Gjest beekeeper Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jeg er en relativ ny bruker her inne, og har ikke lest så mange gamle tråder men noe jeg har stusset litt på er bruken av medisiner blant en del av forumets brukere.. Det virker som at det en del av brukerne her inne bruker en del medisiner mot angst/depresjon, og det er jo ikke noe i veien med det, men min mening har alltid vært at medisin er på en måte ikke løsningen på ting, men noe som kan hjelpe deg litt og holde deg mer stabil. Først og fremst synes jeg man bør ta tak i problemene på andre måter. Grunnen til at jeg i det hele tatt lager denne tråden er fordi jeg synes det er ekstremt viktig å vurdere om man i det hele tatt trenger medisin! Mange opplever at de går til legen med depresjon og kommer ut med et pilleglass og ingen terapi. Jeg har slitt FORFERDELIG mye med bivirkninger av medisin og ikke fått noe forståelse fra lege eller andre. Det tok lang tid før jeg i det hele tatt skjønte at det var medisinene som gjorde at jeg ble så dårlig. Jeg er bekymret for mange som bare pakker i seg piller og ikke tenker på konsekvensene! Er det mange her som har prøvd andre ting enn medisiner eller er det en slags nødløsning? Tenk dere om! Er veldig interessert i å høre innspill fra andre.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 hei for to år siden hadde jeg angst.det var helt for jævlig,hadde pustebesvær,hjertbank,svimmelhet osv.det kom av at jeg hadde hatt mange tøffe påkjenninger som kom på rekke og rad etter hverandre(hadde mye å gjøre med at jeg ikke klarte å sette grenser og si nei til folk!dette angst-monsteret hadde jeg hver bidige dag,flere ganger om dagen i 10 måneder. gikk til legen rett etter det første anfallet.vi snakket sammen om dette med medisiner.han sa at det var opp til meg om jeg ville ta det eller ikke.jeg bestemte meg for å prøve å klare meg uten medisiner.legen syntes det var i orden,og lærte meg heller noen andre mestringsstrategier jeg kunne bruke.det er viktig å ta tak i problemene som ligger bak(hvis man vet hva det er som forårsaker det da) og prøve å gjøre noe med dette. etter et år var jeg kommet ut av dette marerittet!heldigvis,for jeg var skikkelig langt nede!!!for meg var det viktig å lære meg til å si nei og å sette mine behov i første rekke,noe jeg ikke hadde gjort på flere år.holdt meg unna medisiner og anser meg i dag som 100% frisk(bank i bordet ). om andre vil bruke medisiner eller ikke,må være et valg mellom vedkommende pasient og legen hans/hennes.det er ikke noe fasit på dette,men for meg fungerte det bra uten piller
Gjest beekeeper Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 om andre vil bruke medisiner eller ikke,må være et valg mellom vedkommende pasient og legen hans/hennes.det er ikke noe fasit på dette,men for meg fungerte det bra uten piller ← Fint å høre historien din, og er helt enig i at det er opp til hver enkelt ja.. Men Folk bør tenke seg om. Jeg tror det har mye med leger å gjøre også, noen bare deler ut i hytt og pine. Man stoler jo selvfølgelig på en lege, så hvorfor skal man ikke ta imot? Det viktigste bør være å ta vare på seg selv å bli frisk, medisin bør komme i andre rekke.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg får min del har hatt mye fysisk sykdom over 2 år. Jeg har hele tiden vært sterk og stått på, selv om jeg har merket at det gikk utover min psyke også selvfølgelig. Fikk selvfølgelig tilbud om antidepressiva med en gang noe jeg ikke tok imot. Jeg ville ordne det gjennom samtaler osv. Det gikk jo det også Men nå etter nok en gang mere sykdom gikk jeg rett i kjelleren, kroppen reagerte med enorm utmattelse og depresjon. Så nå har jeg tatt i bruk antidep. for en periode og da selvfølgelig i kombinasjon med terapi. Pillen kommer ikke til å løse min depresjon- det må jeg faktisk selv, men det er nødvendig for å ikke klappe helt sammen. Det er samme som at en psykolog ikke kan få depresjonen til å forsvinne, men h*n kan gi de redskapene man trenger til å snu tankegang, bearbeidet følelser osv. Det er viktig å jobbe med det egentlige problemet, for løsningen finnes ikke i ett pilleglass. Men til sin tid kan det være ett hjelpemiddel i en periode. For min del en vel overveid avgjørelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå