Gjest *Just-Me* Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Holder på med særemmnet og skal levere en foreløpig innholdsfortegnelse og litteraturliste. Skjønner ikke helt det med den litteraturlisten. Har fire bøker jeg skriver om som jeg har selv, finner stoff om fortaffet på internett. Skal jeg bare lage en liste over de bøkerne jeg har?? I selve særemmnet oppgir jeg jo kildene på internettsidene jeg bruker....
Gjest LilSweetie Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Du skal oppgi alle kilder du har brukt i litteraturlisten, også om du har oppgitt dem før i teksten. Så skriv både bøkene, internettsidene og evt andre kilder du har brukt.
Prinsesse på erten Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 (endret) Alle kilder skal oppgis i litteraturlisten; også internettsider. Om disse nettkildene nevnes i selve teksten, skal det gjøres på følgende måte: I teksten: Nettsidens hovedadresse, f.eks www.uio.no. I litteraturlisten: Hele URL'en og dato du hentet det fra nettet. Dette er måten jeg har lært å gjøre det på. "Litteraturliste" er kanskje blitt et litt misvisende ord. "Kilder" er bedre, synes jeg.... Endret 10. august 2006 av Prinsesse på erten
Gjest Orinoco Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Så skal du og skrive når internettkilden er lokalisert.
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Lurte siden jeg føler litteraturlista/kildelista blir så kort. Har brukt to internettsider for å finne stoff om forfatter, også er det tittel osv på de fire bøkerne. Ellers har jeg jo ikke behov for flere internettsider for å finne ting. følte bare lista ble så kort.
Solstua Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Her er et eksemple på hvordan jeg skrev litt.liste med nettsider når jeg gikk på bibliotek og info.studiet HiO - håper det kan hjelpe litt :rosasmil: Nes, Otto (1996). Jane Austen – mor til den engelske roman. – URL: http://rgg.aftenposten.no/bakgr/96081/kronikk.htm [lesedato: 2002-02-25]
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå