Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt noen av nettstudiene til BI? Og er dere fornøyd med opplegget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt nettstudiene til BI, men tar nå et høgskolestudie via nett. Jeg jobber også noe som studieveileder for nettstudenter i fag der jeg har yrkeserfaring.

Å studere på nett er ofte mer ensomt enn man tenker seg i. Det krever både høy motivasjon og en god del selvdisiplin. Jeg studerer fag som jeg får bruk for på jobb og kan prøve meg frem og diskuterer fagene med noen. Hvis jeg skulle studert noe helt nytt som jeg ikke hadde filla piling på, ville jeg utvilsomt IKKE tatt det på nett. Da vile jeg sørget for å få med meg noen forelesninger og skaffet meg en kollekvie-gruppe. I hvertfall de første fagene.

På noen nettstudier er det også muligheter for å kjøpe forelesninger ved siden av, samt at det er varierende mulighet for å få kontakt med andre studenter.

På den annen side: Jeg stortrives med nettstudier!! Særlig nå som jeg har hodlt på en stund. Det gir meg en fleksibel og selvstendig hverdag.

Spørsmål jeg ville stilt ved valg av sted for nettstudie: Er pensumet tilnærmet lik fag som gjennomføres IRL på studiestedet? Er det nettstudiet "akseptert" som faglig godt av arbeideslivet? Hvor erfaren er studieveilederen - både som pedagog og med tanke på praktisk erfaring fra faget? Hvordan gjennomføres eksamen og hva slags papirer får du på studiet? Hvordan er dialogen og selve nettsiden lagt opp? Tilbyr nettsttudiet mulighet for en "læringspartner" som du kan samarbeide med (tror dette er ganske nytt i Norge, men jeg ønkser meg en sånn!).

Oki - dette ble langt. Men håper jeg har bidratt noe!

Skrevet

Hei

Jeg har ikke tatt nettstudiet på bi selv, men jeg går på bi og det er flere i klassen min som tar noen kurs på nettet. De er strålendes fornøyd, du danner din egen kollokvie gruppe, har "forelesninger" på nett. Er visst et veldig bra opplegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...