Gå til innhold

har legen min vasa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok på det legen min gjorde tidligere idag - så jeg håper noen der ute kan hjelpe meg!

Hadde legetime idag for å få tabletter til å utsette mensen, som kommer ca den 14 - altså 4 dager til..

Legen gir meg da Marvelon (p-piller) og sier at jeg skal starte på den første tabletten første mensdag... :forvirret:

Jeg tenkte "jaja - da forsvinner vel mensen da.."

Men gjør den det? eller har legen min vært helt på tur nå..??

Kan jeg evt begynne idag og lar da evt mensen vente på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ring legen din, eller en annen lege for å få en bekreftelse på at dette er rett. Etter å ha lest i felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/ virker det litt rart. Men en lege kan ha andre grunner til å gi et preparat enn det som brukerne på dette forumet vet om. Så kontakt en lege for å få bekreftelse og synspunkter på dette.

Det bør du gjøre raskt siden du venter menstruasjon om 4 dager, og et menstruasjonsforsyvningspreparat må tas noen dager før begynt menstruasjon.

Endret av Bobeline
Skrevet

hmm..aner ikke.. jeg venter også mensen i tidsrommet 16-23.. Har VELDIG lyst til å utsette den..for det passer ekstremt dårlig.. skal begynne på ny skole å sånn.

Er redd piller ikke vil virke, eller at jeg ender opp med menssmerter likevel.. er så i tvil på hva jeg skal gjøre.. HATER mensen!!!!!!!!!!!!!

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg utsatte mensen da jeg var i Hellas for etpar uker siden. Startet 3 dager får forventet mens- og så ikke noe til den før 2-3 dager etter avsluttet kur (kuren varte 10 dager). Jeg brukte Primulot og var strålende fornøyd. Holdt med at jeg ringte til legen (forværelset)- så skrev de ut resept som de faxet til apoteket... (skal sies at det ikke var så lenge siden jeg hadde utført gyn/blodprøve/blodtrykk tester...)

Skrevet

Jeg tillater meg å tro at legen dessverre har blandet litt her,..

Om du begynner på p-piller første mensdag, da har jo mensen allerede begynt, og det er ikke bare bare å stoppe den når den først har kommet.

Skrevet (endret)

Ja, virker som om legen din trodde du ville begynne på p-piller eller noe slik. Dette vil jeg kontrollert om jeg var deg, for kan ikke se at p-pillene skal "trylle vekk" mensen din når den først har kommet.

Endret av Naria
Skrevet

Takk for svar! :klem:

Jeg ringte legen min igjen og hørte :)

Jeg begynte på pillene idag og på denne måten skal jeg kunne forskyve mensen - altså at mensen først kommer når jeg tar "pillefri uke"

Eneste som er forskjellen på å begynne idag og første dag i menstruasjonen er at prevensjonseffekten er lav de første to ukene nå, men det var jo ikke derfor jeg fikk dem.

Får bare krysse fingrene for at dette går greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...