg ser mange ganger, så endel kan bli stående et par år før jeg tar dem fram igjen.

Skrevet

Hehe, jeg forstår. Nei, jeg ser vel nesten ekstremt mye film, så jeg har ihvertfall sett hver film 2 ganger, men som oftest kan jeg se en film 10-15 ganger. Noen blir jeg aldri lei. :)

Skrevet

Sånn har jeg det når det gjelder bøker. Jeg har vel rundt 12-1300 bøker stående i hyller rundt omkring.

Jeg kan gjerne jakte lenge på en spesiell film, men når jeg så har sett den så er som om lufta har gått ut av ballongen også blir den stående der. Det har sikkert også endel med at filmer og serier som man husker fra mange år tilbake ofte viser seg å ikke være like bra når man endelig får sett dem igjen.

De filmene jeg har sett mest er vel Dirty Dancing(originalt, hva) og Silence of the Lambs(den filmen er bare glimrende selv om jeg aldri tenkte på bønner på samme måte igjen etter å ha sett den første gangen).

Shoes of the Fisherman med Anthony Quinn har jeg og sett noen ganger nå, takket være TCM. Det samme med et par gamle Yul Brynner filmer.

Skrevet

Ja, jeg vet hvordan det er. ;) Forresten så samler jeg på bøker og cder også. :ler: Jeg samler spesielt på filmer fra 30-, 40-, 50- og 60-tallet. Elsker de gamle filmklassikerne, de kan jeg kose meg med i timesvis. :)

Skrevet

Har du noen favorittskuespillere fra Hollywoods gullalder da? Selv har jeg sansen for bl.a. Yul Brynner, Anthony Quinn, Gene Kelly og selvfølgelig Bogey himself.

Skrevet (endret)

Selvsagt har jeg det. Så ikke denne tråden før nå, så beklager at jeg ikke har svart før. Noen av mine favoritter;

Humphrey Bogart

Lauren Bacall

Audrey Hepburn

Gregory Peck

Katharine Hepburn

Cary Grant

Gene Kelly

Grace Kelly

Frank Sinatra

Leslie Caron

Jack Lemmon

Christopher Plummer

Rex Harrison

Elizabeth Taylor

Rock Hudson

Deborah Kerr

Doris Day

Julie Andrews

Gary Cooper

Gene Tierny

Endret av yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...