Gå til innhold

Kjøreplan for bryllupsdagen vår

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Heisann,

i en annen tråd her ble det mye snakk om tidspunkter for ditt og datt. Tenkte derfor jeg kunne legge ut kjøreplanen jeg lagde til vår dag. For oss fungerte den veldig bra, men noen tidssprekker her og der, selvfølgelig... :sjenert:

Denne gav jeg til toastmaster, og han sa han var veldig fornøyd og gjorde jobben hans lettere.

Her er den:

Kjøreplan bryllupsdagen

08:00 Brud møter hos frisør for brudepynting

12:30 Bryllupsbil henter brud og forlover hos frisør

12:45 Brudgom og forlover møter i kirken

13:00 Vielsen starter

13:30 Vielsen slutt

Gratulasjoner og fotografering på utsiden av kirken

14:00 Bryllupsbil kjører brudepar til fotografering

14:30 Fotografering

16:00 Fotografering slutt

17:00 Velkomstdrink på hotellet

17:15 Brudepar ankommer hotellet

17:30 Middag

17:35 Toastmaster ønsker alle velkommen til bords

Praktiske opplysninger

17:40 Forrett serveres

18:05 Brudens mor taler

18:15 Hovedrett, 1. servering

18:45 Brudgom taler

18:55 Brudens sang til brudgom

19:05 Brudgommens mor taler

19:15 PAUSE, ca. 10 min.

19:25 Hovedrett, 2. servering

20:00 Brudens forlover taler

20:15 Brudgommens forlover taler

20:30 Sang til brudgommen, fra søsken

20:40 Sang til bruden fra søsken

20:45 Dessert

Ordet fritt

21:15 Takk for maten-tale brudens stefar

PAUSE, ca. 20-30 min, rydding av bordene osv.

21:45 Kaffe og avec

21:50 Brudevals :forvirret:

22:00 Bandet går på scenen

Snacks settes på bordene

23:30 Kaker og kaffe

24:00 Dansen fortsetter

02:00 Baren stenger

Brudepar tar kvelden Nei, det gjorde vi ikke :ler:

02:30 Lokalene stenges, 1 års planlegging over…

Håper den kan være til hjelp for noen. Kanskje andre som gjorde det annerledes kan legge ut sine også?

milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den planen var ikke dum nei, jeg tar meg gjerne den frihet å klipper å limer litt fra den ja hehe...

Håper dere hadde en flott feiring :klem1:

Skrevet

*copy paste* Takk Milla, sitter faktisk og jobber med kjøreplan om dagen, selv om min kjære synes det er ALT for tidlig.. :ler:

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
*copy paste* Takk Milla, sitter faktisk og jobber med kjøreplan om dagen, selv om min kjære synes det er ALT for tidlig.. :ler:

Hey?! Det er faktisk mye å planlegge!! Forstår han ikke det?! :ler::ler:

(lurer på hvor mange ganger jeg sa det til min mann i løpet av planleggingsåret...)

Ikke noe o veien for å være tidlig ute. Da ligger den jo klar, så er det bare å plotte inn forandringene når de kommer :)

Lykke til med forberedelsene!

milla

Skrevet

Ser greit ut men jeg synes dette blir litt knapp tid;

17:00 Velkomstdrink på hotellet.

Den bør starte før om mulig!!!

Det er mange som vil hilse på dere så om dere rekker å komme og sette dere på et kvarter er det godt gjort!

Skrevet
Ser greit ut men jeg synes dette blir litt knapp tid;

17:00 Velkomstdrink på hotellet.

Den bør starte før om mulig!!!

Det er mange som vil hilse på dere så om dere rekker å komme og sette dere på et kvarter er det godt gjort!

Denne dagen er allerede gjennomført og planen fungerte utmerket! Vi kom til hotellet lenge før planen, men benyttet anledningen til å slappe av på hotelrommet. Et sjakktrekk!!

Kom ned til velkomstdrinken ca. 17.05, og det var også greit.

Men planen ble heller ikke satt opp i den tro at hvert klokkeslett MÅTTE følges slavisk. Vi hadde en voksen og oppegående toastmaster som vurderte stemning og situasjon før han annonserte hva neste punkt på planen. Og små endringer ble nok gjort hele tiden, uten at jeg har noen oversikt over det.

Planen er jo bare et hjelpemiddel for å klare å holde oversikt over en lang dag.

milla

Skrevet

Takk takk! Fint med noen ideer der hele dagen inngår, og ikke bare kvelden!

Skrevet
Heisann,

i en annen tråd her ble det mye snakk om tidspunkter for ditt og datt. Tenkte derfor jeg kunne legge ut kjøreplanen jeg lagde til vår dag. For oss fungerte den veldig bra, men noen tidssprekker her og der, selvfølgelig... :sjenert:

Denne gav jeg til toastmaster, og han sa han var veldig fornøyd og gjorde jobben hans lettere.

Her er den:

Kjøreplan bryllupsdagen

08:00    Brud møter hos frisør for brudepynting

12:30    Bryllupsbil henter brud og forlover hos frisør

12:45    Brudgom og forlover møter i kirken

13:00    Vielsen starter

13:30      Vielsen slutt

Gratulasjoner og fotografering på utsiden av kirken

14:00    Bryllupsbil kjører brudepar til fotografering

14:30    Fotografering

16:00    Fotografering slutt

17:00    Velkomstdrink på hotellet

17:15    Brudepar ankommer hotellet

17:30    Middag

17:35    Toastmaster ønsker alle velkommen til bords

milla

Hva gjorde gjestene i alle timene mellom kirka og middagen???

Skrevet
Hva gjorde gjestene i alle timene mellom kirka og middagen???

Vi hadde ikke lagt opp til noe stor opplegg for dem i den tiden. De fleste gjestene hadde rom på hotellet der festen ble holdt.

De reiste tilbake dit og satt ute og skravlet og koste seg (etter det jeg ser av filmen vi har fått), og fikk seg litt mat.

Det var forferdelig varmt den dagen, så jeg så at flere av gjestene benyttet anledningen til å få på seg noen lettere klær i mellomtiden.

Hotellet hadde også leid inn livemusikk som underholdt gjestene ute.

Var litt bekymret for den lange pausen jeg også, me har egentlig bare fått posetive tilbakemeldinger på det. Det gav dem liksom anledning til å slappe av. Det er jo en lang dag for dem også.

milla

Skrevet

Den maten vi skal servere består kun av hovedrett 1 gang, altså ikke 2 serveringer. Og jeg tipper at det blir minimum 12 taler. Når skal de være da? Skjønner ikke hvordan man skal få tid til noe annet en å høre på taler? Blir jo 5 i strekk for å få det innimellom rettene.............

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
Den maten vi skal servere består kun av hovedrett 1 gang, altså ikke 2 serveringer. Og jeg tipper at det blir minimum 12 taler. Når skal de være da? Skjønner ikke hvordan man skal få tid til noe annet en å høre på taler? Blir jo 5 i strekk for å få det innimellom rettene.............

Ja, det er vanskelig det der...Vi skulle opprinnelig ha bare en servering av hvovedrett vi også, men så ombestemte vi oss to uker før.

Vi hadde 8 taler (inkl. velkommen og takk-for-maten) og 4 sanger. (Heldigvis var ingen av talene trukket ut i det kjedsommelige...ganske korte og "rett på poenget").

Vi ble enige om å gå for to serveringer_bare_på grunn av å spre talene litt... :sjenert:

Det ble noen dyre taler, men det lettet jobben min litt da jeg skulle sette opp kjøreplan...(alt en er villig til å betale seg unna! :ler: )

milla

Skrevet

Milla: Ble ikke folk kaffe tørste? Syntes det hørtes sent ut med kaffe og kake kl 23.30....

Klem Leyla77

Skrevet
Milla: Ble ikke folk kaffe tørste? Syntes det hørtes sent ut med kaffe og kake kl 23.30....

Klem Leyla77

Det ble servert kaffe til dessert + kaffe & avec kl. 21.45, så tror ikke folk gikk rundt å var kaffetørste ;)

milla

Skrevet
Hey?! Det er faktisk mye å planlegge!! Forstår han ikke det?! ler.gif ler.gif

(lurer på hvor mange ganger jeg sa det til min mann i løpet av planleggingsåret...)

Det blir nok en gjenganger hos oss og.. :ler::ler:

Skrevet

puh......

jeg blir helt mo jeg...

giftet meg i mai nå i år...

det eneste som var "oppsatt" med tider var mår jeg skulle møte frisør...

når vielsen var...

og når middagen begynnte...

åsså hadde jeh lager en slags "kjøreplan" kun for middagen dvs. 3 timer av dagen....

vi hadde da en topp dag å fikk med alt som skulle gjøres, fordet...

Skrevet
puh......

jeg blir helt mo jeg...

giftet meg i mai nå i år...

det eneste som var "oppsatt" med tider var mår jeg skulle møte frisør...

når vielsen var...

og når middagen begynnte...

åsså hadde jeh lager en slags "kjøreplan" kun for middagen dvs. 3 timer av dagen....

vi hadde da en topp dag å fikk med alt som skulle gjøres, fordet...

:ler: Har ingen problem med å se poenget ditt :ler:

Men er man kontrollfreak så er man det! *punktum* ;)

milla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...