Pimpernella Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Jeg har kjøpt meg ny laptopp med innebygd trådløst nettverk. Routeren vi har fra bredbåndsleverandøren har også innebygd trådløst nettverk. Problemet mitt er at ofte kommer jeg ikke på nett selv om laptoppen sier at jeg er tilkoblet og har utmerket signalstyrke. Har også prøvd trådløst nettverk med usb"dings" (husker ikke hva den het), og da har jeg ikke noen problemer. Den "dingsen" stikker jo ut av laptoppen og er i veien i tillegg til at den skal brukes på en annen pc. Vil jo gjerne at det innebygde trådløse nettverket skal funke som det skal. Noen som har råd og tips til hva jeg kan og bør gjøre? Som det er nå holder jeg på å kaste hele greia ut stuevinduet til tider.
Gjest Lea Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Jeg synes at det høres ut som det er kortet i PC-en din som er problemet. Har du sjekket innstillingene? Sjekk om det er satt opp slik at det kobler automatisk til nettverket eller om du må koble til manuelt. Er nettverket kryptert forresten? Har opplevd at enkelte PC-er med intergrert trådløst nettverkskort får trøbbel med å koble til selv om koden/pasordet ligger inne. Prøv evt. å skru av denne krypteringen en liten stund og se om det fungerer greit da.
Pimpernella Skrevet 9. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2006 Takk for svar Lea. Skal skrive tipset ditt bak øret og forsøke det om det ikke blir bedre. Kryss i taket, nå har jeg vært på nett en stund uten at jeg har hatt problemer. Det eneste jeg har gjort er å rette på antennen på routeren. Den hadde detti ned, og lå pekte helt i andre rettningen av der jeg satt. Sitter som regen bare et par meter unna routeren så jeg synes det er litt rart at det med antennen skal ha noe å si. Får prøve igjen i morgen se hvordan nettet her funker da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå