Gå til innhold

Ettervirkninger av sykdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

I to måneder gikk jeg med magekatarr, og var veldig syk og sengeliggende. Dette er nå to måneder siden, og jeg har helt siden da vært veldig slapp og dårlig. Tatt masse blodprøver for å se etter mangler osv... Men jeg lurer på...Kan sykdom virkelig henge igjen så lenge? Altså slappheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk influensa i oktorber i fjor, og er fortsatt syk. Kronisk utmattelsessyndrom.. De fant heller ingeenting på mine blodprøver. Dette er ikke for å skremme deg, men jeg vil bare si at det kan faktisk skje. Jeg trodde ikke at det gikk an jeg heller før jeg ble syk selv.

Skrevet

Jeg hadde kyssesyken for nesten 4 år siden og ble jo aldri frisk igjen.

Jeg har utmattelsessyndrom. Man må hatt det i minst 3 år før det er kronisk da, før det vet man ikke.

Utmattelsessyndrom er ikke noe de finner ut av ved blodprøver, og du må ha hatt det ganske lenge før de vurderer det, og det er veldig få leger som gir diagnosen.

Jeg har ikke fått diagnosen ennå, har jo flere leger som sier det er det, det er.

Skrevet

men det trenger ikke nødvendigvis være utmattelsessyndrom vel? Kan ikke vanlig og sterk sykdom som har vart en stund gi visse ettervirkninger?

Skrevet

Alle kropper reagerer forskjellig, og noen får lenger ettervirkninger etter sykdom enn andre.

Kroppen trenger tid til å jobbe seg opp igjen og bli ordentlig frisk.

Det er ikke alle som er syk en dag og plopp frisk igjen neste.

Høres ut som du har vært ganske så syk, og da har antagelig kroppen tappet deg for krefter, og jobber nå med å få de på plass igjen..

Ta det med ro, og øk ting gradevis, så går det seg nok til.

God bedring :troest:

Skrevet

Nei trenger jo ikke og være utmattelsessyndrom.

Søsteren min fikk en sykdom i vinter, og hun brukte 3 måneder på og kome seg etterpå. Hun var bekymra for at hun hadde fått det samme som meg, men nå fungerer hun fullt ut og har det bare bra.

Skrevet

Trådstarter her...

Takk :) Jeg får se det ann litt...Føler at jeg er blitt litt bedre, men tåler mindre enn jeg gjorde før jeg ble syk. Men nå har jeg jo ligget flatt ut i to måneder både hjemme og på sykehuset, med diare konstant de to månedene :sjenert: Så...det tar vel kanskje litt tid.

Skrevet

Jeg hadde en runde med salmonella i fjor høst, og det tok lang tid før jeg ble ordentlig bra igjen. Kroppen var så utslitt etter den runden at det tok tid før jeg ble til meg selv, og i tillegg hadde ikke kroppen noe immunforsvar igjen, så jeg ble raskt syk.

Selv nå, et år etterpå merker jeg at jeg blir raskere sliten og jeg blir fortere syk enn tidligere. Så kraftige mageproblemer kan påvirke deg lenge etter at magen er blitt bra!

Skrevet
Jeg hadde en runde med salmonella i fjor høst, og det tok lang tid før jeg ble ordentlig bra igjen. Kroppen var så utslitt etter den runden at det tok tid før jeg ble til meg selv, og i tillegg hadde ikke kroppen noe immunforsvar igjen, så jeg ble raskt syk.

Selv nå, et år etterpå merker jeg at jeg blir raskere sliten og jeg blir fortere syk enn tidligere. Så kraftige mageproblemer kan påvirke deg lenge etter at magen er blitt bra!

Takk for svar :) Det beroliger litt..Det er så kjedelig å gå rundt syk uten å være ordentlig syk...he he...alle tror jeg er blitt veldig lat, men jeg bare har ikke de samme kreftene som tidligere enda. :) Godt å høre at det er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...