Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jeg går vanligvis ikke på p-piller, men har tatt en pille om dagen siden lørdag den 5. for å utsette mensen som var ventet noen dager senere. Jeg må være uten mensen i hvertfall til og med fredag den 18. Egentlig bør jeg også være uten dagen etter. Så når som helst den 20. og dagene etter det kan jeg blø. Men fredag den 25., i hvertfall den 26. bør jeg ikke ha mensen. Så jeg lurer på når jeg bør slutte å ta pillene? Det er ganske viktig at jeg menstruerer i tidspunktet f.o.m. søndag den 20.aug t.o.m. fredag den 25., verken litt før eller litt senere. Hvis jeg ikke tar pille torsdag den 17... Risikerer jeg da å blø allerede dagen etter, eller tar det litt mer tid? Det varierer sikkert fra person til person, men kan ikke dere svare på når dere slutter med pillen hvis dere skal starte å blø en viss dato? For et rotete og rart innlegg. Håper noen tar frem en kalender og henger med på det jeg skriver om her....
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Det beste er om du let naturen gå sin gang
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Tror det er litt individuelt.. Når jeg brukte piller for å forskyve mensen tok det ca 3 dager før den kom
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Nå bruker jeg p-piller fast, så er kanskje litt annerledes enn for deg som tar kun for dette. Hos meg tar det 2-3 dager, 3 dager 90% av gangene, før jeg får mensen etter siste pille (siste pille mandag -> mensen sannsynligvis torsdag (muligens onsdag), for å forklare litt bedre) Om du er ferdig før 25. er veldig individuelt, det kommer an på hvor lenge du har mensen til vanlig, vil jeg tro. Jeg trenger minst 6 dager på meg, dvs at jeg ikke på noen måte hadde fungert inn i det tidsrommet du beskriver. Det er ikke en mulighet å bare fortsette med pillene til etter 26.? Da slipper du å presse det inn på kort tid, slik som dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Gjest: "Det er ikke en mulighet å bare fortsette med pillene til etter 26.?" Kan ikke blø i starten av september heller..... Hoho, for et tidspress! Menstruerer ikke mer enn i 4-5 dager, og jeg blør ikke kraftig så det er jo ikke helt katastrofe hvis jeg blør litt utenfor tidsramma jeg har satt. Men ok da slutter jeg 2-3 dager før jge "vil" blø.... Er det egentlig helt sundt å utsette sån? Hvis det hadde vært skummelt så hadde det stått advaersel på pakka kanskje
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Er det egentlig helt sundt å utsette sån? Hvis det hadde vært skummelt så hadde det stått advaersel på pakka kanskje ← Jeg tar p-piller fast og legen har sagt at jeg kan ta piller i opptil 9 uker sammenhengende. Dette må avtales med lege for hver enkelt person og er avhengig av hvilke merke man bruker. Men jeg tviler på at han ville anbefalt det om det var farlig på noen som helst måte. Om du føler at dette er riktig eller ikke vil heller være avhengig av om du vil utsette kroppen din for hormoner o.l. på denne måten, men jeg personlig syns ikke det er farlig å utsette innimellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå