Gå til innhold

Skrekk og gru

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hvorfor enkelte absolutt må ha de stygge dreadsa jeg da,men. Og dobb i nesa.

Greit å ha sin egen stil,men det tar seg ikke ut på jobbintervju.

Må se litt ordentlig ut da.

Ta og skjerp deg litt. Fordi om du ikke liker dreads, trenger ikke alle dele mening med deg. Dessuten hadde jeg håret oppe.

Hadde på meg dressbukse og jakke og var sminket nøytralt som jeg alltid er. Hva i helsike er det du prater om?

Endret av Pheps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner ikke hvorfor enkelte absolutt må ha de stygge dreadsa jeg da,men. Og dobb i nesa.

Greit å ha sin egen stil,men det tar seg ikke ut på jobbintervju.

Må se litt ordentlig ut da.

Det hadde vært jævlig kjedelig om alle så like ut. Dessuten er ikke hårfrisyre avgjørende for hvilken jobb man kommer til å gjøre. Og barnehager er heller ikke noe stivt firma med kleskoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og skjerp deg litt. Fordi du ikke liker dreads, trenger ikke alle dele mening med deg. Dessuten hadde jeg håret oppe.

Må vel få si at jeg ikke liker det vel.

Det er rett og slett utrolig stygt. Ser så møkkete og uhygenisk ut.

Sikkert derfor noen ikke har lyst å ansette slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært jævlig kjedelig om alle så like ut. Dessuten er ikke hårfrisyre avgjørende for hvilken jobb man kommer til å gjøre. Og barnehager er heller ikke noe stivt firma med kleskoder.

Takk for fornuftig svar.

Tilfeldigvis jobber en kamerat av meg i barnehage og. Han hadde lange dreads ned til korsryggen og piercing i leppe og øyenbryn. De ansatte han på flekken fordi de visste unger synes sånt er morsomt. Han (jeg) klippet av dreadsene, og alle de ansatte klaget over at "nei, det skulle du ikke gjort!".

Alle er ikke like pripne som gjest over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket jo sånn da,siden hun bestyreren reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det driter jeg i om du synes. Hadde jeg sett et bilde av deg og ment du ikke var noe syn for øyet, hadde jeg da for svarten ikke sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virket jo sånn da,siden hun bestyreren reagerte.

Det var ikke bestyreren, det var hun som skulle hjelpe meg å finne jobb. Bestyreren skal jeg i møte med senere. Aetat har ikke noe med hva jeg gjør med mitt utseende, og det påpekte hun selv, hun sa det bare som "en liten advarsel", som hun kalte det. Selv mener jeg både du og hun kunne holdt seg for gode til sånt pisspreik. Skulle tro verden var kommet lengre enn dette i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og skjerp deg litt. Fordi om du ikke liker dreads, trenger ikke alle dele mening med deg. Dessuten hadde jeg håret oppe.

Hadde på meg dressbukse og jakke og var sminket nøytralt som jeg alltid er. Hva i helsike er det du prater om?

Personangrep var det nå absolutt ikke. Sa bare hva jeg mente. Og det er nok mange som har sett ut som deg på intervju.

Endret av Pheps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at mange har sett ut som meg?

At jeg har sett flere med dreads og nesepynt rund omkring.

Og jeg må da få lov til å si min mening om det.

Endret av Pheps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Det trenger absolutt ikke se møkkete og stygt ut. Skikkelige dreads pleier derimot å se velfrisert ut.

Dessuten er det ikke hårfrisyren som avgjør om man kan gjøre en god jobb eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne intervjueren må da ha en overordnede?

Hva med å sende inn en klage på henne? Kanskje lurt å vente til du har/ har ikke fått jobb ;)

Men om hun skal være din leder i jobben ville jeg nok funnet meg en annen jobb uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men denne intervjueren må da ha en overordnede?

Hva med å sende inn en klage på henne? Kanskje lurt å vente til du har/ har ikke fått jobb ;)

Men om hun skal være din leder i jobben ville jeg nok funnet meg en annen jobb uansett..

Eneste hun skal gjøre er å kontakte sjefsdama i barnehagen. Så er jeg kvitt henne :)

Vet ikke hva jeg skal skrive da. "Slemme damen mobbet håret mitt og en vanskelig fortid"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eneste hun skal gjøre er å kontakte sjefsdama i barnehagen. Så er jeg kvitt henne :)

Vet ikke hva jeg skal skrive da. "Slemme damen mobbet håret mitt og en vanskelig fortid"?

:ler:

Nei men det går ann å klage på at hun var svært uproffesjonel og satte bedriften i dårlig lys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Towelie! Først må jeg bare si at jeg har IKKE noe i mot dreads og neseringer. Men; og det er jeg helt sikker på at du har merket, det er IKKE lett å skille seg ut.

Det er urettferdig, men sånn er verden, vi blir bedømt etter utseendet! Det gjelder ikke bare de "litt uvanlige", men også oss andre som ikke skiller oss så veldig ut. Tenk deg i en arbeidsgiversituasjon hvor arbeidsgiver kan velge mellom flere kandidater, hvem velges? En mainstream eller en som ser ut som h*n har litt mer tendens til å ville skille seg ut? Veldig lett å tenke seg til hvem som ofte velges. Mange fordommer ute og går vet du. Urettferdig ja, det er også urettferdig at pene mennesker får lettere jobb enn stygge mennesker. Det kan hende damen ville gi deg et råd om å "dempe" stilen din i en jobbsøkersituasjon for ikke å provosere noen. Vet det er å bite i det sure eplet, men noen ganger må man gå på akkord med seg selv. Uansett, hun gjorde ikke en god jobb, virker veldig fordomsfull og dømmende. Håper virkelig det går bra med jobbsøkingen din videre! (Så forressten intervjuet ditt her inne, syns du er ei tøff dame!) Og en ting til; jeg er sikker på at ungene hadde ment at du er skikkelig kul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Hadde det vært en formell jobb med kleskode så hadde jeg kanskje skjønt at du fikk litt kommentarer på utseendet, men ikke på den måten der. Hun har uansett ikke rett til å lage noe nummer ut av at du var syk og ble mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Nei men det går ann å klage på at hun var svært uproffesjonel og satte bedriften i dårlig lys ;)

Ah! Kanskje jeg gjør det hvis jeg får jobben, og kanskje jeg HELT SIKKERT gjør det hvis ikke :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...