Gjest Gjest_milla_* Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Heisann, i en annen tråd her ble det mye snakk om tidspunkter for ditt og datt. Tenkte derfor jeg kunne legge ut kjøreplanen jeg lagde til vår dag. For oss fungerte den veldig bra, men noen tidssprekker her og der, selvfølgelig... Denne gav jeg til toastmaster, og han sa han var veldig fornøyd og gjorde jobben hans lettere. Her er den: Kjøreplan bryllupsdagen 08:00 Brud møter hos frisør for brudepynting 12:30 Bryllupsbil henter brud og forlover hos frisør 12:45 Brudgom og forlover møter i kirken 13:00 Vielsen starter 13:30 Vielsen slutt Gratulasjoner og fotografering på utsiden av kirken 14:00 Bryllupsbil kjører brudepar til fotografering 14:30 Fotografering 16:00 Fotografering slutt 17:00 Velkomstdrink på hotellet 17:15 Brudepar ankommer hotellet 17:30 Middag 17:35 Toastmaster ønsker alle velkommen til bords Praktiske opplysninger 17:40 Forrett serveres 18:05 Brudens mor taler 18:15 Hovedrett, 1. servering 18:45 Brudgom taler 18:55 Brudens sang til brudgom 19:05 Brudgommens mor taler 19:15 PAUSE, ca. 10 min. 19:25 Hovedrett, 2. servering 20:00 Brudens forlover taler 20:15 Brudgommens forlover taler 20:30 Sang til brudgommen, fra søsken 20:40 Sang til bruden fra søsken 20:45 Dessert Ordet fritt 21:15 Takk for maten-tale brudens stefar PAUSE, ca. 20-30 min, rydding av bordene osv. 21:45 Kaffe og avec 21:50 Brudevals 22:00 Bandet går på scenen Snacks settes på bordene 23:30 Kaker og kaffe 24:00 Dansen fortsetter 02:00 Baren stenger Brudepar tar kvelden Nei, det gjorde vi ikke 02:30 Lokalene stenges, 1 års planlegging over… Håper den kan være til hjelp for noen. Kanskje andre som gjorde det annerledes kan legge ut sine også? milla
helludu Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Den planen var ikke dum nei, jeg tar meg gjerne den frihet å klipper å limer litt fra den ja hehe... Håper dere hadde en flott feiring
flickan Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 *copy paste* Takk Milla, sitter faktisk og jobber med kjøreplan om dagen, selv om min kjære synes det er ALT for tidlig..
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 *copy paste* Takk Milla, sitter faktisk og jobber med kjøreplan om dagen, selv om min kjære synes det er ALT for tidlig.. ← Hey?! Det er faktisk mye å planlegge!! Forstår han ikke det?! (lurer på hvor mange ganger jeg sa det til min mann i løpet av planleggingsåret...) Ikke noe o veien for å være tidlig ute. Da ligger den jo klar, så er det bare å plotte inn forandringene når de kommer Lykke til med forberedelsene! milla
liv Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Ser greit ut men jeg synes dette blir litt knapp tid; 17:00 Velkomstdrink på hotellet. Den bør starte før om mulig!!! 17:15 Brudepar ankommer hotellet Det er mange som vil hilse på dere så om dere rekker å komme og sette dere på et kvarter er det godt gjort!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Ser greit ut men jeg synes dette blir litt knapp tid; 17:00 Velkomstdrink på hotellet. Den bør starte før om mulig!!! 17:15 Brudepar ankommer hotellet Det er mange som vil hilse på dere så om dere rekker å komme og sette dere på et kvarter er det godt gjort! ← Denne dagen er allerede gjennomført og planen fungerte utmerket! Vi kom til hotellet lenge før planen, men benyttet anledningen til å slappe av på hotelrommet. Et sjakktrekk!! Kom ned til velkomstdrinken ca. 17.05, og det var også greit. Men planen ble heller ikke satt opp i den tro at hvert klokkeslett MÅTTE følges slavisk. Vi hadde en voksen og oppegående toastmaster som vurderte stemning og situasjon før han annonserte hva neste punkt på planen. Og små endringer ble nok gjort hele tiden, uten at jeg har noen oversikt over det. Planen er jo bare et hjelpemiddel for å klare å holde oversikt over en lang dag. milla
nygarda Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Takk takk! Fint med noen ideer der hele dagen inngår, og ikke bare kvelden!
MAcy Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Heisann, i en annen tråd her ble det mye snakk om tidspunkter for ditt og datt. Tenkte derfor jeg kunne legge ut kjøreplanen jeg lagde til vår dag. For oss fungerte den veldig bra, men noen tidssprekker her og der, selvfølgelig... Denne gav jeg til toastmaster, og han sa han var veldig fornøyd og gjorde jobben hans lettere. Her er den: Kjøreplan bryllupsdagen 08:00 Brud møter hos frisør for brudepynting 12:30 Bryllupsbil henter brud og forlover hos frisør 12:45 Brudgom og forlover møter i kirken 13:00 Vielsen starter 13:30 Vielsen slutt Gratulasjoner og fotografering på utsiden av kirken 14:00 Bryllupsbil kjører brudepar til fotografering 14:30 Fotografering 16:00 Fotografering slutt 17:00 Velkomstdrink på hotellet 17:15 Brudepar ankommer hotellet 17:30 Middag 17:35 Toastmaster ønsker alle velkommen til bords milla ← Hva gjorde gjestene i alle timene mellom kirka og middagen???
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Hva gjorde gjestene i alle timene mellom kirka og middagen??? ← Vi hadde ikke lagt opp til noe stor opplegg for dem i den tiden. De fleste gjestene hadde rom på hotellet der festen ble holdt. De reiste tilbake dit og satt ute og skravlet og koste seg (etter det jeg ser av filmen vi har fått), og fikk seg litt mat. Det var forferdelig varmt den dagen, så jeg så at flere av gjestene benyttet anledningen til å få på seg noen lettere klær i mellomtiden. Hotellet hadde også leid inn livemusikk som underholdt gjestene ute. Var litt bekymret for den lange pausen jeg også, me har egentlig bare fått posetive tilbakemeldinger på det. Det gav dem liksom anledning til å slappe av. Det er jo en lang dag for dem også. milla
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Den maten vi skal servere består kun av hovedrett 1 gang, altså ikke 2 serveringer. Og jeg tipper at det blir minimum 12 taler. Når skal de være da? Skjønner ikke hvordan man skal få tid til noe annet en å høre på taler? Blir jo 5 i strekk for å få det innimellom rettene.............
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Den maten vi skal servere består kun av hovedrett 1 gang, altså ikke 2 serveringer. Og jeg tipper at det blir minimum 12 taler. Når skal de være da? Skjønner ikke hvordan man skal få tid til noe annet en å høre på taler? Blir jo 5 i strekk for å få det innimellom rettene............. ← Ja, det er vanskelig det der...Vi skulle opprinnelig ha bare en servering av hvovedrett vi også, men så ombestemte vi oss to uker før. Vi hadde 8 taler (inkl. velkommen og takk-for-maten) og 4 sanger. (Heldigvis var ingen av talene trukket ut i det kjedsommelige...ganske korte og "rett på poenget"). Vi ble enige om å gå for to serveringer_bare_på grunn av å spre talene litt... Det ble noen dyre taler, men det lettet jobben min litt da jeg skulle sette opp kjøreplan...(alt en er villig til å betale seg unna! ) milla
Leyla77 Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Milla: Ble ikke folk kaffe tørste? Syntes det hørtes sent ut med kaffe og kake kl 23.30.... Klem Leyla77
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #13 Skrevet 10. august 2006 Milla: Ble ikke folk kaffe tørste? Syntes det hørtes sent ut med kaffe og kake kl 23.30.... Klem Leyla77 ← Det ble servert kaffe til dessert + kaffe & avec kl. 21.45, så tror ikke folk gikk rundt å var kaffetørste milla
flickan Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 Hey?! Det er faktisk mye å planlegge!! Forstår han ikke det?! ler.gif ler.gif (lurer på hvor mange ganger jeg sa det til min mann i løpet av planleggingsåret...) Det blir nok en gjenganger hos oss og..
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 puh...... jeg blir helt mo jeg... giftet meg i mai nå i år... det eneste som var "oppsatt" med tider var mår jeg skulle møte frisør... når vielsen var... og når middagen begynnte... åsså hadde jeh lager en slags "kjøreplan" kun for middagen dvs. 3 timer av dagen.... vi hadde da en topp dag å fikk med alt som skulle gjøres, fordet...
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 puh...... jeg blir helt mo jeg... giftet meg i mai nå i år... det eneste som var "oppsatt" med tider var mår jeg skulle møte frisør... når vielsen var... og når middagen begynnte... åsså hadde jeh lager en slags "kjøreplan" kun for middagen dvs. 3 timer av dagen.... vi hadde da en topp dag å fikk med alt som skulle gjøres, fordet... ← Har ingen problem med å se poenget ditt Men er man kontrollfreak så er man det! *punktum* milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå