Gå til innhold

Hvor mye skal en gi i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes kanskje en traad om dette fra foer: Hvor mye skal en gi i gave? Er venner av brudeparet, men ikke veldig naert. Vi er et par som er invitert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i mange bryllup og reagerer alltid på at jeg syns folk her sier at man skal gi så veldig mye.

Jeg ser for meg at jeg og sambo ville gitt gave på mellom rundt 500-600kr.

(Men mange syns skkert det er gjerrig for jeg har hørt folk snakker om 1000pr pers. Det syns jeg forøvrig er altfor mye....både å gi ,men også å få....hadde syns det var ille om vennene mine følte de måtte gi meg så dyr gave..)

Skrevet

SYnes det er litt teit å tenke så mye pris og beløp. Mye viktiger å gi noe du vet brudeparet trenger og vil bli glade for som er i en passende prisklasse for giver.

Tror mange brudepar ikke tenker på hvor mye gavene man får koster.. Er mest opptatt av å få en fin dag, med mange varige minner.

Skrevet

Helt enig med emma.

Jeg synes gaver fra mellom 200 og opptil 1000 er greit, alt avhengig av hvor god økonomi man har. Hvor nær man er synes jeg ikke har så stor betydning når man er invitert i bryllupet!

• 2 år senere...
Skrevet

Vi setter opp alt fra veeldig billige ting, til veldig dyre på ønskelisten vår.

For vi vet at noen av de inviterte har svært dårlig råd. Så om de velger å gi en svært billig gave vil vi ikke stusse over det.

Vi ville heller tenke mer på hva de forsaker hvis de gir noe svært dyrt.

Skrevet (endret)

Synes det er helt vanvitti om noen mener det skal være gaver til 1000 kroner! Hvis det skal være slik så blir det jo ikke lengre noe artig å i bli invitert i bryllup! Antrekk og gave til tusen kr, er et ALT for stort innhugg i min økonomi! Jeg og kjæresten min har gitt til verdi av ca 500, i de bryllupene vi har vært i. Men, til dere som ikke har så god råd, det er mye lurere å kjøpe gaver enn å gi penger, da kommer ikke verdi i fokus på samme måte..

Og jeg håper virkelig at våre gjester ikke kommer til å føle at de må gi så dyre gaver! Det skal være koseli å få invitasjon til bryllup, ikke gavepress..

Endret av eleit
Skrevet

Sist vi var i Bryllup så ga vi gave for ca 500,- Som tilsvarte 6stk glass de ønsket seg.

Synes det var helt greit til et vennepar :) Ville nok ikke brukt noe mer/mindre om det var nærmere eller mer perifere venner/familie.

Skrevet

Spander så mye/lite du ønsker. Det er vel ingen som bryr seg om hva gavene de får koster?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...