Gå til innhold

p-piller...

Fremhevede innlegg

Gjest singel!
Skrevet

Kan man starte på p-piller når som helst eller må man vente til første mens dag???

Vet at når man ammer kan man bare starte opp når som helst, men til vanlig da?

Bruker cerazette, men har hatt opphold på noen mnd.(finner ikke igjen "bruksanvisninga")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mine Yasmin skulle jeg ihvertfall begynne på 1. mensdag

Gjest singel!
Skrevet

Må vel bare fint nødt til å vente da.Æsj...

Skrevet

Du må ikke, men dersom du begynner før første mensdag, går det 14 dager før du er beskyttet. Begynner du på første mensdag, virker beskyttelsen fra dag 1

Skrevet

Med cerazette skal man begynne første mensdag, evt 2-5 mensdag.

Skrevet

Jeg ringte helsestasjonen for ungdom for å spørre om det samme (Yasmin) og de presiserte gang på gang at jeg MÅTTE vente til mensen kom.

Skrevet
Jeg ringte helsestasjonen for ungdom for å spørre om det samme (Yasmin) og de presiserte gang på gang at jeg MÅTTE vente til mensen kom.

Sa de noe om hvorfor det skulle være så viktig?

Skrevet
Du må ikke, men dersom du begynner før første mensdag, går det 14 dager før du er beskyttet. Begynner du på første mensdag, virker beskyttelsen fra dag 1

Det stemmer.

Gjest Ninakanin
Skrevet

begynn når du vil, men de er ikke "fullgodt" som prevensjonsmiddel før etter 14 dager om du begynner utenom mensen :)

Skrevet

Og hvis man begynner med Cerazette utenom første mensdag vil man risikere å få mer mellomblødninger enn om man begynner på første mensdag.

Skrevet

Det var rart, jeg spurde om det gikk greitt at jeg begynte med en gang, men da var jeg jo selvsagt ikke beskyttet før om 14 dager. Det var alt liksom... :klø:

Skrevet

Nå har dessverre ikke alle helsestasjoner og helsesøstre her i landet den aller beste kunnskapen heller. Mange helsesøstre som gir informasjon som ofte er helt feil. ganske kjipt når man føler at man må dobbeltsjekke alt de sier..

Skrevet
Det var rart, jeg spurde om det gikk greitt at jeg begynte med en gang, men da var jeg jo selvsagt ikke beskyttet før om 14 dager. Det var alt liksom... :klø:

Nemlig. Det er det jeg og alltid har hørt.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har fått høre at om en begynner midt i så tar det 7 dager før man er beskyttet.. Altså på den 8 dagen så virker pillen

Skrevet
Jeg har fått høre at om en begynner midt i så tar det 7 dager før man er beskyttet.. Altså på den 8 dagen så virker pillen

Det kommer an på hvilket merke p-piller man bruker. For noen er det 7 dager mens for andre er det 14 dager. Det skal stå i pakningsvedlegget.

Skrevet

Mange som har fått mellomblødninger første gangen de startet opp på p-piller?

Skrevet

Jeg fikk hvertfall. Det er angitt at mer enn en av 100 som går på p-piller får mellomblødninger. Og det er vanligere med de pillene med lavt hormoninnhold, f.eks Cerazette og Loette

Skrevet

Snakker vii blødninger som mensen da, eller er det mindre blødninger enn det. Og varte den i mange dager slik at det ble sjenerende?

Skrevet
Snakker vii blødninger som mensen da, eller er det mindre blødninger enn det. Og varte den i mange dager slik at det ble sjenerende?

For min del blødde jeg litt innimellom den første måneden, brukte et litt stort truseinnlegg så gikk det greit. Var ikke i nærheten av det jeg pleier å blø når jeg har mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...